Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe heet zo'n ding?

Een vraag namens mijn oudste zoon, die bezig is een verhaal te schrijven. Hoe heten die dingen waar een olifant of ander dier op kan gaan zitten in een circuspiste? Heten die "krukje" of hebben ze een speciale naam?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

25-08-2009 om 16:23

Is dat niet....

...een tabouret?

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2009 om 16:42

Kruk

Ik denk gewoon 'kruk'.

Emmawee

Emmawee

25-08-2009 om 21:37

Kruk

Het is gewoon een kruk of een ton, als het een ton is. Het krijgt vziw geen andere naam omdat er een olifant op moet gaan staan.
Groeten! Maw.

Emmawee

Emmawee

25-08-2009 om 21:38

Ik heb ook een vraag...

Die dingetjes onder een wc-bril die de wc-bril een klein stukje 'optillen', hoe heten die? Dat wil onze Blik graag weten.
Groeten, Maw.

Vic

Vic

25-08-2009 om 21:46

Een beurtbalkjes-discussie, leuk!

Puck2

Puck2

25-08-2009 om 21:52

Niks lol, pelle, echt waar

Van deze wibsite geplukt: http://josvanvliet.web-log.nl/josvanvliet/show/index.html
"En dat paarden naast elkaar kunnen hollen, tijgers door een hoepel kunnen springen en olifanten op een te kleine tabouret kunnen zitten, weten we onderhand wel."

Minet

Minet

25-08-2009 om 22:02

Tabouret en brilsteuntjes

Zo zou ik ze noemen, Genista en Emmawee

Emmawee

Emmawee

25-08-2009 om 22:05

Vic

Ik hoop toch niet dat de olifantenkruk of de wc-brilsteuntjes stof zijn voor het inburgeringsexamen!!
Groeten, Maw.

Emmawee

Emmawee

25-08-2009 om 22:10

Minet

Ik ook, maar 'brilsteuntje' is geen woord.
Groeten! Maw.

Genista

Genista

26-08-2009 om 07:40 Topicstarter

Dank voor het meedenken

Emmawee, hoe die WC-brildingen officieel heten, weet ik ook niet. Wij noemden ze altijd "stoppen", of "dopjes".
Iedereen ook hartelijk dank voor het meedenken met mij. Hoewel Wikipedia en Van Dale Online de tabouret alleen als leuningloos stoeltje voor mensen kennen, is het wel een optie. Overigens gaat het verhaal waar mijn zoon het woord voor nodig heeft, niet over een circus en ook niet over dieren die je in het circus tegenkomt. Ik mag niet zeggen waar het wel over gaat, maar hij noemt wel expliciet die zitdingen. Tot nu toe heten ze krukje en hij denkt na over de alternatieven

Coco

Coco

26-08-2009 om 10:29

Geen brilsteun

Als je op "brilsteun" googelt kom je in de wereld van de vishengels terecht. Is één of ander vlindervormig dingetje waar je je hengel op kan laten rusten of zo.

Genista

Genista

26-08-2009 om 11:22 Topicstarter

Het antwoord uit de circuswereld zelf!

Iemand met circusconnecties was zo lief me te mailen en het ding heet inderdaad een tabouret. Dank allemaal en voel je vrij een nieuwe vraag in de draad te gooien

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2009 om 12:41

Coco

Ik was ook al aan het googlen geslagen en dat schiet niet op

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2009 om 14:35

Wat knap van je beemer

Ik heb echt mijn best gedaan, ook op onderdelen gezocht en zo, maar niks gevonden.
Buffer... ja nu ik het hoor een hele logische naam.

Emmawee

Emmawee

26-08-2009 om 15:58

Buffer!

Beemer geweldig bedankt! Dat zal Blik als treinenliefhebber erg leuk vinden!!
Groeten, Maw.

Minet

Minet

26-08-2009 om 20:15

Google op afbeeldingen, circustabouret, en beemer....

En zie als derde een prachtig plaatje van een olifant op een tabouret.

Beemer, ik heb me rot gezocht naar die buffers van jou! ik heb ze echter niet kunnen vinden met die naam, terwijl er toch genoeg sites zijn waar ze gewoon op te vinden zijn
Jij verdient een pluim!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.