Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Sancy

Sancy

27-07-2010 om 16:13

Hoe vaak spreek jij je partner overdag?

Ik ben er zojuist achter gekomen dat een vriendin van mij haar partner nooit spreekt overdag als één (of beiden) aan het werk is (zijn). Zelf spreek ik mijn partner minstens 3 keer op zo'n dag: aanvang werk, lunch, en op weg naar huis. Als er tussendoor iets leuks of vervelends gebeurt, dan bellen we elkaar ook. een andere vriendin van mij doet het net als ik. Weer een ander moet er niet aan denken.
Dus: hoe vaak spreek jij je partner overdag?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
margje van dijk

margje van dijk

27-07-2010 om 16:50

Wisselt

Meestal zijn we er allebei tijdens het ontbijt. Mijn man zet altijd koffie, en als ik niet om 8:30 op mijn werk moet zijn ivm onderwijs, dan drinken we altijd nog even een kopje voordat ik vertrek (nadat de kinderen weg zijn - dus even met z'n tweeen). Da's leuk, en dat kan zo het hele jaar door 6 van de 10 keer, schat ik. Als man uithuizig is die dag, probeert hij ook altijd pas om 9 uur te vertrekken.

Als mijn man thuis werkt en ik op mijn werk zit, bel ik hem minimaal 1 keer op. Meestal rond een uur of 4 of 5 of zo. Even vragen hoe het gaat, en concrete afspraken maken over wie er kookt en hoe laat (oftewel: welk kind moet hoe laat ergens zijn dus wanneer moet het eten klaar zijn). Soms is dat al eerder bekend (wie kookt en wat/wanneer we eten), maar meestal niet. We zijn nogal van het ad-hoccerige. We zien elkaar dan ook tijdens het eten.

Als man uithuizig is, dat is zo'n 2-3 keer per week, dan spreken we elkaar niet of nauwelijks. Ik ga hem dan niet bellen, want hij is dan altijd beredruk. Hij is er dan ook niet met het eten, dus ik regel dat zelf verder. Wel belt hij dan meestal als hij bijna thuis is, vanaf de fiets.

En dan zijn er nog de late avonden, meestal rond 11 uur of later, als we onze dingen weer gedaan hebben en nog even op de bank neerzijgen. Dat lukt ook wel 4 keer per week denk ik.

Best vaak, dus eigenlijk, vind ik, het valt me mee. Het is overigens niet altijd zo geweest, toen de kinderen kleiner waren hadden/namen we veel minder tijd voor elkaar.

Margje

Kiki

Kiki

27-07-2010 om 16:56

Heel vaak

Ik denk wel een keer of vier, dat hij nog aan werken toekomt is mij een raadsel.

In ieder geval rond vijven, haal jij de kinderen op, doe jij de boodschappen, kook jij of kook ik

Maar gedurende de dag denk ik ook wel 2 of 3 keer.

En als hij vrij is belt hij echt voor elk wissewasje, is wel eens irritant, maar ik ben er aan gewend

Puck

Puck

27-07-2010 om 17:38

Alleen als het nodig is

Als we beiden aan het werk zijn dan bel ik alleen als het strikt noodzakelijk is. Privé-zaken bespreken doen we in privé-tijd, niet in de baas zijn tijd. Af en toe sturen we wel eens een sms-je met minder belangrijke dingen maar daar houdt het echt mee op.

joer

joer

27-07-2010 om 18:25

Echt nooit

We spreken elkaar bij het opstaan en weggaan, maar als we beide werken echt nooit. Alleen als er calamiteiten zijn. En die zijn er zelden.

Erger me ook aan die mensen die op het werk met hun partner van die flut gesprekken hebben. Haal jij even een pak melk, zullen we sperziebonen of bloemkool eten. Nee, ik voel me nog steeds niet zo lekker. Grrrr..

Vind het echt niet kunnen. Werk is werk. Thuis bespreek je maar de huis tuin en keuken praat.

Bij thuiskomst en de rest van de avond tijd zat om elkaar te spreken.

Groeten JOER.

margje van dijk

margje van dijk

27-07-2010 om 18:40

Dat ligt eraan natuurlijk

Als je werk gedefinieerd wordt door aantal uren aanwezigheid, ja, dan zit je 'in de baas zijn tijd' te bellen of te sms-en.

