Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

karin

karin

23-09-2008 om 09:19

Hoe heet het als je in een ziekenhuis werkt en mensen ontvangt

Ik heb plots interesse voor een opleiding,maar ik weet niet hoe het heet,wat je dan eigenlijk bent!
Je werkt achter de balie van bijv. de afdeling voor de ogen in een ziekenhuis en ontvangt mensen en zegt waar ze plaats mogen nemen of maakt nieuwe afspraken en doet denk ik ook administratief werk,dit lijkt mij erg leuk,maar ik weet niet ofdat bij administratief medewerker of secetaresse hoort!
Wie kan me vertellen wat je dan bent van beroep en welke opleiding je nodig hebt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Medisch secretaresse

en daar zijn ook opleidingen voor, hoewel je die niet altijd perse nodig hebt. Zo is er dacht ik een forummer die medisch secretaresse is zonder die expliciete opleiding, en mijn schonzusje ook. In het ziekenhuis waar ik werk, wordt dan weer wel een papiertje verlangt.

Puck2

Puck2

23-09-2008 om 10:52

Niet alleen baliewerk

De mensen die ik ken in medisch secretaresse heten in naam assisteren ook bij kleine ingrepen e.d. op de poli.

Loes

Loes

23-09-2008 om 13:54

Receptioniste

Hoi Karin,

Ik werk als telefoniste/receptioniste in een (streek)ziekenhuis. Ik heb een afgeronde secretaresse opleiding (iets overgekwalificeerd dus, maar ja het werk is leuk). Daarnaast heb ik ooit een cursus medisch registratie assistent gedaan. Ik wil je er gerust wat meer over vertellen, dan mag je me mailen op [email protected].

mama Katja

mama Katja

23-09-2008 om 16:37

Verschil medisch secretaresse/doktersass.

Hoi Karin,

Wat jij bedoelt is volgens mij medisch secretaresse op de polikliniek van een ziekenhuis. De opleiding die je daarvoor nodig hebt is wisselend, sommige ziekenhuizen eisen een opleiding medisch secretaresse, andere ziekenhuizen nemen genoegen met een opleiding tot secretaresse. Je kunt dan altijd nog een cursus medische terminologie erbij volgen om wat meer op het vakgebied geschoold te zijn. Zulke cursussen/opleidingen zijn ook goed thuis te volgen bijvoorbeeld via de LOI of NTI e.d.

Als medisch secretaresse verleen je geen assistentie bij medische ingrepen. Je ontvangt patiƫnten, maakt vervolgafspraken, neemt telefoon aan, werkt verslagen en brieven van de arts uit etc.

Vaak wordt dit beroep verward met doktersassistente. Als doktersassistente heb je geen secretaresse-opleiding nodig maar juist een opleiding tot doktersassistente. Medische kennis is vereist. In dit geval verleen je dus assistentie aan de arts (de naam zegt het al) bij kleine medische ingrepen. Soms moet je daarnaast ook wat licht administratief werk doen.

Veel succes bij het maken van je keuze!

Groetjes,
Mama Katja

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.