Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

28-05-2011 om 18:56

Hoe hanteren jullie je 'aantekeningen'?

Ja, vage vraag, maar het is ook een vaag onderwerp. Het overkomt mij zeker 5-10 keer op een dag dat ik iets lees of zie wat ik eens even wil bekijken. Een website, of een schrijver opzoeken, of een songtekst. Meestal doe ik dat meteen en als het tot iets leidt: dán begint het probleem. Waar láát ik het? Waar zet ik nou die ene website waar je zo leuk cupcake-recepten kunt vinden? Of dat artikel over vaccineren? Of bloemen bestellen? Ik wéét wel dat ik dat allemaal onder favorieten kan zetten, maar op de een of andere manier komt dat bij mij niet uit de verf. En dan al zeker niet voor bijv. boektitels. Of even meer lezen over iemand die ik zag bij Oprah. Als ik dat niet meteen doe, ben ik het kwijt. En als ik het gedaan heb, weet ik niet waar ik het moet laten Vroeger he, vroeger, knipte je een recept gewoon uit

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maaike

Maaike

28-05-2011 om 19:19

Evernote

Hoi!

Ik ken het zelf niet, maar op lifehacking.nl hebben ze het regelmatig over Evernote. Volgens mij doet dat precies wat jij wil.

Groetjes, Maaike

Maaike

Maaike

28-05-2011 om 19:21

Evernote

Hoi!

Ik ken het zelf niet, maar op lifehacking.nl hebben ze het regelmatig over Evernote. Volgens mij doet dat precies wat jij wil.

Groetjes, Maaike

Yaron

Yaron

28-05-2011 om 20:36

Mailen

Ik vond gisteren ook iets op een website wat ik absoluut wilde bewaren en ik was ook nog op een andere laptop dan op mijn eigen aan het internetten. Ik heb de pagina gekopieerd en via Hotmail naar mijzelf gemaild.

ishtar

ishtar

28-05-2011 om 20:45

Notepad op desktop

, kun je ook weer aanvullen met nieuwe dingen,
of 'yahoo-en' aan man (kan ik het altijd in de gespreksgeschiedenis terugvinden)
ik heb ook een favorieten-map voor recepten, 1 voor vakantiebestemmingen, 1 voor dit en 1 voor dat. Gaat prima.

Merel

Merel

28-05-2011 om 22:02

Submapjes in favorieten

Ik heb submapjes in mijn favorieten staan, daar bewaar ik leuke websites. Recepten en leuke teksten kopieer ik naar word en sla ik op in een map op mijn bureaublad. Leuke foto's gaan ook in die map, of soms in een losse submap met de titel leuk/lief/grappig o.i.d.. Printscreens maak ik ook zo nu en dan, als kopieren niet lukt.

Ik mail aan mezelf

en dan kijk ik er nooit meer naar.

Delicious een tijdje gedaan, tot mijn koekies een keer waren weggegooid.

En favorieten zijn vlg mij van 10 jaar geleden. Daarna nog wat bijgedruppeld. Onbruikbare gigantische zooi geworden.

Kortom: goede vraag!

Thursday Next

Thursday Next

28-05-2011 om 23:02

Website

Ik zet het als berichten op onze eigen website. Daar hebben we allemaal een pagina. Berichten kunnen we private zetten, public of protected (dan kunnen anderen met een user en wachtwoord er bij). Ook handig voor verlanglijstjes en zo.
Als het op de website staat kan ik er ook bij vanaf andere computers. Ik zet hier inderdaad ook boekenlijsten op, maar ook bijvoorbeeld wat ik moet installeren op de computer voor mijn werk. Of oplossingen die ik heb gevonden om een bepaald programma te laten draaien. Maar ook leuke uitspraken van de kinderen.

Biene M.

Biene M.

28-05-2011 om 23:12

Labels

Ik gebruik veel labels bij het opslaan van mijn bookmarks. Het voordeel is dat je bookmarks niet in één mapje verdwijnen, maar via verschillende labels terug te vinden zijn. Verder heb ik op mijn harde schijf een mapje waar recepten in gaan, dus recepten bookmark ik niet, die kopieer ik in een word bestandje en sla ik op. En ik heb een verlanglijstje op mijn desktop staan waar boeken, cd's en andere dingen op staan die ik wil hebben.

Maar goed, labelen dus, ik weet niet of dat met elke browser kan, maar firefox (gratis te downloaden) doet het in elk geval wel.

Merel

Merel

28-05-2011 om 23:22

Ahum

ja ik sla dus alles netjes op, wat ik daarnet al schreef. In favorieten, submapjes en een mapje op mijn buroblad. Maarrrr, verder kijk ik er bijna nooit meer in. Blijkbaar vind ik het leuk om het te bewaren, voor 'je weet maar nooit' en mis ik het verder niet. Ach, het staat daar prima, soms sorteer ik die mapjes eens en gooi de helft weer weg.
Ik zit nu veel op "stumbleupon" daar kan je ook aanklikken wat je leuk vind, is ook heel grappig. Ik heb onlangs mijn 'leuke' dingen weer eens bekeken, dat is toch wel grappig. Net zoals ik ook veel magazines bewaar omdat ik ze zo leuk vind/vond.... kijk ik ook nooit in. Liggen mooi te wezen op een stapel in de boekenkast

Fiorucci

Fiorucci

29-05-2011 om 07:53

Nou...

Leuke sites zet ik in mijn favorieten en die kijk ik soms even na, en gooi weleens wat weg ofzo. Recepten print ik uit of plak ik in. Losse dingetjes schrijf ik op een blaadje en ja, die raak ik weleens kwijt..

Rafelkap

Rafelkap

29-05-2011 om 17:36

Heel eenvoudig

ben ik nou de enige die een eenvoudig opschrijfboekje bij de computer heeft liggen, en een pen? Ik heb ook losse papiertjes, meestal schrijf ik daar eerst op en voordat ik die weggooi kijk ik nog even of ik het geschrevene nog steeds interessant vindt en dat schrijf ik dan over in een klein boekje (moleskine). Heel soms stuur ik mezelf een link, maar inderdaad, daar kijk ik nooit meer naar.
Alles staat wel kriskras onder mekaar, maar ik kan wel altijd alles weer terugvinden.

Opschrijfboekje

dat heb ik ook. Eentje met lijntjes en om letterlijk te schrijven, en een dummy uit zo'n goedkope boekhandel waar ik uitgeknipte leukigheidjes in plak.

Tirza G.

Tirza G.

30-05-2011 om 20:31

Okee

Dat evernote ziet er leuk uit. Ik ga proberen of ik er aan kan wennen

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.