Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Miekemieke

Miekemieke

05-02-2012 om 09:22

Herman vraagje

Van een vriendin kreeg ik een week geleden een bakje Herman. Ik heb de Herman in de koelkast gezet met het idee er later op de dag naar te kijken. Nu zijn we al weer een week verder. De gebruiksaanwijzing kan ik ook niet 123 vinden. Zou de Herman bedorven zijn of kan ik hem nog opkweken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik zou m maar weg doen

hij moet zowiezo op kamertemperatuur beaard worden en je moet er naar ik geloof 3 dagen ingredienten bij doen en een dag roeren? Google maar eens.
Maar deze...nee daar waagde ik me niet meer aan.

Chippie

Chippie

05-02-2012 om 14:51

Ik ben vast de enige...

Maar ik vind zo'n Herman zo'n smerig ding. Niet alleen om te eten, maar dat ding heeft dus in 1000-den huishoudens in een ranzig bakje gezeten, op vensterbank, met vieze vingers is daar een kledder van 'gesmuld' etc (dan begint mijn fantasie pas...). Yek! Maar dat ligt aan mij, maak je geen zorgen.

Fleur Mas

Fleur Mas

05-02-2012 om 15:20

Wat is dat,een bakje herman?

Herman?

Echt nog nooit van gehoord.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Marie

Marie

05-02-2012 om 15:59

Vriendschapscake

Hallo
Een Herman is een vriendschapscake - soort van kettingbrief, maar dan eetbaar.
http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/59788-de-befaamde-herman-cake.html
http://nl.wikipedia.org/wiki/Herman_de_vriendschapscake
Best lekker trouwens.
Groetjes

Nee hoor chippie

Je bent niet de enige. Gatjakkes, zo'n Herman. Die gaat bij mij rechtstreeks de kliko in. Ik neem ook niet de moeite om een nieuwe te maken. Ik zeg tegen de geefster dat hij hartstikke lekker was en ik er weer een paar anderen blij mee heb gemaakt. Klaar.

skik

silvester

silvester

07-02-2012 om 17:51

Leuk herman

Ja vroeger op de lagere school hadden wij die ook regelmatig, lekker! Nostalgie, ik hoor het nu ineens weer, op dit forum, grappig.

Hij wordt uiteindelijk gebakken in de oven op hoge temperatuur, dus evt. bacteriën overleven echt niet, hoor!

Chippie

Chippie

08-02-2012 om 08:54

Silvester

Maar ik hoef zo'n ranzig bakje bacteriën ook niet in mijn koelkast. Yek!

Chippie

Alle Hermans die ik heb gehad, afgebakken en overleefd hebben ook geen koelkast van binnen gezien. Ranzig waren ze in elk geval niet, lekker wel

Polly Shearman

Polly Shearman

11-02-2012 om 21:55

Als deze vraag nou bij relaties

of bij seksualiteit had gezet had ik er wel een antwoord op geweten, hoewel ik wel "in tot herman" ben weet ik weinig van bakken en deeg...

koekje van eigen deeg... verder kan ik niet..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.