Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sinne

Sinne

13-10-2011 om 21:55

Help op zoek naar conny vink, "bossanova boy" voor crematie

Ik zoek van Conny Vink het lied "bossanova boy" het moet een originele cd zijn, dus geen kopie of van youtube oid gehaald. Het is voor een crematie, maandag, dus vraag allemaal aan ouders, opa's oma's of andere liefhebbers van dit soort muziek. We zijn best bereid er een stukje voor te rijden!!
Ik woon in omgeving Amsterdam

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yura

Yura

14-10-2011 om 11:27

Moeilijk

Heb even zitten googelen omdat zoiets best haast heeft natuurlijk. Wij hadden toen voor mijn oma gezocht op bol.com op een verzamelcd van Rita Reys (waar wij iets van zochten) en het gevonden. Maar op bol.com is niet eens iets van Conny Vink, je moet het dus echt hebben van iemand die het heeft liggen. Ik hoop dat je het vindt. Sterkte verder.

Fiorucci

Fiorucci

14-10-2011 om 11:51

Hmm...

Ik zie wel een advertentie op mp voor de single, te koop in Zaandam...moet het perse een cd zijn?
adv nummer 492206517

Sinne

Sinne

14-10-2011 om 12:37

Ja een cd

Uitvaart centrum heeft geen platenspeler, de overledene had het zelf ook op single.
Het is wel gemaakt op cd, maar nergens te krijgen, ook al veel (tweedehands)winkels gebeld. Online heb ik het wel op tweedehands cd sites gezien, maar met een ruime levertijd, en geen mogelijkheid contact op te nemen met de verkoper. Ik heb het zelfs op een (illegale) downloadsite gevonden, maar uitvaartcentrum zegt dat ze dat liever niet doen, ivm kwaliteit. Ik denk dat we daar nog even over moeten doorzeuren, want op tijd een origineel vinden gaat denk ik niet lukken.

Tango

Tango

14-10-2011 om 17:27

Kan wel hoor

Een gedownloade versie. Hier hebben we dat ook wel gedaan. Tangoman downloade dan ook, vaak via YouTube en dat ging altijd prima.
En wat is er dan met de cd van overledene gebeurd dat je die niet kan gebruiken? Of had hij hem niet meer?

e.j.

e.j.

14-10-2011 om 20:52

Als

de overledene het zelf op single had dan was er ook een platenspeler toch? Kan die niet mee naar het uitvaartcentrum? Of kun je een speler van iemand lenen? De kwaliteit zal minder zijn dan van een cd maar alles beter dan helemaal niks.

Snuggle's

Snuggle's

15-10-2011 om 01:29

Downloaden

Downloaden hoeft echt geen probleem te zijn! Probeer wat versies, brand het op cd om het te beluisteren. Echt, hoeft geen verschil te zijn met een gekochte cd, soms zelfs juist betere kwaliteit (geen beschadigingen van gebruikte cd).
Ik denk dat de medewerkers van het uitvaartcentrum wat minder goed op de hoogte zijn.

Snuggle's

Sinne

Sinne

15-10-2011 om 08:24

Doorgezeurd

Nou we hebben een beetje doorgezeurd, en nu gaf ze ook wel toe dat het meestal wel goed kwam. Dus nu hebben we een geb
randde versie aangeleverd, op ons eigen risico.
Dit was trouwens de laatste keer dat we met deze begrafenisondernemer in zee gingen. Nog nooit zo'n weinig meedenkende begrafenisondernemer meegemaakt. Niet alleen met de muziek hoor, op alle vlakken!

Fiorucci

Fiorucci

15-10-2011 om 08:39

Sinne

Precies, een goede uitvaartbegeleider gaat zelf op zoek naar een oplossing. Hoe dan ook: veel sterkte!!

Toke

Toke

17-10-2011 om 22:31

Gebrande cd

goed dat je hebt doorgezeurd. Zo zie je maar, soms is de oplossing veel makkelijker dan het zich laat aanzien. Maar inderdaad wel erg wrang dat je daarvoor moest zeuren. Je hebt genoeg aan je hoofd toch, daar is zo'n begrafenisondernemer toch juist voor, om zulke praktische zorgen weg te nemen.
Bij de begrafenis van mijn moeder hadden wij een soortgelijk probleem. Crematorium adviseerde om alleen originele cd's te gebruiken, omdat hetnmet gebrande cd's voorkomt datvhet begin van een nummer niet goed te herkennen is. Dat kan vervelende situaties geven. Onze begrafebisondernemer adviseerde om cd vooraf door het crematorium te laten checken. Dat hebben we gedaan, het gaf geen problemen, en dus ook geen stress tijdens de dienst, zo kan het dus ook.
Ik las je bericht zaterdagochtend, maar las ook dat de crematie vandaag was, dus vond het wat zinloos om de tip te geven. Maar voor wie het bij de hand krijgt: probeer de gebrande cd even uit op de locatie.

Sinne

Sinne

18-10-2011 om 10:14

Nou gelukt hoor

Nou het is gelukt hoor! De gebrandde cd werkte pri
ma, en het liedje werd door velen herkent, als het liedje wat de overledene altijd zong. Volgende keer (die nog heeeel lang mag duren) nemen we een andere begrafenisondernemer in de arm.

Snuggle's

Snuggle's

19-10-2011 om 02:05

Gelukkig

Fijn Sinne! Hopelijk heeft de uitvaartonderneming er ook wat van geleerd...

Snuggle's

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.