Maar als je werk gedefinieerd wordt door een product, iets wat je af moet maken, ongeacht de tijd, dan maakt het natuurlijk niks uit, want dan bel je toch in je eigen tijd. (Op die manier forum ik ook in mijn eigen tijd).

Verder maakt het nogal uit of je alleen op een kamer zit of niet. Ik wel, dus. Als ik kamergenoten zou hebben, dan zou ik ook niet zo gauw even bellen.

Dus Joer's 'vind het echt niet kunnen' is erg relatief.

Margje

Minet

Minet

27-07-2010 om 19:01

Opgelucht

Ik begon vanmiddag op de chat toch ernstig aan mezelf en mijn relatie te twijfelen n.a.v. het gesprek met Sancy. Ik leek ongeveer de enige te zijn die zelfs niet eens aan dr partner denkt terwijl ze werkt! Laat staan dat ik hem bel om niets.
Ik bel hem soms als ik op weg naar huis ben: moet ik nog boodschappen meenemen, of heb jij dat al gedaan, gewoon puur praktisch dus
Gelukkig kom ik hier meer gelijkgestemden tegen......pak van mijn hart!

reina

reina

27-07-2010 om 19:31

Heel verschilend

Op dedagen dat ik thuis ben spreek ik hem veel, want hij heeft zijn werk aan huis, dus we komen elkaar regelmatig tegen Tijdens mijn werkdagen mail ik 's midddags meestal even om iets af te spreken voor het eten, over boodschappen doen etc, maar of hij daar nou op zit te wachten ..

margje van dijk

margje van dijk

27-07-2010 om 20:34

Ja, dat zei ik

Mijn tweede punt was dat ik vind dat het nogal uitmaakt of je alleen op een kamer zit, of niet. Als je moet samenwerken met anderen ga je natuurlijk ook niet zitten bellen, lijkt me.

Maar je hebt wel een punt natuurlijk, al zit je alleen te werken: als het product het resultaat is van groepswerk, dan moet ieder lid van de groep wel genoeg bijdragen en niet tijd verdoen met bellen. Tenzij je daarna weer bereid bent nachtwerk te leveren (da's overigens wel mijn stijl, soms tot mijn spijt: allerlei andere dingen doen en dan op onmogelijke tijden nog moeten werken).

Margje

Vic

Vic

27-07-2010 om 21:09

Huh?

Hebben jullie geen vaste patronen, dat je om 17.00 uur nog moet gaan bespreken wie de boodschappen doet, kookt en de kinderen ophaalt? Ik moet altijd wel lachen om een collega van mij. Die belt standaard om 15.00 uur zijn vrouw, dat gaat dan van 'hi, met mij. Ik neem de trein van 15.30 uur. Wat eten we? Oh, lekker. Nou poezewoesje, tot straks dan.'

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-07-2010 om 21:36

Mailen

Nee, we bellen elkaar tijdens het werk vrijwel nooit. Mailen doen we wel. Zo van 'hé lief, hoe ging het vanochtend met de jongens?' (ik ga nogal vroeg weg, dan slapen ze allemaal nog). En soms voor praktische zaken als boodschappen, tandartsbezoek of voor het omruilen van werkdagen.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

27-07-2010 om 22:25

Skype

Wij bellen elkaar bijna nooit, maar sturen wel Skype berichtjes als we iets willen overleggen. Het voordeel daarvan is dat we niet direct hoeven te reageren maar kunnen wachten tot het even uitkomt.
Ik bel vanuit mijn werk wel regelmatig naar huis, meestal om te laten weten hoe laat ik thuiskom (dat kan nogal verschillen) maar zal mijn man niet snel op zijn werk bellen.

Vrijwel niet

Alleen als iets heel dringend is. Wel sturen we soms een email met iets wat niet heel dringend is maar wel grappig ofzo.

Ik hou er persoonlijk niet zo van om persoonlijke gesprekken van collega's te moeten aanhoren.

Een collega vertelde wel iets grappigs. Hij was in bespreking met de Finance Director en diens telefoon ging. Hij negeerde het. De telefoon ging weer. Hij negeerde het weer. Toen ging ie voor de 3e keer en meneer de FD zei: dat is mijn vrouw, als iets heel dringend is belt ze 3 keer achter elkaar.

