Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hobby (buitenshuis)

Eigenlijk ben ik wel nieuwsgierig naar jullie hobbies.

Mijn man besteed veel tijd aan zijn sport met als gevolg dat ik thuis ben met de kinderen en weinig toekom aan de dingen die ik leuk vind. In een gesprek hierover vond hij dat ik "mijn tijd" moet claimen door de deur uit te gaan.

Maar dat wil ik helemaal niet! ik wil juist lekker met een kop koffie op de bank een boek kunnen lezen in het weekend.

Kortom; ik vroeg me af, hoe ontspannen jullie en hoeveel tijd heb je voor liefhebberijen? Wie weet doe ik inspiratie op

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hilbillie....

Lezen is toch ook een hobby? Heerlijk! Een hobby hoeft niet perse buitenshuis te zijn hoor, al kan ik me voorstellen dat je met een rits kinderen genmakkelijker even 'loskoppelt' als je even weggaat. waarom start le geen leesclub op in de buurt? Geef je het toch een georganiseerd tintje, kom je nog eens buiten de deur (elke maand een keer een boek bepraten?) en ontmoet je nieuwe mensen....leuk toch!

Ik golf trouwens (met het hele gezin, dus da's een hobby die we zowel samen als apart beoefenen, ik heb ook mijn eigen 'golfmaatjes' waar ik zelf mee afspreek) en speel piano (ook lekker thuis en in mijn uppie) Lezen & koken tel ik ook mee als ontspannende bezigheden (koken is niet elke dag een event hoor! maar in het weekend of zo kan ik er echt van genieten om iets lekkers in elkaar te draaien)

Ingrid

Rieke

Rieke

18-07-2011 om 12:22

Zoveel!

Ja, lezen is een hobby. Ik heb ook een leesclub met een aantal mensen. Heel leuk, en het is ook helemaal in begrijp ik. Verder schilder en teken ik buiten de deur. Ik loop hard. Ik ga graag naar de sauna, desnoods alleen, met een boek. Ook heerlijk. De plaatselijke muziekschool/kunstzinnige vorming al bezocht? Daar heb je de wereld aan leuke dingen en cursussen. Cursus kunstgeschiedenis? Yoga? Kookcursus. Genoeg te doen buiten de deur, ook vaak overdag.

Oeps rieke

Ik loop ook hard...hahaha! Helemaal vergeten. Sommige dingen 'doe' je gewoon, sta je er helemaal niet bij stil dat het een 'hobby' is! LOL!

Sport

sporten is inderdaad een makkelijke hooby die buiten de deur is. Eerst liep ik veel hard en sinds een knie die pijnlijk opspeelt ben ik gaan roeien, dat vind die fijner.
Als ik zou willen zou ik elke avond en middag op de roeiclub kunnen doorbrengen. Verstandig als ik ben, heb ik dat gebracht naar twee keer per week.
Verdere hobby's hier zijn: lezen, koken, wandelen en OO. Dat laatste bedenk ik nu, ben ik toch ook wel wat uurtjes per week druk mee. Maar goed, dat is niet buiten de deur.

groetjes van Purk

dc

dc

18-07-2011 om 17:43

Zwemmen

Ik ga elke dinsdagavond zwemmen als de kinderen op bed liggen (of vlak ervoor), en heb op woensdag een vrouwenclubje waar we elke 2 weken een ander onderwerp bespreken (bij voorkeur niets over kinderen )

Verder lees ik ook veel, maar dat doe ik gewoon wanneer ik er zin in heb. De kinderen laat ik lekker samen spelen

De deur uitgaan is best wel bevrijdend vind ik. Even een andere setting, zonder kinderen, heerlijk! Dat geeft me weer energie. Probeer het gewoon eens!

Valkyre

Valkyre

18-07-2011 om 18:02

Heerlijk ja

...even de deur uit! Maar als je dat niks vindt, stuur je toch man en kinderen lekker de deur uit? Kan jij lekker lezen!

Ik werk voornamelijk thuis, en maar 1-2 dagen per week op locatie, dus ik vind het heerlijk om "de hort op" te gaan. Ik heb veeeel teveel hobbies, en kom aan sommige dingen nauwelijks toe. Dus ik richt me nu op een paar dingen: zingen, sporten (nou ja, meer omdat het moet, hoewel het ook wel lekker kan zijn), wekelijks wandelen met een vriendin(nengroep), tuinieren. En dat is al meer dan ik kan bijhouden... Lezen doe ik ook graag, maar ik lees al zoveel voor mijn werk, dus het blijft bij een half uurtje voor het slapengaan - en ook niet altijd literatuur: ik ben helemaal van de tuinboeken en -blaadjes op het moment.

OO-en noem ik niet als hobby. Dat is meer een verslaving, net als facebook....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mijk

mijk

18-07-2011 om 19:27

A room of her own!

Is er in je huis een mogelijkheid om een hoekje voor jezelf in te richten. Lekkere stoel mooi tafeltje boekenkastje. Waar jij en je boek en je kop theee/glas wijn zich heerlijk kunnen terugtrekken. Waar 'je niet thuis bent' dus. is misschien duidelijker voor manlief dan op de gezamelijke bank relaxen!

Mijk

merene

merene

18-07-2011 om 22:00

Steeds meer

Eerlijk is eerlijk. Sinds de kinderen een uurtje alleen thuis kunnen blijven krijgen zowel man als ik meer tijd voor onze hobby's.
Ik loop graag hard, probeer 1x per week te gaan spinnen. Ook probeer ik zo vaak mogelijk op de fiets naar het werk te gaan en dat laatste is lastig inplannen. Ik wil mijn uren werken, maar ben gebonden aan schooltijden.

Jouw missie is jouw man duidelijk maken, dat je voor ontspanning de deur niet uit hoeft. En dat het de bedoeling is dat hij er dan voor de kinderen is.

Valkyre

Valkyre

19-07-2011 om 01:30

Goh izar

Wat gek. En ook lekker rustig, lijkt me... Ik kom altijd tijd tekort, want ik vind zoveel dingen leuk! Als ik niet zou werken, zou ik naast het vele zingen ook weer gaan dansen, en schilderen, en veel meer tuinieren en lezen. Zalig! Hoewel ik me weleens schuldig voel dat ik niks "nuttigs" aan het doen ben....

Maar dat lezen van jou, zouden andere mensen dat geen hobby noemen? (En reizen, winkelen, fotograferen, weetikveel)?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Gale (ot)

Hoe lang moet je nog met je opleiding? Eigenlijk zou je juist één van die hobbies weer moeten oppakken als je het zo druk hebt.

hilbillie

hilbillie

19-07-2011 om 08:40 Topicstarter

Ja! mijn eigen naaikamertje

A room of my own klinkt helemaal geweldig! wel met slot op de deur natuurlijk

Ik heb trouwens hobbies genoeg, naast lezen hou ik van schilderen, breien, computeren en ik sport 1x in de week.
Eigenlijk is het meer een kwestie van ruimte voor die liefhebberijen te creëren omdat het allemaal binnenshuis dingen zijn. Met een boek alleen naar de sauna vind ik een geweldig idee!

Aan allerlei clubjes heb ik niet zoveel behoefte, naast mijn werk en sociale afspraken zoek ik juist meer naar wat "alleen tijd".

Maar ach, de kinderen worden vanzelf groter en dan zal het allemaal wel wat eenvoudiger worden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.