Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Paasei

Paasei

22-07-2018 om 20:07

Hoe overleef je de hitte


Kaaskopje

Kaaskopje

02-08-2018 om 00:14

Tango

Ze vond het er erg leuk. Toeristisch, maar gematigder dan op Mallorca.

Paasei

Paasei

02-08-2018 om 12:19

Eten

Heb net weer boodschappen gedaan. Dat verzinnen wat we gaan eten is sowieso al niet mijn hobby, maar nu weet ik het echt helemaal niet meer.. Ik heb een man met een zeer gezonde eetlust, maar als het boven de 25 graden komt eet ie ineens maar de helft. Gekookte aardappelen-vlees-en-groenten gaat er dan niet meer in. Dus vallen we op warme dagen terug op de (koude pasta) salades, rijst, broodje hamburger e.d. En af en toe BBQ natuurlijk. Maar dat begint me een beetje mijn neus uit te komen.. mijn zak aardappelen (paar weken geleden aangeschaft) ligt te verpieteren in de kast..

Echt, ik houd ook van warmte. En twee weken vakantie in het buitenland kan ik er erg van genieten. Maar dan ben ik altijd blij als ik weer terug kom in Nederland en we het 'gewone leven', met 'normaal' koken, weer kan oppakken. Maar die vlieger gaat nu niet meer op; we zitten al weken in Zuid Frankrijk.

Ook mijn garderobe blijkt wel wat aanpassing te kunnen gebruiken. Ik draag al weken allerlei kledingstukken die normaal gesproken alleen op vakantie mee gaan.. zoveel kort en mouwloos heb ik niet!

40er

40er

02-08-2018 om 12:34

Hittegolf

Hier, oosten van het land, stevent af op een nieuw record, de langste hittegolf ooit gemeten. Inmiddels al 22 dagen warm. Gelukkig waren de afgelopen nachten wat koeler, ik heb eindelijk weer eens goed geslapen.

Accepteren

Ik heb het altijd al warm, maar nu met dit weer én opvliegers al helemaal. Ik heb me er gewoon bij neergelegd dat ik constant uit mijn gezicht guts en bezweet door het leven ga. Ik probeer niet eens koel te blijven, dan valt het ook niet tegen. Ik ga dan ook gewoon intensief buiten sporten, want het is toch warm, erg veel heter word je eigenlijk niet.

In huis is het net een sauna, ik heb aan drie kanten ramen en geen één ervan kan open op de begane grond. Het is niet anders. Als we straks een gure herfst hebben denken we vast nog wel eens weemoedig terug aan die heerlijk lange zonnige zomer.

skik

Kaori

Kaori

02-08-2018 om 15:09

Skik

ik denk nu met genoegen terug aan maart, toen we nog heerlijk aan het schaatsen waren.

Doorluchten

Als ik mijn appartement goed lucht valt het hier erg mee. Ik doe 's avonds laat alle ramen open tot een uur op 2.00 en soms zet ik om 6.00 uur de wekker om nog een paar uur te luchten.
Maar het gebouw is totaal opgewarmd.
Ik deed vannacht de ramen dicht en er kwam toch een warmte van het plafond af!
Ik dacht even, zouden ze een weedplantage op de verdieping boven mij hebben.
En boodschappen doe ik heel vroeg, soms heel laat maar dan kan het nog steeds erg warm zijn.
Lekker op de fiets.
Waterijsjes inderdaad. Hebben we ook steeds een pak van. Misschien kunne we die wel weer eens zelf gaan maken.

Paasei

Paasei

03-08-2018 om 13:42

hoe overleeft de tuin de hitte

Waterijsjes..? Kun je die nog ergens krijgen dan..? De koeling van onze super ziet eruit alsof de 3e wereldoorlog gaat uitbreken.. alle vriesvakken zijn min of meer leeg..

De tuin begint zo langzaam maar zeker te veranderen in een bruine savanne. Er valt niet tegenop te sproeien.. en dan moeten we nog spaarzaam zijn met water ook. Gras hebben we -gelukkig in dit geval- niet, maar we hadden juist dit voorjaar zo ons best gedaan op de borders.. voorzien van nieuwe planten en zo.. daar is niet veel meer van over... Denk niet dat het dit seizoen nog iets wordt. Ook niet meer wanneer het eindelijk gaat regenen. Maar hopelijk komt er volgend jaar dan weer iets terug??

