Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Jip

Jip

07-06-2014 om 23:14

Herrie van de buren.

Al enkele jaren stoor ik me mateloos aan de herrie van de buren als we buiten zitten. Nu met het mooie weer en de zomer in aantocht vraag ik me af wat jullie normaal vinden en ik dus gewoon moet accepteren.
De buren hebben hun terras tegen onze schutting en als ze visite hebben, en dat is echt heel vaak, lijkt het wel of zij in onze tuin zitten. Gewoon samen met mijn man rustig in de tuin zitten is er niet meer bij. Hun radio gaat aan en naarmate de middag/avond vordert gaat deze steeds harder. Ik kan de buren natuurlijk niet verbieden visite te hebben maar heb ze wel gevraagd de radio zachter te zetten. Dit is ook gebeurd maar tegenwoordig staat de radio (of een cd of wat dan ook) dus altijd aan. Niet heel hard, maar wel altijd. Gewoon genieten van de stilte en naar het getjilp van de vogeltjes luisteren is er niet meer bij. Ik baal daar zo van, wat vinden jullie?


Kaaskopje

Kaaskopje

08-06-2014 om 00:25

Als de muziek niet te hard staat

maar wel 'aanwezig' is, kun je naar mijn idee niet zoveel. Ja, een wandeling maken en op die manier van de stilte en vogelgetjilp genieten.

Hombre

Hombre

08-06-2014 om 08:10

Ik zou er gek van worden

Voor mij is alle muziek die je van je buren hoort teveel. Een incidenteel feestje moet kunnen maar je moet niet continu gedwongen worden naar andermans muziek te luisteren.

ja, herkenbaar

herkenbaar. ik baal er ook van maar kan er weinig mee. onze achterburen hebben een ingebouwd zwembad tegen onze schutting aan. gister de hele dag gillende kinderen. en nu, as we speak zondag om 9 uur, zijn ze al een half uur bezig met het opbouwen van een soort partytent en stellages met veel geklap en gebonk. rustig genieten van de eerste uurtjes van de dag wordt 'm niet, en het lijkt er op dat ze de rest van de dag een feest gaan geven. van de buren aan de zijkant liggen al twee ballen in de tuin, jongste van 9 vindt het fijn om tegen onze schutting aan te voetballen. en dan ben ik niet erg gemotiveerd om ballen terug te gooien als er eens een over heen gaat. de derde buur is nogal fanatiek in de tuin, met regelmatig maaien, verticuteren, blad wegblazen en weet ik veel wat voor elektrische apparaten je kunt gebruiken in de tuin :-0

beste oplossing is dus om er zelf maar op uit te trekken. een huisje zonder buren zit er niet in. de hele dag me zitten ergeren is ook geen oplossing, dus tsja….dan maar iets verzinnen dat we toch kunnen genieten van het mooie weer.

overigens zou ik ook vragen of de muziek uit mag/ zachter mag als ze de radio hard aan hebben staan. dat is iets waar ze zonder problemen iets aan kunnen doen. maar in de tuin zitten kletsen tsja… daar kun je weinig van zeggen he? het is wel erg jammer.

Juno

Juno

08-06-2014 om 09:27

Hier ook

Oudere mensen, werken niet meer, houden van Nederlandstalige muziek en een borrel, zijn wat doof en houden van gezelligheid.
Gisteravond zo'n herrie dat ik sowieso al binnen zat maar ik kon ze nog steeds horen. Zij zaten ook binnen maar hadden de tuindeur open staan. Ik zit met mooi weer vaak binnen met de deur dicht en in het ergste geval met zacht muziek aan om hun lawaai buiten te sluiten. Vannacht om kwart voor twee werd ik wakker omdat er bij de voordeur luidruchtig afscheid werd genomen. Een half uur lang.

Jip

Jip

08-06-2014 om 09:41

Gedeelde smart...

