Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

landrot

landrot

19-01-2011 om 12:55

Hoe is het mogelijk? [laptop van laura]

http://www.nu.nl/internet/2426289/computers-laura-dekker-gehackt.html

Ik wist niet dat het kon.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
landrot

landrot

19-01-2011 om 13:08

Ja hoor

maar dat hij dan zover beschadigd wordt dat je een nieuwe moet kopen? Kun je die niet laten repareren dan?
Of is het een makkelijke smoes om straks te zeggen, huiswerk kon niet gemaakt worden, want computer gehackt/stuk?

Fiorucci

Fiorucci

19-01-2011 om 13:20

Tuurlijk landrot

Hoe je het ook wendt of keert, jij legt het zo uit dat het haar wel goed uit zal komen. Denk je zo over alle pubers eigenlijk?

landrot

landrot

19-01-2011 om 13:43

Da's mijn vraag niet

kán het dat hij zo beschadigd is dat je een nieuwe moet kopen, dat is de vraag.

als er een hacker in de pc inbreekt,kan hij je pc compleet beschadigen.

landrot

landrot

19-01-2011 om 14:30

Wisselende berichten op internet

de een zegt, kan niet, software opnieuw er op en klaar, ander zegt, kan wel. Daar wordt ik dus ook niet wijzer van.

Ach ja, en ook hiervan denk ik eigenlijk, hoe goed voorbereid waren ze nu eigenlijk. Hoe goed is je computer beschermd dan?

Begrijp jij dat nou?

Al die commotie om een computervirus dat kerncentrales zou bedreigen? Gewoon nieuwe software erop en klaar. Hoe goed zijn die kerncentrale3s eigenlijk wel voorbereid? Hoe goed is die computer beschermd dan?
Die mensen wilden zeker niet werken.

The world according to landrot.

(wordt vervolgd)

Tsjor

Puck

Puck

19-01-2011 om 14:56

Verkeerde rubriek landrot

Landrot, je vraag staat in de verkeerde rubriek. Als het je werkelijk ging om te weten of een gehackte computer zo beschadigd kan worden dan had je heel Laura er niet bij gehaald en had je je vraag in "alles digitaal" moeten posten.
Ik snap ook werkelijk niet hoe het je lukt om iedere keer weer een draadje over Laura te openen en informatie te krijgen die ik nog nergens heb gelezen. Maar dat zal natuurlijk aan mijn bekrompen wereldje liggen denk ik.
Wil je nu werkelijk niet snappen dat het huiswerk maken op dat ding wel één van de minst belangrijke dingen waar Laura haar computer voor nodig heeft? Ik begin toch echt te geloven dat je niet eens weet wat een zeilboot is.

landrot

landrot

19-01-2011 om 15:34

Ach wat jammer

dat een serieuze vraag niet eens beantwoord kan worden en wat jammer ook dat ik niet iedere keer een draadje over haar ben gestart, dan hadden jullie gelijk gehad.

Puck

Puck

19-01-2011 om 15:39

Landrot

JE hebt toch serieus antwoord gekregen? Er is al duidelijk in dit draadje verteld dat een computer zodanig gehacked kan zijn dat je idd een nieuwe moet aanschaffen. OVerigens had je in de media ook kunnen lezen dat het niet een eenmalige hacking is maar dat het vaker gebeurt en dat SOMS een nieuwe computer aangeschaft moet worden. HEt wordt dus ook wel gerepareerd. Daar staat ook dat de computers wel degelijk beveiligd zijn dus ook aan de voorbereiding die jij er maar iedere keer weer bijhaalt zal het niet liggen. Je insinueert weer van alles, alleen maar om weer je gelijk te proberen te krijgen.

landrot

landrot

19-01-2011 om 18:47

Drommels, ok

maar is dat dan alleen op te lossen door een nieuwe laptop aan te schaffen? Ik bedoel, het nieuws komt weer zo bedelend over, ze hadden al geldgebrek natuurlijk, en dit was ook weer een aanslag op de beurs. Tja, ik denk dan, zo'n ding kan ook overboord vallen, per ongeluk. Daar hou je toch rekening mee? En ze kan toch ook wel op andere manieren nog kontakt leggen?

