Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

*madelief*

*madelief*

26-02-2010 om 10:49

Hoe maak ik zelf een voorpagina van een roddelblad voor 65-jarige

Kan het even niet anders omschrijven, maar jullie weten vast wel wat ik bedoel. Ik wil voor iemand die 65 wordt een collage maken in de trant van een roddelblad. Dus met foto's, kreten etc. maar dan moet het slaan op de jarige.
Iemand een idee hoe ik dit op mijn p.c. in elkaar kan zetten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

26-02-2010 om 10:55

Zoek iemand die daar handig in is

als je dat nooit gedaan hebt, dan is zoiets niet echt simpel. ik zou alles wat je erin wilt hebben aan foto's/plaatjes/tekst digitaal voorbereiden, en dan met een "expert" samen aan de slag.

Tijgeroog

Tijgeroog

26-02-2010 om 11:00

Photoshop

Ik zou er met photoshop mee aan de slag gaan, maar dan moet je wel photoshop (of een ander fotobewerkingsprogramma) op je computer hebben, en een beetje ervaring ermee is ook handig.
Of voldoende tijd, zodat je mbv een boek met het programma kunt leren werken.

Maxime.M

Maxime.M

26-02-2010 om 11:37

Hier

Bij deze site kan je dit maken, ik heb het net even geprobeerd:
http://bighugelabs.com/magazine.php

De afbeelding die je gratis krijgt kan je denk ik wel gewoon afdrukken op een a4-tje. Eigenlijk is de afbeelding net iets te klein, maar volgens mij wordt het ook niet echt lelijk blokkerig hoor. Maak anders maar eens een testje en een afdruk (het programma is gratis en heel makkelijk, dus even proberen is altijd de moeite waard)

Maxime

Alleen de voorpagina?

Wil je alleen de voorpagina maken? Dan kun je inderdaad het best met een photoshop-achtige aan de slag (met de hulp van iemand die erin thuis is). Gaat het om het hele blad, dan kan Publisher wellicht goede diensten bewijzen.

*madelief*

*madelief*

26-02-2010 om 13:52

Alleen voorpagina

zijn kinderen willen een soort van boekje maken waaraan iedereen een eigen bijdrage (a-4tje) levert.

ik ga zo eens even kijken Maxime! Alvast bedankt voor de tip!

*madelief*

*madelief*

26-02-2010 om 15:04

Nog wat gevonden

http://www.writeonit.org/magazine-cover

en

http://www.opdecover.nl/

Wel niet helemaal precies wat ik bedoel, maar aangezien ik maar kort de tijd heb zal het toch wel zo iets gaan worden!

Bedankt voor jullie tips!

Maxime.M

Maxime.M

26-02-2010 om 16:09

En mijn link?

Hoi Madelief,

heb je mijn linkje al bekeken? Hier kan je alle teksten zelf maken, ik nam aan dat dat de bedoeling was?

Maxime

*madelief*

*madelief*

26-02-2010 om 16:27

Maxime!

Jazeker (zie ook mijn posting "alleen voorpagina") Nogmaals dankjewel! Deze is idd ook erg leuk omdat je daar zelf tekst bij kunt voegen; ik moet nog even een keuze maken welke het wordt.

Nogmaals dankjewel!

*madelief*

*madelief*

26-02-2010 om 16:39

En het wordt

jouw link Maxime!!!!

Maxime.M

Maxime.M

27-02-2010 om 17:53

Hihihi

Stiekem vind ik dat toch wel leuk, heeft mijn zoeken en proberen toch weer een tevreden iemand opgeleverd

Succes, ik heb zelf ooit eens een vriend een men's health gegeven met zijn hoofd op een gespierd lijf gephotoshopt (ik ben zelf een fanatiek photoshopper) dus dat was een heel geslaagd kado.
(photoshop is lastig om zomaar even aan iemand uit te leggen, dat is niet handig als je iets eenmaligs wilt maken)

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.