Het helpt te lezen dat meerdere mensen last hebben van herrie van de buren, en dat ik dus niet alleen ben, hoe vervelend voor jullie ook...
Wat ik eerlijk gezegd niet begrijp dat er dus veel mensen zijn die het niet kan schelen dat andere last van hun hebben. Als wij in de tuin zitten praten we op gedempte toon al is het alleen maar omdat ik niet wil dat de buren weten waar ik het over heb. Onze buren kan dat blijkbaar niet schelen en zo weet ik dus van al hun problemen met ik weet niet wat allemaal.

Mijntje

Mijntje

08-06-2014 om 09:47

hier ook

Wij hadden ook veel last van onze buren. Een jong stel dat hield van veel uitgaan, veel vrienden over de vloer en de buurman zat in een bandje. Het praten (en ook uit het raam roepen) hielp wel, in die zin dat ze de deuren naar de tuin na 10 uur 's avonds dicht gingen doen en niet meer in de tuin gingen musiceren (of wat er ook voor doorging). Nu is hun tweede kind geboren en is het wel een stuk rustiger geworden.

Veel mensen denken (helaas) dat ze alleen op de wereld zijn (zie ook in het verkeer). Mijn zoon zegt het al als hij iemand ziet fietsen die niet omkijkt: kijk mama, die meneer denkt dat hij alleen op de wereld is.

Zoals bij jou zou ik ook gek van worden. Probeer het toch te bespreken, want niet iedereen durft dat. Vertel dat je niet meer in je eigen tuin kan zitten.

Hier gemengde overlast

Elke vrije dag en weekends gaan alle buren los met grasmaaiers, kantjemaaiers, boormachines, schuurmachines, zaagmachines, noem maar op.
De eerste begint meestal al voor 8 uur.
Mijn man zegt regelmatig, schat, mag ik een buks kopen?
Daarnaast wonen we naast het speeltuintje van de buurt, en het lijkt wel dat, zodra de buurtkinderen buiten komen, dat de volumeknop op tien moet, want ze staan me elkaar toch te overschreeuwen.

ff klagen

ff klagen

08-06-2014 om 12:52

Nederland kleine bekrompen huisjes

allemaal naast elkaar, slechte tussenmuren, tuintjes aan elkaar. pff wat een ellende geeft dat.
Als ze nu eens op een andere manier zouden bouwen: ene huis achtertuin voor, andere achter en dan om en om. Is natuurlijk weer volkomen onpraktisch, maar ja, zo lang de architecten en bouwers in een groot huis wonen en niet zelf ervaren hoe het is om in een rijtje te wonen, zal er nooit iets veranderen.
Nederlanders moeten veel vaker op de bres staan; nu ook met die woningbouwfraude, bouwfraude, zelfverrijking, statiegeldafschaffing. blerk.

Mijntje

Mijntje

08-06-2014 om 13:06

ff klagen

Er wonen op de m2 idioot veel mensen in Nederland en veel mensen wonen ook het liefst in een grote stad. Dan krijg je overlast, tenminste als je er mensen tussen hebt zitten die alleen aan zichzelf denken.
Ik merkte hier wel dat veel buren niet durfden te klagen. Onze buren hadden geen idee dat wij last van hen hadden.

Gemengde overlast

De overlast van zagende, maaiende, schurende buren neem ik, dat is onderhoud dat moet gebeuren, doen we zelf ook. Meestal op tijdstippen dat je volgens de APV ook geluid mag maken.
Had vroeger een buurvrouw die overal over klaagde, altijd kwam zeuren dat ik teveel lawaai maakte. Toen hebben we afspraken gemaakt tussen welke tijden er gecentrifugeerd, gestofzuigd en geschuurd mocht worden. Als ik daar één keer van af week kwam ze de andere dag zeuren.
20.00 ging de suikerpot aan diggelen, stofzuiger gepakt en ik was dus na 20.00 nog bezig, volgende dag een preek. Gelukkig is ze verhuisd, jammer voor haar nieuwe buren heeft ze geen hutje op de hei gehuurd.
Feestjes van de buren is mijn grootste irritatie, onze nieuwe buren komen uit een nieuwbouw appartement waar ze niets hoorden van de buren, naar een jaren 50 huis waar je alles hoort van de buren.
Tig keer per jaar visite, harde muziek, luid gepraat, vroeg gekrijs van hun kind (05.00) en dan anderhalf uur achter elkaar.
Gek wordt ik er van, 2 pogingen gedaan om er over te praten, dan zeggen ze dat ze ook wel eens iets van ons horen en zich storen.
11.00 gras maaien en dan de buren wakker maken moet kunnen vindt ik. Wij gaan echt niet voor 07.00 maaien, dan heb je recht om te klagen. Maar goed dat is mijn mening.

