Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ayanna

Ayanna

25-01-2010 om 20:11

Hoe neem jij de telefoon op?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dynastie

dynastie

27-01-2010 om 11:21

Ligt eraan

Is het een bekend nummer, dan afhankelijk van de band met diegene met alleen voornaam of voor- en achternaam. Is het nummer onbekend, maar wel weergegeven, dan neem ik op met voor- en achternaam. Mensen die hun nummer uitschakelen worden bij mij begroet met 'hallo'.

Laatst had ik iemand die naar mijn vriend vroeg, maar weigerde haar naam aan mij bekend te maken nadat ik de mijne had genoemd en meende te kunnen volstaan met 'een kennis'. Ik vond dat reuze onbeschoft. Mijn vriend ook, dus uiteindelijk was het telefoontje helemaal voor niets, terwijl zij toch echt iets van hem nodig had (ze was overigens geeneens een kennis van hem, maar van zijn moeder). Niet zo slim.

dynastie

dynastie

27-01-2010 om 11:59

Over achterdocht, chrish e.a.

ChrisH: "Ik krijg wel eens mensen aan de lijn die alleen \'hallo\' zeggen. Ik vind dat zelf vreselijk achterdochtig overkomen en eerlijk gezegd ook een beetje alsof je geen (telefoon)manieren hebt geleerd. "

Om je nummer uit te schakelen moet je zelf actie ondernemen, aangezien het standaard gewoon zichtbaar is. Jij wil onbekend blijven als beller. Maar ik moet me wel direct bekend maken. Ik vind dat raar.

Hilde

Hilde

27-01-2010 om 12:05

Mevrouw en mijnheer

Ik heb altijd geleerd dat je jezelf niet als "mevrouw" (of "mijnheer") voorstelt. Dat is toch immers een aanspreking, en je spreekt jezelf toch niet aan?
Dus kan je niet zeggen "met mevrouw achternaam", maar wel "met achternaam" of "met voornaam achternaam" of "met voornaam".
Iemand (een klant vb) die zichzelf voorstelt als "U spreekt met mijnheer achternaam", komt bij mij heel pedant over. grr. En dan gaan tutoyeren inderdaad. Bah. Overigens zijn er ook wel vrouwen die zo doen, maar naar mijn ervaring eerder oudere vrouwen. Heb ik het ook moeilijk mee.

Thuis neem ik op met "Met Hilde". Op het werk "afdeling, met Hilde Achternaam".
Mijn moeder (83) neemt altijd op met "Hallo", wat ik nogal irritant vind, maar ik snap het wel. Ze heeft een tijdje telefoontjes gekregen waarbij de opbeller geen antwoord meer gaf, en ze vond dat verdacht. Sindsdien zegt ze haar naam dus niet meer.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-01-2010 om 13:22

Holiday, protocol call-center

schrijft dat voor....ik wil dat zelf ook liever niet....maar ik kan dus niet anders....

dc

dc

27-01-2010 om 13:38

Nasha

dat is echt een cultureel nederlands probleem. We kunnen namelijk niet En de voornaam gebruiken En u zeggen. Het is of achternaam en u, of voornaam en jij.

Dat is hier in Frankrijk weer geen enkel probleem. Je kunt u zeggen bij mensen die je bij de voornaam noemt. Daar had ik in het begin echt moeite mee!

Wat goed werkt tegen die mensen die op een vervelende manier over de telefoon tutoyeren : heel erg nadrukkelijk u zeggen, en zijn naam in elke zin plakken " Ik begrijp wat u bedoelt mijnheer Jansen", Dus, mijnheer Jansen, u bent op zoek naar bladiebla." Een moment alstublieft, mijnheer Jansen, dan zoek ik het op." Mijnheer Jansen, dank u voor het wachten. .. etc

Echt vreselijk irritant voor degene die belt, maar professioneel gezien niets om te bekritiseren. Heerlijk!
(heb ook in call centers gewerkt)

mirreke

mirreke

27-01-2010 om 14:00

Met voornaam achternaam

Ik noem mezelf geen mevrouw, ik zeg niet alleen mijn voornaam omdat mijn werk kan bellen, werk van mijn partner kan bellen, ouders van vriendjes van de kinderen kunnen bellen, enfin, ik neem dus gewoon op met: met voornaam achternaam.
De kinderen nemen meestal op met alleen hun voornaam, maar ik ben ze toch aan het leren om ook die achternaam te gebruiken.
Ik vind het zelf ook altijd prettig om direct te weten of ik de juiste persoon aan de lijn heb.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-01-2010 om 16:23

Met voornaam

Privé neem ik altijd op met Roosje, op mijn werk 'Goedemorgen/-middag, Bedrijfsnaam, u spreekt met Roosje Katoen'. Mensen tutoyoren mij meestal, vind ik ook prettig. Ik hou er juist niet van als mensen mij met mevrouw Katoen aanspreken. Ben nogal informeel ingesteld...

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-01-2010 om 16:25

Trouwens...

De dames die alleen hun achternaam opnemen, zeggen die dan wel 'met mevrouw Achternaam' of alleen 'met Achternaam'? Dat laatste vind ik wel heel onvriendelijk overkomen. Bij mannen die dat doen trouwens ook.

Petr@

Petr@

27-01-2010 om 16:55

Ook nummermelder

dus als het bekenden zijn dan neem ik alleen met mijn voornaam op en bij onbekenden met voor- en achternaam. Bij m'n kinderen neem ik uiteraard op met "mamma".

fay

fay

27-01-2010 om 21:12

En de kinderen dan?

Ik nan vroega ook op met Voornaam, maar sinds ik kinderen heb met voornaam achternaam omdat ik wil dat de kinderen dat ook doen, dus ik geef het voorbeeld.

reina

reina

28-01-2010 om 06:50

Fay

Maar waarom moeten je kinderen voor- en achternaam zeggen door de telefoon terwijl jij altijd alleen je voornaam gebruikte?

Jacoline29

Jacoline29

28-01-2010 om 11:05

Hangt er vanaf

Of het een bekend nummer is (heb nummer weergave) of niet.
Is het een bekend nummer zeg ik hoi(bij mijn moeder dan alleen en mijn vader) of alleen mijn voornaam,is het een onbekend nummer,dan zeg ik mijn achternaam erbij.de kinderen zeggen altijd hun achternaam erbij,omdat zij de nummers niet kennen

mopperkont

mopperkont

28-01-2010 om 14:29

Wel hallo

Zeker wanneer ik in het openbaar ben en m'n mobiel opneem. Ik vind het helemaal niet onbeleefd.

jolanda

jolanda

29-01-2010 om 11:20

Goedemorgen

Goedemorgen met voornaam-achternaam

behalve als ik heb gezien wie belde
dan kan het ook zijn
hoi met mij of met jolanda

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.