Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe gecijferd ben jij?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juliea

Juliea

29-03-2012 om 20:59

Anneque

Hoezo om de verkeerde reden goed? Volgens mij kon die vraag niet fout.

En nogmaals: die 0,6 x 250 is nog steeds een kans. De 100 euro is zeker. Hoe kom je er nu bij dat 250 het goede antwoord zou moeten zijn bij zo'n vraag? Dan had de vraag toch anders gesteld moeten worden, want het was heel simpel: wil je nu x euro of wil je een kans op x euro. Hoe kun jij zo'n vraag nu goed hebben en een ander fout, maar dan nog vind ik hem niet statistisch opeens goed door jouw berekening.

Snuggle's

Snuggle's

30-03-2012 om 00:48

Dobbelsteen vraag

Ik had 65% en dan vooral denk ik omdat ik wel goed kan lezen. Maar met zo'n dobbelsteen vraag val ik genadeloos door de mand.
Ik vind het zo'n gek iets dat je dan dus opeens uit moet gaan van zeven zijden. Ik ga er dan vanuit dat de dobbelsteen verzwaard is ofzo. En dat de kans dat hij op zes valt af gaat van de kansen dat hij op 1 t/m 5 valt. Maar nee, er komen dus kennelijk kansen bij ofzo. En daardoor gaat het natuurlijk ook wel weer af van de kans dat hij op 1 t/m 5 valt, alleen moet je dat er niet aftrekken. Zucht...laat maar

Ik heb ooit wiskunde op vwo niveau gehaald omdat ik dat nodig had voor de universitaire studie die ik na m'n hbo had willen gaan doen, maar hoe me dat ooit gelukt is, is me nu nog een raadsel.

Egel

Egel

30-03-2012 om 08:49

Snuggles

Volgens mij maak je het moeilijker dan het is. Ten minste, als ik me goed herinner dat er 2 zessen waren (en een ander getal niet). Het kwam erop neer dat er normaal 1/6 kans is dat hij op 6 valt, en nu 2/6 (dus 1/3) kans.
Ik denk dat ik de vraag goed had want ik had de hoogste score.

Vic

Vic

30-03-2012 om 09:02

Egel

Een derde van 70 is geen twintig. Ik moet bekennen dat ik er ook niet aan gedacht had dat je er 7 van moest maken, maar ik vond 70/3 zo'n ongelukkige uitkomst hebben dat ik het maar heb afgerond. En toen was hij goed

Brabander

Brabander

30-03-2012 om 14:37

Dobbelsteen

kans op 6 is twee keer zo groot als de kans op 1/2/3/4/5. Kansen verhouden zich dus als 2:1:1:1:1:1 . Kans op 6 is dus twee gedeeld door zeven; in procenten dan nog een keer maal honderd. En (2/7) * 70 = 20

Juliea

Aha, ik snap wat je bedoelt: ieder antwoord was goed, omdat ze met die vraag alleen maar willen kijken wat je zou doen? Ik heb hem geïnterpreteerd als een vraag naar de verwachtingswaarde, en in die zin had ik hem, dacht ik, goed. Heb alleen niet ingevuld wat ik _zou_ doen, maar wat ik dacht dat ze wilden horen, nl . die 150,- (want het blijft wat mij betreft staan dat de verwachtingswaarde van 0.6x250 hoger is dan die van 1x100). Ben benieuwd naar de behandeling in de VK over 2 weken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.