bibi63

bibi63

08-06-2014 om 14:33

sommige dingen niet te voorkomen

Als man en ik buiten zitten, praten we ook op gedempte toon en is het sowieso een rustig gebeuren. Maar als wij met vrienden, familie, of anderen zijn, dan wordt er natuurlijk wel 'gewoon' gepraat (en gelachen). Muziek doen wij buiten nooit, dat is voor binnen. En (m.n. kleine) kinderen, maken lawaai, kun je niet zoveel aan doen. We wonen hutjemutje, dus buren horen elkaar, zeker als het mooi weer is en er tuinen zijn (ook grasmaaiers en boormachines e.d.), tja het is niet anders denk ik dan. Midden in de zomer (juli/aug) is het een stuk rustiger, dan zijn er veel op vakantie.
Muziek buiten vind ik eigenlijk niet kunnen (behalve een keer een feestje, maar dan buren informeren). Daar zou je wat van kunnen zeggen, ook overdag. Maar gepraat en vaak bezoek, kun je niet zoveel aan doen denk ik.
Bibi

Juno

Juno

08-06-2014 om 15:36

Muziek buiten

Dat doen mijn buren dan weer niet. De muziek staat binnen en gaat gewoon zo hard dat het buiten kunt horen.
Ze zouden niet afwisselend de achtertuin voor en achter moeten bouwen maar huizen zoals Romeinse villa's. Een vierkant met alle kamers en in het midden je tuin. Lijkt mij ideaal.

Dalarna

Dalarna

08-06-2014 om 16:40

tja

Romeinse villa (dat tweede woord zegt het al) is geen vergelijking met rijtjeshuizen natuurlijk. Dat is gewoon een goedkope oplossing omdat er maar zo weinig mensen in een flat willen wonen.

Het voordeel van een bepaald slag mensen is dat ze IN de voortuin zitten, ideaal... het ziet er niet uit maar van die heb ik dus geen last als ik achter zit LOL

Verder vind ik muziek niet passen in een achtertuintje, heel ergerlijk. Te hard praten kun je niet voorkomen, mijn man en jongste hebben daar ook heel erg veel moeite mee, gewoon omdat ze dat niet goed kunnen (lang achter elkaar fluisteren) en als je visite hebt werkt dat gewoon ook niet zo.

Kaaskopje

Kaaskopje

08-06-2014 om 18:50

Juno

Je hoeft niet zo ver terug in de geschiedenis Limburgse boerderijen zijn ook zo. Ik heb al met mijn man afgesproken dat als we ooit een miljoen (ofzo...) winnen in een loterij we zo'n boerderij laten bouwen, maar wel in ónze stad. Helemaal geweldig lijkt mij dat.

Plaatje:

http://oud.digischool.nl/po/ds/dbs/groepen/7-8/vakken78/biologie/boerderij/limburg.htm

Katniss

Katniss

08-06-2014 om 19:11

Als ik me ga ergeren

Ik zou de hele dag bezig zijn als ik me aan alles zou ergeren wat ik hoor. Sowieso buurman Links, die is altijd aan het klussen en als het ene af is begint hij aan de volgende klus. Helaas zit meneer in de WW, of in ieder geval denkt hij dat hij nooit meer aan het werk komt, dus er is geen enkele dag dat hij geen herrie maakt. Meestal valt er wel mee te leven, behalve als hij iets staat te schuren. Dat is zo irritant. Irritant is ook dat hij zo'n sterke transpiratiegeur heeft dat het bij mij in de tuin stinkt naar zweet als buurman in de tuin zit. Verder is het overigens geen onaardige man
Buren Rechts hebben wel eens harde muziek aan. Dat kan me niet zo boeien en ik vind het wel aandoenlijk. Net als de hele dag gestommel, de traplift op en neer, en in de winter de hele dag gehoest (het valt wel mee met de gehorigheid hier, dus dan hoesten ze zich echt de longen uit het lijf).
Toch denk ik dat ze alles bij elkaar misschien nog wel de meeste last hebben van ons. Buurman Links woont alleen, familie Rechts is 90+, en in het midden wonen twee kinderen die allebei nogal eens uit hun dak kunnen gaan met bijbehorend geschreeuw en gestamp op de trap.

