Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

09-09-2009 om 12:43

Hoe noem ik ons nieuwe poesje...

heb even geen inspiratie,maar eind deze week krijgen we een klein poesje maar we hebben nog geen naam...
wie o wie heeft er een leuk idee?

alvast bedankt Tess

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

09-09-2009 om 12:57

Inspiratie van zoon

Als het een cyperse was geweest, dan wilde hij haar professor Anderling noemen.

Het zijn nu 2 gitzwarte geworden zonder enige tekening of vlekje.
De een heet dus Witje en de ander heet Vlekkie. Onze kinderen zijn het er over eens dat dit heel leuk is

We kregen lang geleden ook ooit 2 katten, de een 1 dag eerder dan de ander. Die heb ik Princeps genoemd (latijn voor eerste). Mijn broer noemde hem Prince (van de artiest).

Ik vind namen uit Grieks of Latijn altijd erg leuk. Apollo of Athena of Cicero of Plato. Dat soort namen. Ik heb niets met namen als Fikkie of Bello (sorry).

Tihama

amk

amk

09-09-2009 om 13:02

Net gelezen hier op het forum

Qwerty.

Poes of kater?

katertje: polle
poes: mientje

Nero

Of Tarzan, of Vogeltje, of (ik vraag het nu even aan mijn kinderen) Virgil, Assepoester, Sneeuwklokje, Klokzeep, Scott, Witkousje, Snaternix, Poezesnoes, Gabber, Piespot, Faktor-tien (en nu worden ze een tikje te melig).
Uit de topnamen: Tijgertje, Simba, Gizmo, Tommy, Mickey, Luna.

Nog meer uit de hoge hoed van de kinderen

Alan, Sneeuwvlokje, Kristal, Sneep, Citronella, Thunderbird Vijf, Remmet, Sissi, Wueens.

Prulletje

Prulletje

09-09-2009 om 14:58

Tihama

Dan wordt het natuurlijk Minerva!

Prulletje

Jacoline29

Jacoline29

09-09-2009 om 15:10

snokkertje,doerak,ayla,gaia.
Vreemde namen,maar onze poezen hebben echt zo geheten,behalve ayla en gaia dan,want dat zijn de 2e en 3e namen van mijn 2 dochters Amber ayla (5)
Elize emanuelle gaia(3)

habibi

habibi

09-09-2009 om 15:23

Bubbels

en Habibi (schatje in arabisch) heten de poezen bij mij.

Bastet

Bastet

09-09-2009 om 18:24

Van alles

Saartje,Karel,Steffie,Wim,Koos,Henk,Napoleon,Hercules,
Snoopy,Katrien.....via katten.pagina.nl vindt je overigens ook een site met kattenamen!
Bastet

O, eerlijk, habibi?

Wat grappig. Ik moet bekennen dat ik (toen ik je nick zag staan) direct dacht: Shouf shouf vind ik leuk.
Nu durf ik nauwelijks te vragen wat dat dan betekent...

habibi

habibi

09-09-2009 om 19:45

Echt waar

Shouf Shouf Habibi zou betekenen in het nederlands;
Kijk Kijk Schatje

Valt reuze mee toch !!

Raki, ouzo etc.

Hier hebben we al een aantal katten gehad (helaas meerdere spoorloos verdwenen in de buurt). Ze hadden altijd "aparte" namen omdat ook wij niets hebben met zwartje, witje, vlekkie etc. Onze eerste katten waren Emil en Bikila (naar twee marathonlopers) daarna hebben we een Raki en een Dimple gehad (drankjes) en een hond met de naam Ouzo (grieks anijsdrankje). Nu hebben we een kat die Macska heet, dat is Hongaars voor poes, en één die Agapi (lief in het Grieks)heet.
Succes met denken en het kiezen van een naam, leuk hoor een jong katje.

Cavia's

De cavia's die wij hebben gehad waren allemaal naar bier genoemd: Duvel, Amber, Triple, Chouffe, Wieckse,..
Voor katten misschien ook bruikbaar?

Bastet

Bastet

10-09-2009 om 07:43

Maggietel

Ik ben dol op aparte dierennamen,maar mijn kinderen niet,altijd,Witje,Vlekkie,Pluisje...zucht.....alleen onze jongste kat heet Steffie,een verbastering van de naam van zijn baasje,mijn zoon.
Bastet

Bastet

Ik had anders bij jullie toch een beessie met een erg leuke naam in handen

Bastet

Het maakt ook niets uit hoe een dier heet. Als het huisdier van je kind is en die is er gelukkig mee en zorgzaam voor dan is dat tenslotte belangrijker dan hoe het (toch niet naar zijn naam luisterende) konijn heet. Alleen toen we de hond kregen (die we nu helaas niet meer hebben) hebben we bepaalde namen echt niet goed gevonden omdat ik me niet die naam hoorde roepen, hard door een park of zo.
Mijn dochter maakte pas ook de opmerking dat wij onze kat Macska helemaal geen naam hadden hoeven geven omdat hij toch niets hoort en dus toch niet naar zijn naam kan luisteren. De kat is namelijk vanaf zijn geboorte doof (wit met blauwe ogen). Maar ja een naam is toch wel zo leuk vonden wij.

Kat gaat lang mee...

Jamaar, ik vind het toch ook wel een overweging dat een kat errug oud kan worden. Zelf zou ik om die reden mijn kinderen nooit de namen van mijn katten laten kiezen.
Ik vond het al heel erg om 6 jaar (zo oud werden onze cavia's) naar snuf en snuitje te moeten luisteren...
n@nny (in bezit van 21-jarige kat)

Bastet

Bastet

10-09-2009 om 14:42

Haha ja

Wie was het,Big mama of Big papa?
De kinderen zijn nu ook ouder,maar voor hun zevende vooral kwamen ze met fluffie enzo..
Bastet

Bastet

"Big Mama die nog steeds geen Mama is" volgens de trotse eigenaar

Bastet

Bastet

10-09-2009 om 19:08

Ahaaaa

de mooiste en de grootste dus!)
Groetjes,bastet

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

11-09-2009 om 07:57

En hij heet...

gelukkig kreeg ik op tijd inspiratie, hij heet ZIPP en is het mooiste poesje van de wereld.

evengoed ebdankt voor het meedenken, wellicht heeft een ander er iets aan.

gr tess

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.