Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

25-02-2011 om 13:19

Hoe leg ik mijn kleuter uit dat hij maagd is (sterrenbeeld)

in het kader van de vele klasgenoten/vriendenboekjes die we aan het invullen zijn een vraagje...mijn zoontje (4) is maagd van sterrenbeeld, nu snapt ie de overige sterrenbeelden wel maar hoe leg ik hem nu uit wat maagd is in sterrenbeeld taal?

wie kan mij helpen met een leuk verhaal...

alvast bedankt...tess

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

25-02-2011 om 14:31

Nou

Het heet niet voor niets een sterrenbeeld toch?
Als iemand naar je 'zonneteken' of 'sterrenbeeld' vraagt, heeft dat in de astrologie betrekking op de plaats van de Zon tijdens je geboorte. De westerse astrologie gebruikt bij de duiding van gebeurtenissen twaalf 'partjes' van de baan die de zon in de loop van het jaar schijnbaar langs de hemel maakt. Die partjes zijn de zonnetekens of kortweg: de tekens, te beginnen vanaf Ram bij het lentepunt. 'Sterrenbeelden' zijn eigenlijk de astronomische constellaties aan de hemel, en die komen niet meer overeen met de twaalf sectoren die de astrologie gebruikt.
(http://nl.wikipedia.org/wiki/Maagd_(astrologie) )
Kortom: ooit werd de naam van de sterrenconstellatie die op dat moment het beste zichtbaar waren aan de hemel gekoppeld aan de geboorten in die periode. Meer is het niet volgens mij. (Niet dat ik er ook maar iets van weet)

Roosje Katoen

Roosje Katoen

25-02-2011 om 20:38

Hihi sancy

Ik vraag me af of de kleuter van Tess jouw uitleg over astronomische constellaties begrijpt

Massi Nissa

Massi Nissa

25-02-2011 om 21:51

Antwoord: niet

Waarom zou jouw zoon iets moeten weten over sterrenbeelden? Niet om op iemands tenen te gaan staan, maar er zijn toch genoeg sprookjes voor kleuters zonder er ook nog astrologie bij te slepen?
Groetjes
Massi (ook een maagd, haha)

Kaaskopje

Kaaskopje

25-02-2011 om 22:17

Ach

mijn dochters konden via de dame van de Blije Doos een schilderijtje krijgen met hun sterrenbeeld. Ik vond het gewoon leuk voor ze om te hebben. Veel waarde hecht ik er verder niet aan. Mijn dochters hebben een beest als sterrenbeeld, dat is duidelijk. Ik snap best dat een maagd wat moeilijker te plaatsen is, maar ik zou er niet te ingewikkeld over doen hoor. Sommigen hebben beesten als sterrenbeeld, eentje een weegschaal waar je dingen op kunt wegen en dan zijn er nog een paar met mensen: maagd, boogschutter en waterman. Jouw kind is dus zo'n mens, de Maagd.

Lou

Lou

25-02-2011 om 23:10

Tess

Ik snap je vraag niet. Je zegt: "nu snapt ie de overige sterrenbeelden wel" Wát snapt hij dan? Bedoel je dat hij weet wat een stier is in het dagelijks leven, en een weegschaal? Dan is maagd dus meisje. Als hij dat vervelend vindt zeg je maar dat mijn dochter een stier is en dat ook helemaal niet leuk vindt

Maar dan vraag je naar "maagd in sterrenbeeldtaal" en "een leuk verhaal" dus misschien bedoel je bovenstaande wel helemaal niet. Wat voor soort uitleg zou je willen?

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

26-02-2011 om 09:31

Ik bedoel...

als wij samen een vriendenboekje of klasgenoten boekje invullen en dan de vraag komt ;wat is je sterrenbeeld (en dat staat écht in sommige boekjes) dan is hij dus maagd, wat is een maagd vraagt hij dan ...tja en dan wist ik dus niet goed uit te leggen, dan wil ie weten wat zijn ene broer voor sterrenbeeld heeft...een tweeling...dat snapt ie...en die andere broer...een weegschaal...snapt ie ook...zo ook een stier,boogschutter enz. allemaal dingen die je redelijk snel en simpel uit kan leggen...maar ik wist dus gewoon geen simpel verhaaltje te bedenken bij maagd...maar inmiddels kan ik wel iets met jullie antwoorden... we houden het gewoon op dat is een jonge vrouw die nog niet getrouwd is...dat zal ie ook snappen, dus ik bedoelde geen ingewikkelde termen over het sterrenbeeld alleen over de betekenis maagd in zijn sterrenbeeld... bedankt voor het meedenken in ieder geval
Tess

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

26-02-2011 om 09:34

Hoewel...

spongebob of bob de bouwer vindt ik ook briljant trouwens....

Ook geen idee

de oudste zit tussen waterman en vissen in, tegenstrijdige bronnen dus. En de jongste is nu dik 1,5 jaar en ik heb het nog nooit opgezocht.

rozenstruikje

rozenstruikje

26-02-2011 om 12:28

Nou

Ik vind de uitleg: een jonge vrouw die nog niet getrouwd is wel heel mooi.
En hier nog geen vriendenboekjes gezien, gelukkig maar want ik heb daar bijna een hekel aan. Overigens zijn beide kinders een beest, en allebei die beesten kun je gelukkig zien in de plaatselijke dierentuin. Dat scheelt weer een hoop geruzie.
Ik zou je zoon gewoon laten kiezen wat hij wil. Mijn oudste had heel lang dolfijn als sterrenbeeld want dat vond ze leuker. Maar dolfijnen had je weer niet in die dierentuin dus nu is ze weer terug naar haar eigenlijke sterrenbeeld.

Rozenstruikje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.