Monique D*

Monique D*

08-06-2014 om 23:47

Balkons van achter portiekflat

Ik woon op een bovenwoning met een balkon erachter. Met dit mooie weer zitten veel mensen gezellig op hun balkon te kletsen. Dat gebeurt ook 's-avonds en zelfs tot in de late uurtjes. Heel fijn voor hen, maar als ik wil slapen en ze zitten heel luid te praten, lachen, gieren en brullen dan vind ik dit storend. Laat staan als ze ook nog binnen een feestje hebben en ze willen op het balkon een frisse neus halen en een sigaretje roken.. dan kan ik meegenieten van hun feestgedruis (incl. hard praten, schreeuwen en lachen). Er wordt geen rekening gehouden dat er ook mensen zijn die willen slapen. De slaapkamers zijn achter het huis, ze grenzen dus aan de balkons. Ik heb er wel wat van gezegd, dan is het wel stil. Maar tijdens een feestje duurt de stilte niet lang.

Schuren, gras maaien en klussen in de tuinen beneden vind ik niet erg, zolang het maar niet in de vroege ochtend (in het weekend vóór half 11) gebeurt. Veel mensen willen uitslapen na een lange drukke werkweek..

De meeste buren hier hebben huisdieren zoals katten en honden. De honden hoor ik regelmatig blaffen en katten kunnen vooral 's-nachts tekeer gaan (flink krijsen). Ik heb een keer een buurman aangesproken die een hond in de tuin midden in de nacht liet blaffen. Hij verontschuldigde zich en het is niet meer gebeurd. Maar ik denk van: vreemd dat ik hem erop attent moet maken dat hij die hond niet in de tuin moet laten blaffen?

Het is jammer dat veel mensen denken dat ze alleen op de wereld leven en geen rekening hoeven te houden met anderen.

Overigens wordt er beneden in de tuinen met dit mooie weer flink gebarbecued, maar daar heb ik niet zoveel problemen mee. Dat hoort erbij.

Fiorucci

Fiorucci

09-06-2014 om 09:34

Ik erger me niet meer

Volkomen herkenbaar. Ik ben gestopt met mij te ergeren, zeker overdag. Mijn buren rechts zijn zeer irritant/luidruchtig op zijn tijd, maar ik doe nu net of ze er niet zijn. Ik geef toe, het is een gave en het heeft mij ook tijd gekost om dat te kunnen. Maar het bevalt mij heel goed. En als mijn zoon met zijn vrienden nu een sigaretje rookt in de tuin en ze bulderen gezellig, voel ik me ook niet meer bezwaard.
Ik hou wel rekening met mijn hele lieve buurvrouw, de muziek gaat hier (binnen) alleen wat harder als ik weet dat zij er niet is. Haar rinkelende dobbelstenen omdat ze graag Yathzee speelt om 1 uur 's nachts neem ik voor lief....

Hombre

Hombre

09-06-2014 om 10:25

Juno

"Dat doen mijn buren dan weer niet. De muziek staat binnen en gaat gewoon zo hard dat het buiten kunt horen."

Met de ramen open dan zeker...

"Ze zouden niet afwisselend de achtertuin voor en achter moeten bouwen maar huizen zoals Romeinse villa's. Een vierkant met alle kamers en in het midden je tuin. Lijkt mij ideaal."

Dan krijg je wel een erg groot (en duur) huis ik heb het eens uit geprobeerd uit te tekenen. In de seventies had een oom van mij een patiobungalow, dat kwam er wel bij in de buurt.

