Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hoe reageer ik op op mij afstormende honden?


Kaaskopje

Kaaskopje

22-05-2017 om 00:44

Triva

Ik heb voor zo'n tuig gekozen, omdat het luchtig is. Geen grote rugstukken, gewoon banden die je af kunt stellen op de juiste maat en meer niet:

http://www.sientas.de/shop/ausbruchsichere-geschirre/45-pflegestellen-geschirr-.html

Als diegene toch iets wil hebben met een robuuster uiterlijk dan kun je dit nog noemen:

http://www.ruffwear.com/30102-web-master-harness

Het heeft zin om te shoppen voor de laagste prijs.

Kaaskopje

Kaaskopje

22-05-2017 om 00:50

Fransien

Dus je hebt de hond in huis opgevangen? Ik had verwacht dat de dierenambulance hem wel opgehaald zou hebben.

Triva

Triva

22-05-2017 om 10:38

Kaaskopje

Ik zal je linken doorgeven, dank je wel.

Wandelaar gebeten door aangelijnde hond

Hier kwam laatst bij de wijkinfo op Facebook foto's voorbij van een lelijke beet door een aangelijnde hond die werkelijk uit het niets beet. Eigenaresse is snel met de hond weggelopen. Of buurtbewoners uit de beschrijving kondenbopmaken wie bij die hond hoort...

Dymo

Dymo

25-05-2017 om 14:34

hij doet niks

Ik woon in een hofje met een parkeerterrein ernaast waar de bewoners parkeren. Aan de andere kant van het parkeerterrein is een winkelcentrum, dus ook het winkelpubliek parkeert daar. Nou is er één mevrouw met twee onopgevoede honden die elke dag haar honden op het parkeerterrein uitlaat. Behalve dat ze de schijt niet opruimt, vallen haar honden ook mensen lastig. Springen, blaffen, dat werk. De vrouw roept dan vriendelijk: hij doet niks hoor. Jawel, hij springt tegen mijn nette werkkleding op. Laatst stapte ik uit mijn auto, deed het portier op slot en liep met de sleutel in mijn hand naar mijn huis. Eén van de honden kwam eraan gestormd en hapte in mijn hand. De tandafdrukken stonden in mijn vingers (gelukkig was mijn huid niet stuk). Ik riep tegen het mens dat ze haar hond bij zich moest houden, omdat hij me had gebeten. Zei ze: nee hoor, hij denkt dat je wat lekkers in je hand hebt, dat probeerde hij te pakken. Daar valt dus niet mee te praten.
In hetzelfde hofje waar ik woon, woont ook een gezin met een terriër. Dat beest staat de hele dag te blaffen in de tuin. De hele buurt heeft er last van en zeker vijf buren zijn al met de eigenaren gaan praten. Maar die vinden hun hondje zo heerlijk waaks en je kunt het hem niet kwalijk nemen dat hij aanslaat op alles wat er voorbij komt (of wat hij hoort op het parkeerterrein).
Ik houd best van honden, maar ik wil gewoon geen last hebben van andermans beesten. Als ik in mijn mantelpakje dat alleen gestoomd kan worden van een klant kom, hoef ik niet de blubberpoten van iemands onopgevoede hond op mijn rok. En ik wil ook niet met mijn nette schoenen in hun schijt trappen. Honden mogen overigens niet los op dat parkeerterrein, dus waarom ik toch last van ze moet hebben is mij een raadsel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.