Hij neemt dus op en het is even stil. Zegt ie opeens "ja hoor, vissticks is prima" en hangt weer op. Mijn collega moest zijn lach inhouden.

tonny

tonny

27-07-2010 om 23:12

Zelden

Bel alleen als ik écht iets moet weten/vragen (en dat is hoogstens eens per maand. Stuur wel eens een sms of hij komt eten en hoe laat. Alleen zakelijke dingen dus, geen vervelende/leuke alledaagsigheden.
(De kinderen bel ik overdag ook zelden, stuur wel eens een sms.)

Soms spreek ik echtgenoot tussendoor, hij komt weleens thuis lunchen.

Dochter heeft een man die haar altijd belt, een aantal keren per dag. Zijn moeder belt hij ook. Die hele familie belt elkaar de hele dag.

Ach ja, het is maar net wat je gewend bent.

Continu

Maar ja wij werken dan ook samen. Overdag spreken we vrijwel uitsluitend over werkdingen, al het andere is voor 's avonds.

Bastet

Bastet

28-07-2010 om 08:31

Ach

Een groot deel van de functie van mijn man bestaat uit klantcontacten per telefoon,dus hij vindt het gezellig als ik even bel tussendoor.
Bastet

Sancy

Sancy

28-07-2010 om 10:59

Aha, dat verklaart een en ander

Wat leuk om te lezen hoe het bij anderen gaat. Ik zie nu wel dat de omstandigheden veel verschil kunnen maken. Net als Margje heb ik een functie waarin ik op de resultaten wordt beoordeeld, ik heb ook een eigen kantoor. Verder bel ik dus bij aanvang werk, lunch en einde werktijd, dat is mijn eigen tijd en heeft geen gevolgen voor mijn werkzaamheden. Ik bel vrijwel nooit met mijn man als er collega's aanwezig zijn, en als hij belt om zo'n moment zeg ik dat ik terug zal bellen. Mijn man werkt alleen en stoort dus ook geen collega's met een telefoongesprek. Als hij niet opneemt, weet ik dat hij niet beschikbaar is. Hij belt altijd terug als hij ziet dat er een voicemailbericht is.
Verder is mijn man vaak al bijzonder vroeg naar zijn werk (vanmorgen stond hij om 2.30 op, dat is bij mij gewoon midden in de nacht) maar hij weet ook pas wat de dag hem gaat brengen als hij aan zijn werkdag begint.
Pelle schreef: "Vreemd eigenlijk dat je rond 5 uur je man moet bellen om DAN nog te overleggen WIE de kinderen haalt, WIE er kookt en WIE er boodschappen doet. Ik zou dat soort dingen toch echt de avond ervoor willen weten."
Dat is hier dus onmogelijk. We kunnen de avond van tevoren wel doorspreken hoe we het de volgende dag zouden willen hebben, pas als mijn man weet wat er die dag voor hem gepland is, kan hij zeggen of het lukt. En dan kan er altijd nog een kink in de kabel komen. In principe kookt de persoon die het eerst thuis is. De kinderen gaan van de opvang naar huis als de eerste thuis is. Boodschappen worden gehaald door de eerste die thuis is. Dat is allemaal van tevoren te regelen. Maar dagelijks blijft de vraag: hoe laat denk je dat je thuis bent? Wil je dan nog eten of neem je onderweg iets? En afhankelijk van het tijdstip van thuiskomst, wordt hier bepaald hoe lang de maaltijdbereiding zal duren, en hoe uitgebreid het menu zal zijn.
Genoeg om over te praten aan de telefoon

Maxime.M

Maxime.M

28-07-2010 om 11:04

Soms veel, soms helemaal niet

Hoi,
Ik ben eigen baas, dus zou zo vaak kunnen bellen als het me uitkomt en mijn man zit veel in de auto. Dus tussen de ene en de andere klant wil hij als tijdverdrijf wel eens bellen. (voor zekerheid, hij betaalt zijn telefoonkosten zelf) De ene keer gaat het over hele belangrijke dingen, de andere keer flutzaken.