Ik mag trouwens niet klagen. Ten eerste zijn de buren redelijk beschaafd, ten tweede woon ik vrijstaand (wilde ik ook heel graag gezien het draadje hierboven) en hebben de architecten de tuinen naast (tussen) de huizen gepland. Dus je hebt vrij weinig last van elkaar. Maar toch, als de kinderen de deur uit zijn ga ik op zoek naar een hutje op de hei

Fio

"Ik geef toe, het is een gave en het heeft mij ook tijd gekost om dat te kunnen."

Vertel, hoe heb je dat gedaan? Ik erger me overmatig aan vermijdbaar geluid. Ik prijs me gelukkig dat we maar één directe buur hebben en zulke goede muren dat we ze echt nooit horen. De paar buren rondom ons zijn in de tuin heel rustig, ik hoor zelden muziek of zelfs maar gepraat. Grasmaaiers en boormachines op normale tijdstippen deren me niet, die maken nou eenmaal geluid.

Toen ik nog in mijn wederopbouwflat met bordkartonnen vloeren en muren woonde was ik na een paar jaar overspannen van burengeluid dat best zachter had gekund als ze wat meer rekening met elkaar zouden houden. In mijn volgende rijtjeshuis werd ik om 6 uur 's ochtend gewekt door de jongensdrieling die enorm veel kabaal maakten terwijl ik pas om 3 uur sliep door de muziek van de puberbuurjongen aan de andere kant. Ik ben dus heel blij met hoe ik nu woon.

Maar soms zie ik bijna tegen de vakantie op. Het uitzoeken van een onderkomen doe ik heel grondig. Ik scan reviews op herrie, als er sprake is van gehorigheid of zelfs gezellige levendigheid klik ik al weg. Als het even kan speur ik google maps af om te zien hoe de lokatie gelegen is. Bij aankomst op het vakantie-adres ben ik bijna zenuwachtig, bij aankomst van nieuwe buren ook. En als die tot diep in de nacht zitten te bulderen op hun terras of hun luidruchtige kinderen al vroeg rondrennen is mijn vakantie verziekt. In een tent zal ik nooit meer gaan, hoewel ik kamperen leuk vind, trek ik dat gewoon niet. Volgens mij heet het misofonie waar ik last van heb. Ik hoop dat jij tips hebt hoe hier mee om te gaan, of dat ik vroegtijdig dovig wordt.

skik

even niet

even niet

09-06-2014 om 13:27

meestal kan ik het filteren , nu niet

Na een behoorlijk heftige tijd, zowel privé als werk, ben ik flink overspannen geraakt. Ik had me dan ook erg verheugd op dit lange pinksterweekend, lekker in de tuin, even alles van me af laten glijden.
Helaas word ik geterroriseerd door muziek en razende machines. En niet eventjes, maar al sinds vrijdagmiddag. 's Ochtends, 's middags en ook een deel van de avond.

Normaal kan ik het wel filteren en me er voor afsluiten. En ik kan ook goed rekening houden met het feit dat de buurt nu vrije dagen heeft en eindelijk die boor-, schuur-, zaag- en maaiklussen kan doen. Maar omdat ik zelf niet goed in mijn vel steek lukt me dat nu niet. En lijkt het wel alsof het geluid steeds indringender binnenkomt, zelfs als ik weer naar binnen ga.

Inmiddels is het alweer maandagmiddag en is de minivakantie alweer bijna voorbij. Morgen mag ik weer rennen en vliegen terwijl ik me nog ellendiger voel dan vrijdag.

Ik ben vol begrip, loop niet meteen te miepen bij elk geluid, de buren hebben ook recht op hun klusmomenten en de pubers op hun dosis lawaaigeweld, maar op dit moment zitten de tranen even heel erg hoog.

Stomme rót herrie-apparaten!!!

Jasmijn

Jasmijn

09-06-2014 om 13:34

en even weggaan?