Overigens vond ik een aantal commentaren op Telegraaf (jaja, ik weet het, notdone op OOL) dan wel weer humor: "dan verkopen ze toch gewoon de boot?" verwijzing naar een oude reclame

Puck

Puck

19-01-2011 om 19:25

Landrot

Jouw exacte posting: "kán het dat hij zo beschadigd is dat je een nieuwe moet kopen, dat is de vraag." had als titel "Da's mijn vraag niet"
Waarom haal je er nu weer Laura bij, dat was toch helemaal je vraag niet? Je bent volgens mij toch redeleijk geobsedeerd door haar.

landrot

landrot

19-01-2011 om 19:57

Puck

ik kan er niks aan doen dat dit iets is dat bij haar gebeurt en dat dat bij mij de vraag oproept of dat dit kan. Of dat het een smoes is. Kennelijk kan het, maar de overgrote meerderheid lijkt toch wel aan te geven dat er ook andere oplossingen waren.

landrot

landrot

19-01-2011 om 19:58

Drommels

ik heb het over die ene specifieke opmerking en toevallig vind ik die in dit geval wel humor.

mirreke

mirreke

20-01-2011 om 13:00

Nee hoor, landrot

Je hebt toch echt zelf "een aantal commentaren op Telegraaf" genoemd. En toevallig alleen die specifiek ene aangehaald. Maar misschien wel om andere gegrinnikt. Ik kan er iig niet om lachen, en dat is ook een van de redenen waarom ik die Telegraafsite liefst niet lees.
Enne, er zijn heus wel meer varenden die allerlei problemen meemaken, maar Laura is in Nederland nou eenmaal toch nieuws. En dus wordt het van haar gemeld, en van anderen weer niet. En omdat ze nieuws is, is er natuurlijk ook een flauwe hacker (misschien op het idee gebracht door inderdaad al die flauwe en haatdragende commentaren her en der) juist bij haar gaan inbreken.

Deel 2

The world etc. deel 2.

Vraag van Landrot: 'kán het dat hij zo beschadigd is dat je een nieuwe moet kopen, dat is de vraag.

Antwoord Sus-anne: 'als er een hacker in de pc inbreekt,kan hij je pc compleet beschadigen.'

Antwoord Puck: 'Overigens had je in de media ook kunnen lezen dat het niet een eenmalige hacking is maar dat het vaker gebeurt en dat SOMS een nieuwe computer aangeschaft moet worden.'

Antwoord Drommels: 'Yep, je kan een gewone gebruiker aardig dol krijgen door op de laptop te rommelen.'

Conclusie Landrot: 'Kennelijk kan het, maar de overgrote meerderheid lijkt toch wel aan te geven dat er ook andere oplossingen waren.'

Geweldig, die wereld, waarin alles past bij wat je al gedacht had.

Tsjor

landrot

landrot

20-01-2011 om 20:26

Mirreke, er staat toch duidelijk

"Overigens vond ik een aantal commentaren op Telegraaf (jaja, ik weet het, notdone op OOL) dan wel weer humor: "dan verkopen ze toch gewoon de boot?" verwijzing naar een oude reclame "

Met andere woorden, achter de dubbele punt staat welke commentaren ik grappig vond. Deze stond er echt meerdere malen. Ik heb het dus niet over de andere commentaren. Lezen wat je wil lezen is dus ook anderen niet vreemd.

landrot

landrot

20-01-2011 om 20:28

Tsjor

wat ik bedoelde: dat er andere oplossingen waren dan meteen een nieuwe laptop. Lezen wat je wil lezen is ook jou niet vreemd dus

Katrien

Katrien

20-01-2011 om 21:23

Landrot

"wat ik bedoelde: dat er andere oplossingen waren dan meteen een nieuwe laptop"

In sommige situaties zijn er andere oplossingen dan meteen een nieuwe laptop, in andere situaties zal een nieuwe laptop de beste oplossing zijn omdat hackers serieuze schade kunnen aanbrengen.

Dàt is hetgeen er geschreven werd.

Hoe jij daaruit kan afleiden dat er in het specifieke geval van Laura andere oplossingen waren dan meteen een nieuwe laptop, begrijp ik niet goed of wil je iets anders zeggen? Tenzij jij inside informatie hebt over de specifieke problematiek en gevolgen van het hack-werk?

Katrien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.