Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe hebben julie koninginnedag gevierd?

Wij zijn koninginnenacht de stad in geweest,eerst tot een uur of twaalf lekker op een verwarmd en overdekt terras gezeten( vanwege de regen),daarna een kroegentocht gehouden.
koninginnedag zelf heb ik met mijn Djembe groep opgetreden op een groot plein hier in de stad,erg gezellig.
Dochter 1 zat in Amsterdam,dochter twee ging met vrienden de stad in,en dochter drie zat op de vrijmarkt.
een geslaagde koninginnedag dus.Ben benieuwd hoe jullie de dag gevierd hebben.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Zus

Zus

01-05-2010 om 08:07

Ah!

's Ochtends vroeg langs de stalletjes, veel gekocht (skeelers voor dochter, stuk of 10 barbies, kleren). Daarna hebben dochters in Het Vondelpark gezongen en spullen verkocht terwijl ik thuis aan het bijkomen was van mijn shopping spree

Bastet

Bastet

01-05-2010 om 08:58

En hier....

Om 6.00 op,7.00 op de vrijmarkt,tot 10.30 zeiknat geregend,dan naar huis,douchen,opwarmen,nog meer opwarmen,rommel weer opruimen,dutje doen,kip en patat eten...
Bastet

Yta Chalne

Yta Chalne

01-05-2010 om 09:15

Dag

De groten hadden een heleboel vrienden te logeren en zijn 's nachts de stad in geweest. De volgende ochtend hebben we onszelf vroeg de auto in gehesen om de wakker wordende pubermeute te ontlopen en zijn we naar onze favoriete vrijmarkt in het Belgisch Park (Den Haag) gereden. Jongste heeft auto's en ander speelgoed gekocht, daarna koffie gedronken bij vrienden, nog even over de vrijmarkt, lunchen bij andere vrienden (en ik een uurtje slapen), en toen naar onze favoriete strandtent; de rest van de middag spelletjes gedaan met uitzicht op zee. Toen we eind van de dag weer thuis waren was alles weer keurig opgeruimd

reina

reina

01-05-2010 om 09:52

Gevierd ?

Ik bracht de dag door op de bank met een dikke fleeceplaid om me heen en met zakdoekjes en keelpastiles onder handbereik. Wél een oranje tompouce gegeten Zoon moest de hele dag + avond werken, dochter is met man even naar de stad geweest, maar ze waren al snel terug. Dus weinig gevierd hier

Tineke

Tineke

01-05-2010 om 11:03

Suf en duf

De avond voor: op tv met het weerbericht van Piet.
De dag zelf: hier was en bleef het droog! (alles was in de nacht ervoor al gevallen) 's Ochtends ieder achter z'n laptop naar de koningin op tv gekeken. Terwijl dochters met vriendinnen naar de stad gingen, ben ik 's middags met zoon even naar de (zeer suffe duffe) vrijmarkt geweest. Men leek alleen maar kleuterpuzzels, winx-dvd's en het boek 'oei ik groei' te verkopen. Daarom hebben we de botsautootjes op de (suffe duffe) kermis maar onveilig gemaakt. Was niet zo leuk, want iedereen waar we tegenaan knalden, begon te huilen. ;(

krin

krin

01-05-2010 om 11:26

Geen rommelmarkt

en niks gemist. Wel heerlijk in het park gehangen, op den duur zelfs mét zonnetje, naar kunst gekeken, een leuke theatergroep aan het werk gezien, gejuicht voor mijn optredende broertje. Was leuk.

Terpi

Terpi

01-05-2010 om 12:53

Op mijn werk...

maar het was niet saai

Rafelkap

Rafelkap

01-05-2010 om 17:16

Andere koningin

Wij waren naar de andere koningin, mijn schoonmoeders' verjaardag. Die ergerde zich rot aan mij, dat ik niet om half 12 's ochtends witte wijn wilde, om mee te proosten (maar water of sap). Mijn man wilde namelijk wel (haar argumentatie).

Kaatje (ot)

Volgens mij verkopen ze op alle vrijmarkten altijd heel veel "Oei ik groei", kennelijk toch niet zo'n heel geweldig boek

Groeten,

Temet

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2010 om 03:01

Sus-anne!

