Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

A.S.R. Tief

A.S.R. Tief

17-10-2012 om 11:27

Help:-)

Ik heb een probleem en dat is dat ik het zo moeilijk vind om voor mezelf op te komen of kritiek te leveren dat ik door de opbouw van de spanning heel snel ga huilen bij een gesprek waar ik dat moet doen. Bij gezinsleden heb ik daar niet tot minder last van, bij anderen zoals leidinggevenden op het werk wel.
Zijn er tips of technieken om dit probleem te lijf te gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anneke

Anneke

17-10-2012 om 16:26

Dit boek heeft mij veel geholpen

Boek;
Zeg waar t op staat
auteur: susan scott
moeilijke gesprekken op het werk
isbnnr 9789025414993

Goede gesprekken zijn de manier om de waarheid naar boven te halen. Bij jezelf, bij je collega's, bij je baas.

Susan Scott legt in dit boek helder uit waarom en hoe je met oprechte communicatie en met respect voor de ander het verst komt, zowel op het werk als thuis.

Ze realiseert zich dat dit voor veel mensen een lastig probleem is - sommige collega's en bazen kunnen blufferig zijn, spuien ironische taal waar je niet doorheen komt of troeven je af met tegenvragen.

Thuis volgt de communicatie vaak ingesleten patronen, die het moeilijk kunnen maken voor jezelf op te komen. Maar communicatie is de relatie.

Scott behandelt in dit boek onder meer:
- hoe je moeilijke kwesties met moed, tact en doorzettingsvermogen kunt aansnijden;
- hoe je kunt omgaan met emoties - die van jezelf en die van anderen;
- hoe je je werk leuker en effectiever maakt door je werkrelaties te verdiepen.

Meer informatie: www.boekenshopviastrien.nl

Marie

Marie

18-10-2012 om 16:52

Cursus

Hoi
Wel eens gedacht aan PMT? (psycho motorische training)?
http://www.optimaforma.nl/zorg.php?p=17
Of wellicht heb je wat aan deze cursus?
http://www.werkeninfriesland.nl/opleidingen/216-cursus
Wellicht worden er bij jou in de omgeving vergelijkbare curusussen georganiseerd?
Of informeer bij de afdeling Personeelszaken van je werkgever naar mogelijkheden
succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.