Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

*Sophie*

*Sophie*

27-01-2009 om 14:38

Hoe ool-len jullie?

Ik lees altijd maar een beperkt aantal rubrieken, 8 in totaal, nooit meer, anders wordt het een dagtaak, hahaha!
Dan stel ik de dag ik op 1 en dan race ik door de voor mij interessante berichtjes heen, schrijf event. wat en ga weer verder.
Zodra de eerste laag is gedaan stel ik de dag in op 0 en race vrolijk nog een keer ;- ) om te kijken of er al iets nieuws bij gekomen is.

Later op de dag als ik daar tijd voor heb of gewoon gelijk er achteraan race ik opnieuw. Maar het komt natuurlijk ook wel voor dat ik maar 1 race-je kan doen :- (

Echt interessante/indrukwekkende draadjes blijven door de dag heen wel door mijn hoofd spelen en als het heel spannend is dan wil ik wel eens heel snel alleen op zo'n berichtje kijken, om de compie vervolgens snel weer uit te zetten.

En jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjocola

Sjocola

27-01-2009 om 14:43

Kan het niet...

spannender maken, precies zoals jij
Alleen mijn aantal rubrieken varieert tussen de 7 en de 9.

Massi Nissa

Massi Nissa

27-01-2009 om 14:49

Dagelijks

Ik doe het bijna op dezelfde manier. Instellen op "1 dag", dan alle draadjes even scannen bij acht rubrieken (heb ze geteld, het zijn er inderdaad precies acht) en de interessante draadjes lezen of bijlezen (nieuw bijgekomen berichtjes lezen).
Ik kan heel snel draadjes lezen. Ook selecteer ik soms op namen als ik weinig tijd heb. "O, dingetje heeft een bijdrage, even snel lezen, die heeft altijd iets interessants te melden".
Ik begin meestal na mijn werk en doe dan 's avonds na het eten nog een rondje. In het weekend zit ik juist vaak 's morgens om half zeven (gaaaap) draadjes te lezen, dochter is een vroeg vogeltje.
De leukste draadjes volg ik trouw, soms wekenlang. Het vervelendst vind ik interessante draadjes waarop honderd reacties komen binnen een paar uur. Dat soort vrije tijd heb ik gewoon niet, nooit. Dan moet ik dus OF het hele draadje overslaan (kan ik niet, haha), OF ik moet gaan selecteren. Dan lees ik de eerste paar berichten, de laatste paar en degene tussenin met een pakkende titel.
Soms sta ik 's avonds onder de douche nog hele antwoorden te formuleren op berichtjes, vooral als ik er emotioneel door geraakt ben of het er fundamenteel mee oneens ben zonder goed te kunnen uitleggen waarom. Ik vind dat ik door dit forum heb geleerd om mijn eigen meningen/ervaringen beter door te denken: waarom vind ik dat?
Een voor mij erg leerzaam draadje was het Sterre-draadje. Toen dat draadje begon, was ik ervan overtuigd dat kinderen als Sterre nooit bij mij in de klas zouden kunnen. Dat vind ik nog steeds, maar nu weet ik precies waarom ik dat vind, hoeveel procent van die mening bestaat uit vooroordelen jegens kinderen met een zware verstandelijke beperking, en wat mij eventueel over de streep zou kunnen trekken als docent om het toch te proberen met Sterre. Ik leer nadenken van dit forum.
Nog een klein voorbeeld (draadje over het Belgische kdv waar twee kindjes en een leidster zijn vermoord): tonny's reactie over de ouders van de dader raakte mij. Ik kan sindsdien niet meer aan dat drama denken zonder mij voor te stellen hoe het is om vader of moeder te zijn van iemand die zoiets gruwelijks doet.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 17:27

Precies zo

Ik doe het precies zo, alleen heb ik de tik dat ik vaak niet meer kan stoppen met rubrieken scannen. Dus dan doe ik verder weinig zinvols op zo'n moment (als de kleine in zijn bed ligt bijvoorbeeld). Ik moet mezelf echt dwingen te stoppen.
Help, ik ben verslaafd!
Laptop staat hier op de bank, dus het is veel te relaxed en te gemakkelijk bereikbaar. Kop koffie erbij en laptop op schoot...en laat het huis maar verslonzen.
Overigens zit ik nu ook steeds maar aan die ouders van die Kim de G. te denken. Die arme mensen!

Nasha 1st

Nasha 1st

27-01-2009 om 17:30

Ook

per rubriek en dan op 1 dag....sommige rubrieken sla ik over, zwanger worden bijv, of seksualiteit, maar in die laatste mis ik wel vaak de leukste dingen, merk ik dan bijv. op de chat weer.... )

En die tik van blijven scannen, dat heb ik ook.....help....

Lynna

Lynna

27-01-2009 om 19:46

Ook zwaar verslaafd

's Morgens begin ik als eerste met de draadjes in de voor mij interessante rubrieken te scannen. Dan staat ie op 1. Zeker 4/5 x per dag loop ik opnieuw de draadjes na. Nu ook weer en dat terwijl ik toch ook een prachtig boek heb liggen....

Ik heb wel gister nu toch maar eens een maandelijke donatie ingesteld. Ik heb weinig andere hobby's die zo weinig kosten als dit forum en zoveel plezier opleveren!