Misschien helpt het om even een eind te gaan wandelen, waarbij je ergens op de hei een bankje zoekt om daar gewoon even lekker in de stilte te genieten. Is het toch nog te druk, loop je een bankje verder. Het is alleen heel naar om je thuis hierdoor niet te kunnen ontspannen en ik kan me het ook goed voorstellen dat het je teveel wordt.
Man ging inderdaad ook vanochtend om 11.00 uur de heg snoeien. Had er eindelijk een dagje tijd voor en het regende eens niet. Tja, en zo is er iedere dag wel iemand waarbij de tuinklus goed uitkomt, wel heel lastig voor de mensen die niet klussen op dat moment (gelukkig was hij na een half uurtje wel weer klaar hoor)

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-06-2014 om 14:02

Oordoppen Skik?

Ik zweer bij Otulgan oordoppen. Daarmee slaap ik zelfs op de camping als een roosje.

Verder denk ik dat Fiorucci bij mij in de straat woont. Mijn linkerbuurvouw is zo luidruchtig, dat is echt niet normaal meer. Sinds ik weet dat het bij haar een soort van in de genen zit, kan ik het min of meer blokken. Ze zou namelijk zo mee kunnen doen in Raymann is laat. Dat lachje dat een van die mannetjes heeft, precies gelijk...

Monique D*

Monique D*

09-06-2014 om 14:29

Inderdaad, oordoppen

Ik had bij een ander draadje (over oordoppen) al gezegd dat ik altijd met oordoppen slaap, want ik hoor 's-nachts echt elk geluidje! En dan kan ik niet in slaap komen, het stoort mij enorm.

Op vakantie neem ik altijd mijn oordoppen mee. Je weet nooit waar je terecht komt.
Helaas kan niet iedereen tegen oordoppen. Mijn kinderen vinden dit niets, het sluit echt alles af en je hoort jezelf dan heel "hard"... ik ben er zelf helemaal gewend.

Toen wij nieuwe onderburen kregen (twee jonge mensen) heb ik, nadat ik kennis met ze heb gemaakt, verteld hoe de vorige buren waren (bijna elk weekend feest tot 5 uur in de ochtend) en dat ik hoop dit niet weer mee te maken. Zij waren vol begrip en melden mij altijd wanneer ze een feest hebben. Helaas eindigde hun laatste feest om 9 uur in de ochtend, maar dat gebeurt gelukkig maar één keer in het jaar. En als ze een klein feestje hebben gaat op mijn verzoek de subwoofer uit. Dat is een box die hele zware bassen produceren die dwars door de woning trillen.

Nu hoor ik "Bloed, zweet en tranen" van Hazes, helaas ben ik geen fan van hem, maar de buren wel.
Maar ik kan het wel hebben, ik lig nu niet in mijn bed.

De buren genieten van het mooie Pinksterweer.

Druif

Druif

09-06-2014 om 14:56

Oei

Ik ga door dit draadje wel een beetje een schuldgevoel ontwikkelen. Wij hebben een groot druk gezin. En ik weet zeker dat de buren ons horen. En dat ze soms last van ons hebben.

Pubers die de trap op denderen. Geschreeuw. Een kind (8) van ons heeft echt een verschrikkelijk harde hoge, snerpende stem. Dat vind ik zelf ook storend en ik hou dan nog van hem. Het helpt wel wat om er iets van te zeggen, maar het is geen doen om dat de hele dag te doen. En dan die tv (met disney nasynchronisatie, o gruwel) met de deur open. Dat moeten ze wel horen, als ze zelf in de tuin zitten. In een groot gezin is er altijd wel iemand die 'vandaag nog helemaal geen tv heeft gekeken'. En met Netflix is er altijd wel wat te kijken. Een aantal jaren is het hier aan tafel zo ongezellig geweest, dat ik niet in de tuin at met ons gezin. Niet om de buren niet te storen, maar uit schaamte. Gelukkig is dat nu over. Als we zomers met de deur open aten, kan het ook niet anders dan dat de buren het gezeur toch wel enigszins gehoord hebben.