Wilgenkatje

Wilgenkatje

03-08-2018 om 13:49

heb nog helemaal niks gesproeid

tweemaal in de week vul ik 's avonds een babybadje met water en dompel daarin alle potplanten en hanging baskets. Ze bloeien nu opnieuw.

margaretha

margaretha

03-08-2018 om 14:34

niet fijn meer

vorige week op vakantie, op een camping in de ardennen, kon ik beter tegen de warmte dan nu thuis tegen de rand van de Kempen.

Dorre tuin

Ik sproei alleen één klein bordertje in de voortuin waar ik nieuwe plantjes heb gezet die nog moeten 'aarden' die ter vervanging van de door de mot totaal opgegeten buxussen. De rest is verlept of volkomen roestbruin. Het gras is helemaal geel en alle hortensia's Annabelle staan er bij als zombies. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat volgend voorjaar weer vanzelf goed komt. En zo niet, dan moeten we maar eens nadenken over een andere, minder waterbehoeftige opzet van de tuin. Want koeler gaan onze zomers niet worden, dit gaan we vaker krijgen natuurlijk.

skik

Kaori

Kaori

03-08-2018 om 14:43

smelten

mijn plastic planten zijn gesmolten op het balkon. Ik hoef ze nooit water te geven maar ook zij kunnen deze hitte niet aan.

Waterijsjes maak ik altijd zelf, nou ja dochter bedenkt de gekste combies ik prefereer gewoon rode of citroen limonade.

we maken altijd van die calippo dingen mbv een vormpje van Ikea
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40308352/

Astrid

Astrid

03-08-2018 om 17:58

Oo Kaori

Ik ben gek op calippo's, merk of merkloos. Die houdertjes moet ik hebben!

Lente

Lente

03-08-2018 om 18:54

houders calippo's

Die heb ik laatst bij de Lidl gekocht. Maar ik denk dat het een tijdelijke actie was.
Heel wat beter dan die onhandig vormpjes met stokjes erin.

Tango

Tango

05-08-2018 om 21:45

Genieten

Ik vind het eigenlijk nog steeds wel prima, dit weer. Het scheelt dat ik vrij ben, als ik zou moeten werken zou ik meer klagen denk ik.
Wat betreft eten wisselen we een beetje af, soms een warme (oven)schotel en soms pizza, sla etc. We eten vaak ook laat. Rond 19.30 u. Eerder is het nog niet lekker om buiten te zitten. Toen we vorige week op vakantie waren aten we 1 keer om 21.30 u. pas. Barbecueën hebben we vreemd genoeg nog nauwelijks gedaan, vindt man weer te warm nu.
A.s. woensdag ga ik met mijn zoon een paar dagen weg en zie tot mijn schrik dat het best veel gaat regenen. Hopelijk valt het mee, hoewel de natuur het wel kan gebruiken natuurlijk. Doe dan maar 's nachts

Erica

Erica

05-08-2018 om 22:10

Gaat het regenen?

Het gaat regenen! O, happy days! Maar jammer dat het in jouw vakantie is, Tango!

Pooh bear

Pooh bear

06-08-2018 om 15:22

Hier ook

Wij gaan ook deze week op vakantie en waar wij heen gaan regent het ook vanaf woensdag. Dus wij hopen maar heel hard dat het mee valt. Maar de temperatuur mag best een paar graden omlaag.

Krisje

Krisje

09-08-2018 om 12:41

Koelsjaal

Het is een beetje mosterd na de maaltijd, maar ik heb een koelsjaal gekocht. Ik was van de week aan het sporten (ja, applaus voor mjj) en toen had iemand er eentje om. Gelijk 's middags besteld en dat is lekker koel zeg in mijn nek!

Mari

Mari

14-08-2018 om 19:16

Krisje

Ja dat is geweldig ik wist niet dat die bestonden. Ik had zelf een koelsjaal gemaakt: zo'n icepack voor op kneuzigen laten bevriezen dan in een sjaal wikkelen en ik je nek leggen. Heerlijk. Ik vond het best een vondst van mijzelf.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-08-2018 om 22:14

Natte theedoek

Ik heb een natte theedoek om mijn nek gedaan. Echt heerlijk. Daarmee maakte ik ook mijn armen nat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.