Nog een verslaafde

Ik lees 's ochtends ook met de teller op 1 dag even bij. Ik heb net geteld maar ik lees dus standaard 16 rubrieken, en heel af en toe de rest ook. Dan reageer ik meestal ook wel, sommige draadjes moet ik eerst even over nadenken of ik wel of niet wil reageren.
's Avonds als de kinderen op bed liggen doe ik nog een rondje, maar dan met de teller op 0 natuurlijk.
De rest van de site kom ik overigens maar weinig, ik kom eigenlijk alleen op het forum.

reina

reina

27-01-2009 om 20:41

Ik volg 7 rubrieken, ;s morgens evenmet de teller op 1, daarna in elk geval 's avonds nog even de berichtjes van die dag ( koppensnellend, zeg maar) en op vrije dagen kijk ik bij het checken van mail etc vaak ook nog even.

Guinevere

Guinevere

27-01-2009 om 21:12

Vernieuwde forum

Ik hoop dat als het forum vernieuwd wordt, we dan in een oogopslag alle nieuwe onderwerpen/berichten kunnen zien. Dat scheelt me daar toch een hoop scanwerk door al die rubrieken! Bovendien mis je dan niks spannends in rubrieken waar je anders nooit zou komen.

Verslaafd!

Hier nog een verslaafde! Ik lees elke dag standaard met de teller op 1 mijn 10 vaste rubrieken. In de loop van de dag nog een keer met de teller op 0. 's avonds met laptop op de bank, bakkie koffie of thee erbij loop ik eigenlijk alle rubrieken door met de teller op 1.
Tja... ik wil niks missen he?! hahaha

tonny

tonny

27-01-2009 om 22:15

Een en al herkenning!

Het hangt van de verplichtingen van een dag af hoe vaak ik kijk, maar het gaat hier net als bij wat ik hier verder al lees. 's Ochtends alles even langs met de teller op 1, later op de dag nog eens met de teller op 0.

Zoals Massi al schrijft, ook mij kunnen bepaalde kwesties enorm bezighouden. Dan is het wel eens vervreemdend dat de mensen met wie je overdag in contact bent, thuis of op je werk, daar geen flauw idee van hebben.

Ik volg een stuk of zes, zeven rubrieken, maar maak soms wel een uitstapje.

Tonny

MaximeM

MaximeM

28-01-2009 om 08:44

Zelfde!

Haha, grappig om te lezen. Ik ben net zo verslaafd dan jullie. Maar lees ik nou dat het forum vernieuwd gaat worden? Nee toch, ik vind dit juist zo'n prettige indeling. Ik zie wel eens andere fora en daar kan ik maar niet aan wennen. Ik vind dit juist heel overzichtelijk.

Maxime

Jet Burg

Jet Burg

28-01-2009 om 09:43

Ook verslaafd hoor

Ik heb een pda, met onbeperkt internet, dus ik kan altijd en overal internetten. Stel je voor dat ik wat mis
Inderdaad eerst op 1 dag instellen en daarna op 0. En ik vol zo'n 11 rubrieken. En als ik mij verveel bekijk ik alles.

Vera*

Vera*

28-01-2009 om 13:33

Verslaafd?

Nee hoor, in mijn vakantie kan ik prima zonder. Thuis doe ik echter net zo verslaafd als jullie. Eerst 's ochtends de teller op 1 en later nog een paar keer met de teller op 0.

Ook super verslaafd

In 13 rubrieken lees ik mee en soms reageren.
Net als jullie zet ik de teller op 1 en dan kom ik in de loop van de dag nog 2x kijken.
De ene keer meer dan de andere keer maar toch heel vaak.

Op andere forums zit ik niet, hoe zou je dat allemaal bij kunnen houden.... Dit is al een dagtaak.
Daarnaast kijk ik af en toe op de chat

Het is wel dat ik in de vakantie weinig ool maar dan zet ik wel de teller terug op bv 18 om toch maar alles te lezen. (oei dat klinkt wel erg)

Gelukkig zie ik dat ik niet de enigste ben

Junkie

Junkie

28-01-2009 om 19:39

Superverslaafd

Nu ik ziek ben kijk ik wel een keer of vijf per dag in mijn favoriete rubrieken. Erg hè

Kersen

Kersen

28-01-2009 om 19:48

Gelukkig!

ik ben niet de enige!
Misschien een idee voor de forum-beheerders om ipv standaard 7 dagen in 1 dag te veranderen? Het scheelt weer in het geklikt.
Laatst sprak ik nog een vriendin over forums en zo, ze zei dat ze een hele leuke site had gevonden bla, bla, bla, ik zei ik ken er nog eentje, veel leuker, maar je kunt beter er niet aan beginnen, want je komt er niet meer vanaf!

Guinevere

Guinevere

28-01-2009 om 21:24

Nieuw forum

Ja, er is een tijdje geleden geïnventariseerd wat de wensen waren voor een vernieuwd forum. Wat de meeste mensen vond was dat de eenvoud van dit forum niet verloren mocht gaan, dus geen zorgen maken, lijkt mij!

Vaak! en ot massi nassi

Ook ik zit vaak op OOL.Vooral mee lezen en af en toe reageren.

OT Massi Nassi: waar is die discussie over de naam Sterre? Ik ben benieuwd want dochter heet zo!

GRoetjes

Tirza G.

Tirza G.

30-01-2009 om 17:12

Niet over de naam sterre

Maar over het méisje Sterre, een (verstandelijk) gehandicapt meisje, als ik het me goed herinner, waarvan de ouders wilden dat ze naar een "gewone" school ging.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.