Ik hoor de buren ook. Als ze ruzie hebben, dat vind ik naar. Als er mensen op bezoek komen. Aan een kant zijn ze heel erg luidruchtig. Ik kan alle gesprekken dan zonder moeite volgen. Maar dan doe ik oortjes in met muziek. En als er geklust wordt. Er is altijd wel iemand die op een mooie dag zijn tuinstoelen of tegels af gaat spuiten. Ik heb last van de vuurkorven en de barbecue's (bah, dat vind ik heel vies en ik word benauwd van de rook) En ik heb last van de rook van buren die in de tuin of bij de voordeur roken. Maar ja, ik ging er eigenlijk van uit dat dit hoort bij het wonen in een burgerhuis. Ik heb nooit bedacht dat ik me er aan zou kunnen ergeren.

Wel is het zo, dat ik hoop dat de buren het zeggen, als ze echt last hebben van ons. Een keer heeft een buurvrouw dat gedaan. Toen stond ik heerlijk te schilderen met open deur en keiharde muziek. Niet bij nagedacht. Dat doe ik niet meer, de muziek zo hard zetten. Tegenwoordig doe ik dan oortjes in.

Ik kom van een boerderij in de polder. Daar heb je dat soort problemen niet. Maar daar heb je weer een buurman die midden in de nacht gaat mestrijden. En daar waren ook fikse burenruzies en vetes trouwens.

Dalarna

Dalarna

09-06-2014 om 17:34

skik

Als ik jou was huurde ik alleen nog maar rustige prive huisjes

Arawen

Arawen

09-06-2014 om 17:49

Stoor me niet zo

Wij zijn, in ons rijtjes huis, gezegend met aan weerskanten buren met oudere kinderen (lees; de deur uit) die nooit buiten zitten. Kortom, geen last van. Valt dan ook extra op als ze wel buiten zijn, wat dat gebeurd alleen als ze visite hebben. Van de klein kroost. En die kunnen gillen... oef
En verder, ach.. ja natuurlijk staat ergens de muziek wel eens hard of werkt iemand in de tuin. Maar het enige waar ik allergisch voor ben is getuige 'mogen' zijn van ruzie. Gegil en geschreeuw naar elkaar. Nee, dan maar de geluiden van de appartementen aan de overkant van onze tuin, waar jonge mensen wonen die het duidelijk met de raam open gezellig hebben met elkaar..

Dalarna

Dat doe ik ook, maar je denkt toch niet dat ik afga op alleen de foto's van de advertentie he? Die zijn altijd gunstig genomen, alsof je het rijk alleen hebt. Met google earth ga ik kijken of het inderdaad klopt en niet net naast een zwembad, kroeg of een groepsaccomodatie ofzo. Ik zit namelijk nog liever pal aan het spoor met elke twee minuten een trein met 100 wagons dan naast een jolige familie. Waarbij een familie die een taal spreekt die ik niet versta dan de voorkeur verdient boven talen die ik wel versta, zodat je niet zo meegezogen wordt in het gesprek.

skik

Hombre

Hombre

09-06-2014 om 19:06

Airco

Wat bij mij een stuk scheelt is de airco. Meestal is de herrie 's nachts beperkt tot warme dagen en ik heb toch al een warm huis. De ramen open is geen optie. Dus airco aan. Zo'n ding heeft verschillende standen en sommige maken best aardig wat herrie en die herrie duwt de meeste overlast (die is niet echt hard, maar vooral psychologisch storend) weg.

Van mijn eigen airco-herrie heb ik veel minder last dan van hinnekende buren, dus slaap ik prima.

Fiorucci

Fiorucci

10-06-2014 om 07:32

skik

Ik weet het niet, state of mind...ik gun hen de lol niet dat ik me opwindt om hen. Want serieus, ze zouden het hilarisch vinden. Zij vinden het echt heel leuk, buren ergeren. Ik sta volkomen in de "ignore" stand wat hen betreft, ze zijn lucht voor mij.

Joepie het weekend is weer voorbij.

Het buurjongetje is weer naar kdv, heerlijk geen tig driftbuien meer per dag en hysterisch roepende ouders dat hij daar mee moet stoppen.
Dat jongetje weet al dat hij bij een driftbui zijn zin krijgt dus zet zijn drift heel vaak in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.