Ik heb heel lang bij de Djembé groep gestaan! Ik word er helemaal gelukkig van. Ik wil ook zo graag op Djembé maar de kosten houden mij tegen. Mijn dochter heeft van dezelfde man op school les gehad bij de naschoolse activiteiten. Ze vindt hem geweldig en zou net als ik niets liever doen dan aan een cursus meedoen.

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2010 om 03:17

Rondgelopen

Wij zijn eerst naar de kaasmarkt geweest. Dat doen we normaal nooit, maar het was nu een leuke bijkomstigheid. Daarna hebben we door de stad gelopen. Waar wij echt teleurgesteld over waren en het waarom ook niet begrepen was het ontbreken van een hele rits marktkramen die al jaren op dezelfde plaats stonden. Ik heb ook wel eens zo'n kraam gehuurd. Het hoort er echt bij. En als er nou kleedjes neergelegd waren, nee het was leeg! Zo ongezellig. Wat ik ook heel jammer vond is dat veel mensen hun kruit al op 29 april verschoten hadden en op 30 april flink wat lege plekken in de stad hadden achtergelaten. Ik heb dus leukere vrijmarkten meegemaakt bij ons in de stad. Jammer! Maar de Djembé groep op het plein maakte wat mij betreft veel goed)

sus-anne

sus-anne

02-05-2010 om 09:21 Topicstarter

Kaaskopje

Wat grappig,je hebt dus oa naar mij staan kijken en luisteren terwijl je niet wist dat ik het was.
Ja,het is echt heel leuk,met zoveel mensen muziek maken,ik doe het nu bijna 2 jaar en geniet er nog wekelijks van.
Als je het leuk vindt: er staan wat filmpjes op you tube van ons optreden.


http://www.youtube.com/watch?v=HE4ihZtUm7w
en

http://www.youtube.com/user/DjembeRia#p/a/u/1/1zSGWiZ1JSM

Kaaskopje

Kaaskopje

02-05-2010 om 15:12

Dan sta jij zeker ook op dat filmpje uit - o.t.

januari 2009?
Vraagje over de kosten: moet je dat in 1 x betalen of mag het ook in termijnen?

mirreke

mirreke

02-05-2010 om 16:01

Viel een beetje tegen

vanwege de koude regen.
De plannen waren als volgt: dochter ging met vriendin al heel vroeg naar vrijmarkt alwaar zij de hele dag leuk dingen zou verkopen. Wij zouden langskomen, dochter zou zelf ook nog de markt op gaan om voor zichzelf te kijken.
Wij (ouders plus drie andere kids) gingen gezellig de markt op, ieder had wat geld om voor zichzelf te kijken.
Het begon fantastisch. Dochter zat al om vijf uur 's ochtends klaar. Wij gingen om half tien weg en waren er zo rond kwart over tien. In het eerste half uur fantastische spulletjes gekocht. Ik had me ook heel erg verheugd en het was erg gezellig, iedereen vrolijk. Enfin, toen ging het langzaamaan miezeren en hield niet meer op, werd zelfs tot regen. Alles verregende, mensen lieten hun hele santekraam met alle spullen achter. Boeken die verregenden, kleren. Heel jammer voor iedereen.
We zijn om twee uur bibberend weer naar huis gegaan. Dochter had het kleumend al eerder opgegeven. Maar we hebben een groot aantal fantastische dvd's gescoord voor vrijwel noppes en gingen die middag lekker met z'n allen filmpje kijken.
Toch heb ik voor die korte tijd dat we echt konden rondneuzen en er nog geen plastic over de spulletjes lag erg leuke dingen gekocht. Ik vind het alleen zo jammer voor iedereen die leuk aangekleed was, kinderen die viool speelden, iedereen die al die spulletjes had meegesjouwd. Ja hier was het wat verregend.
Enfin, plan voor volgend jaar. Dan wil ik 's avonds ervoor al gaan kijken als het lekker weer is. Weet iemand of je in Nijmegen 's avonds al de ronde kunt doen, of is dat alleen maar vanaf zes uur 's ochtends?

