Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

marjolica

marjolica

08-07-2011 om 16:24

Het eo - taboe


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Biene M.

Biene M.

10-07-2011 om 13:19

Liat

"Bij ons werd de tv meteen afgezet zodra er buitenechtelijk geflikflooi plaats vond (dus ook gezoen) of er homo\'s op de buis kwamen. Ik heb gelukkig ruimschoots de schade ingehaald."

Ik ben wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt

Rafelkap

Rafelkap

10-07-2011 om 13:39

Gelukkig

is er de uitvinding van de dvd, zodat iedereen z'n schade in kan halen, bijvoorbeeld de verzamelde werken van Wim T. Schippers. Die hebben wij met veel plezier helemaal bekeken, ik was voor de meeste series nog te klein.
Op 1 van mijn lagere scholen was ik de enige die de Stratenmaker op zee-show mocht kijken, zal eens kijken of al op dvd is gezet.

Liat? ehm...........................

bedoel je dat je een buitenechtelijk zoenende homo bent geworden?.En dat heb je aan Henk Binnendijk gemaild?

Liat en sus-anne

Of flikflooi je met een getrouwde homo?

Leuk!

Wilde wel vroeger met mijn neef trouwen, die nu homo blijkt te zijn en getrouwd is met een leuke man, dus misschien kan ik inderdaad nog een buitenechtelijke relatie met hem proberen te krijgen.

Nee, ik bedoel natuurlijk dat ik ruimschoots alle verboden films heb gezien en alle verboden boeken heb gelezen (mijn kamer werd stiekem doorzocht als ik op school zat).

Gallifrey

Gallifrey

12-07-2011 om 17:54

Bij ons mocht het niet

Thuis keken wij niet naar de EO, dat hoorde niet. De eerste keer dat ik een EO-programma zag was dat bij een christelijk vriendinnetje. Er zat een soort tekenfilmpje in van een aquarium met modder. In dat aquarium met modder stond een glaasje. Dat glaasje werd vanuit een kraan gevuld met helder water. Na een tijdje stroomde het glaasje over en maakte de modder er omheen plaats voor helder water. Zo ging het, volgens de presentator, ook met kinderen die Jezus toelieten in hun leven. Ik dacht alleen maar: ik ben dus die modder
Dat lijkt misschien grappig, maar die kinderen wordt dus geleerd dat ze beter zijn dan hun omgeving. Ik vind dat zo kwalijk...
Nu is de EO waarschijnlijk wat minder extreem. Maar sinds ze in de documentaire van David Attenborough geknipt hebben (zie http://nos.nl/artikel/63565-eo-censureert-natuurfilms-attenborough.html) hoef ik het niet meer te zien. Dat is pas heiligschennis ...

Tirza G.

Tirza G.

12-07-2011 om 19:19

Liat

Nou, dat stiekem doorzoeken deden ze dan toch niet geweldig goed als jij het wist

Tirza

Valkyre

Valkyre

12-07-2011 om 20:59

Indoctrinatie

Wat Gallifrey zegt ("ik ben die modder") doet me enorm denken aan mijn schooljaar in Amerika. Ik woonde daar bij een familie waarvan de moeder ons regelmatig meesleepte naar de kerk (Baptisten) en ook naar zondagsschool. Daar lieten ze ons (tieners van 15, 16 en 17) een angstaanjagende film zien over het einde der tijden; de "rapture" maar vooral ook wat er met de achterblijvers op aarde zou gebeuren. Het waren verschrikkelijke beelden (weet ik nu, 22 jaar later nog!), oa van mensen die een tattoeage met een nummer kregen, wat bij mij natuurlijk onmiddelijk WO 2-associaties opriep. Na afloop van de film zei de dominee zalvend "maar jullie hebben allemaal Jezus aangenomen als je verlosser, dus jullie hoeven niet bang te zijn, want jullie gaan naar de hemel." En hup, over naar de orde van de dag en de donuts!

En ik zat daar en dacht: ik heb Jezus niet aangenomen (mijn ouders waren overtuigde atheisten...). Nog nooit zulke bittere donuts geproefd.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

En later heb je je vermoedelijk bedacht dat een akelig einde (met of zonder tatouage) altijd nog te prefereren zou zijn boven een toekomst waar je tot in de eeuwen der eeuwen alleen maar tussen de baptisten zit...

Ik zou het wel weten tenminste. Of, zoals ik ooit eens las: in de hemel is de temperatuur dan wel wat aangenamer, maar in de hel heb je interessanter gezelschap.

Groeten,

Temet

marjolica

marjolica

13-07-2011 om 09:47

Oeff ja, die akelige film

heb ik in mijn jeugd ooit ook gezien, zonder dat commentaar en donuts trouwens. Afschuwelijk, ik denk er nog wel eens aan (in die zin was-ie geslaagd, dus). Die film is gemaakt naar aanleiding van bepaalde eindtijdpassages in de bijbel. Gemixt met veel fantasie. Akelig hoor. Maar ik geloof niet dat de EO die film ooit heeft vertoond.

marjolica

marjolica

13-07-2011 om 09:49

Hel - temet

'in de hemel is de temperatuur dan wel wat aangenamer, maar in de hel heb je interessanter gezelschap. '

Hm, zo schets je de hel wel heel positief.

Jeugdsentiment

ik heb zo'n beetje alle documentaires over de natuur en dieren gezien, werden alleen uitgezonden door de EO. Het idee van de evolutie haalde ik wel uit boeken.

Verder vonden mijn ouders veel op tv nogal vervelend, maar we mochten alles zien, alles inclusief bloot, Theo en Thea, A team en andere dingen die andere kinderen niet mochten zien.

Ik vind het altijd bijzonder te zien hoe veel mensen op de EO altijd lachen, ze zijn altijd vrolijk, ALTIJD. Dat kan volgens mij alleen met zware antidepressiva en andere opwekkende middelen zoals heavy hardcore sex, drugs en alcohol of, of, of ze geloven echt helemaal in het positieve verhaal van de heer en zijn daarom ALTIJD vrolijk.

Valkyre

Valkyre

13-07-2011 om 23:10

Temet

Nee, ik dacht als zestienjarige al "als ze je met angst het geloof willen injagen, wil ik die god niet kennen."

Ik ben trouwens bepaald geen hardcore atheist zoals mijn ouders hoor. Ik ben meer van het moderne Ietsisme

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.