Kaaskopje en sus-anne

Grappig, wij hebben ook een tijd bij de djembe groep gestaan! Ik denk rond een uur of drie/half vier. leuk hoor, erg meeslepend. Zoon (4 j) vond het ook leuk maar na een minuut of 20 had hij het wel weer gezien.
Er was ook wel een leuke sfeer in de stad, alleen op de kaasmarkt kon je niet lopen, wat een drukte!
Lionne

sus-anne

sus-anne

02-05-2010 om 20:47 Topicstarter

ik sta op alledrie de filmpjes.
en ik betaal 7,50 per week,( 1x per maand betalen).
de Djembe is van mijzelf( 250 euro).
je kan ook een Djembe huren,( mag niet mee naar huis) ,je betaald daarvoor 2,50 per les.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2010 om 01:42

Lionne

Ik weet niet zeker meer hoe laat ik er was. Ik weet wel dat toen ik er was een enthousiast stel stond te dansen aan de zijkant en in de kring werd gehaald. Naar mijn gevoel dachten ze na een poosje 'poeh hoe láng nog?!!'Toen wij op de Kaasmarkt waren rond 11 uur was het rustig. We stonden bij het hek en konden alles zien.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2010 om 01:45

Sus-anne

Ik neem aan dat jij het over dezelfde cursus hebt als ik. Ik zag dat het 303 euro voor het hele jaar is en dat 30 lessen lang. Misschien een prijsstijging? Als je het per maand mag betalen is het te doen.

sus-anne

sus-anne

03-05-2010 om 11:32 Topicstarter

Dat kan

dat kan wel kloppen,ik heb altijd 10 euro per les betaald,maar sinds kort zitten we( tijdelijk) in een buurthuis wat minder huur vraagt,daardoor werd de les goedkoper.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-05-2010 om 13:58

Aha

Ik ga er serieus over nadenken. Ik neem aan dat jij bij de gevorderden zit en ik bij de beginners kom dus dat zit ook wel goed

sus-anne

sus-anne

03-05-2010 om 21:24 Topicstarter

Eh..........kaaskopje?

*Ik neem aan dat jij bij de gevorderden zit en ik bij de beginners kom dus dat zit ook wel goed *

betekend dit dat je me liever niet tegenkomt?

sus-anne

sus-anne

03-05-2010 om 21:26 Topicstarter

Lionne

Wat grappig dat jij er ook was,woon je ook (in de buurt van) Alkmaar?

Het wordt wel wat ot nu....
Nee ik woon niet in Alkmaar maar in een klein dorpje niet zo heel ver er vandaan. Ik was eerlijk gezegd nog nooit in Alkmaar geweest met koninginnedag maar ik vond het wel leuk en gezellig! En wat hadden we een mooi weer, dat was in de rest van het land wel anders, haha
Alhoewel ik iemand sprak die er donderdagavond om half tien al was en die was wel erg nat geregend...
En nee, ik kom niet mee trommelen, het lijkt me wel erg leuk maar ik ben druk genoeg met mijn bas

Groetjes Lionne

Kaaskopje

Kaaskopje

04-05-2010 om 00:28

Sus-anne

Nee hoor Ik hield er eigenlijk rekening mee dat jij dat misschien wat klef vindt

sus-anne

sus-anne

04-05-2010 om 13:11 Topicstarter

Klef?

nou,kaaskopje ,dat maakt me eerlijk gezegd helemaal niets uit

sus-anne

sus-anne

04-05-2010 om 18:51 Topicstarter

Lionne ot

alkmaar is altijd gezellig op koninginnedag maar ook de koninginnenacht is hier altijd erg leuk.
en inderdaad ,donderdag avond heeeft het tot kwart over twaalf gehoost( vanaf half elf),gelukkig zaten we op dat moment op een overdekt,verwarmd terras.
Het was wel sneu voor alle mensen van de vrijmarkt,die zagen we wegvluchten met hun hele handel.

Tirza G.

Tirza G.

04-05-2010 om 18:56

Zeeland ontvlucht

en in Zuid-Limburg samen met mijn dochter in een luxe hotel afscheid genomen van een deel van haar leven. Gelukkig wel redelijk positef: er is zicht op een andersoortige invulling, waar ze erg naar uitkijkt. En in Zuid-Limburg wordt nauwelijks koninginnedag gevierd viel ons op. Wel 1 mei. Ook leuk

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.