Maxime

Sancy

Sancy

28-07-2010 om 13:01

Als berber en pelle

Net als bij Berber laten wij het menu van de dag grotendeels afhangen van het moment van de dag waarop het van belang wordt.
En Pelle, de dagelijkse boodschappen zijn hier meer dan de avondmaaltijd. Ik zou niet 2 x per week kunnen boodschappen, gezien de grote hoeveelheden melk en senseo en tabak die hier geconsumeerd worden

Bastet

Bastet

28-07-2010 om 13:06

Pelle ot

Mijn man haalt 2 a 3 x per week na zijn werk boodschappen bij een voordelige super vlakbij zijn werk,maar brood,en sommige verse spullen haal ik vaak nog tussendoor.Ook hier is het niet aan te slepen,met twee pubers en een bijna-puber....
Bastet

Sancy

Sancy

28-07-2010 om 16:22

Oh en...

We spreken elkaar als hij een file tegenkomt en van mij een alternatieve route wil weten

Bastet

Bastet

28-07-2010 om 18:32

Overmacht

Mijn pubers en gevolg,dat is gewoon overmacht.Wij zitten hier heel vaak met minimaal zes,soms acht man aan tafel.Vandaag maar met zijn drieen,bij hoge uitzondering en dat is heel zen..
Daarbij,in een gezin met pubers kan ik wel vinden dat we een week met van alles moeten doen,de realiteit is veel weerbarstiger.Voor je het weet,is de kast weer leeg.
Bastet

Sancy

Sancy

28-07-2010 om 18:33

Lol pelle

"melk (...) dat is toch wel langer dan 2 dagen houdbaar? Shag en senseo lijkt me ook wel langer dan 2 dg houdbaar"
De houdbaarheid is vast wel meer dan 2 dagen, maar de doorlooptijd ligt hier vele malen hoger

Sancy

Sancy

29-07-2010 om 10:39

Pelle

Precies.
Maar je gaat in je reacties wel voorbij aan het feit dat ik schreef dat ik pas gaanderweg de middag kan weten of mijn partner die avond mee-eet en of zijn thuiskomst op zo'n tijdstip is dat er een gewone maaltijd gekookt wordt of er een makkelijke hap bereid moet worden.
Hoe zou jij het in die omstandigheden aanpakken?

Engelandvaarder

Engelandvaarder

29-07-2010 om 10:50

Sancy

Bij ons eet het gezin altijd een gewone maaltijd en degene die laat thuiskomt eet ofwel wat over is, of flanst zelf nog even snel wat in elkaar. Net als Pelle doen wij ons best om georganiseerd met de boodschappen om te gaan, en houden het bij twee keer in de week. Een keer in de week laten we de bulk bezorgen en halverwege de week kopen we vers bij.
We hebben verder altijd basisvoorraad in huis (pasta, rijst, blikken tomaten, olijven, tonijn, diepvriesgroenten) zodat er altijd wel iets gemaakt kan worden mocht het niet helemaal goed gegaan zijn met de planning.
En degene die thuis is en met de kinderen eet beslist wat er gekookt gaat worden, daar hoeft niet over overlegd te worden (hoewel ik vaak wel even skype om te vragen wat de pot schaft 's avonds, gewoon uit nieuwsgierigheid .

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

29-07-2010 om 10:57

Niet

We bellen elkaar niet tijdens het werk. Ik ben druk, hij is druk en ik wil graag in 'werksfeer' blijven met mijn hoofd. Eén keer per week haal ik de kinderen op van sport, als ik dit niet red bel ik, wanneer ik meer kinderen moet halen belt hij.
We zouden het allebei niet waarderen om gebeld te worden over futiliteiten.

bibi63

bibi63

29-07-2010 om 14:45

Mailen?

Hoi,
Partner en ik bellen elkaar normaliter ook niet op het werk. Maar we sturen elkaar af en toe wel eens een mailtje...... Dat kan een onbelangrijke vraag zijn (wat eten we vandaag?), of een praktische vraag (wie haalt kind op?), maar ook een wetenswaardigheid (iets geks, bijzonders of wat dan ook gebeurt op het werk). Voordeel is dat je niet direct hoeft te reageren en ook niemand er last van heeft. Maar dit gebeurt maar af en toe, niet dagelijks.
Groetjes,
Bibi

Maxime.M

Maxime.M

29-07-2010 om 15:42

Bijna iedere dag

Hoi,

Ik ga eigenlijk bijna iedere dag wel even naar de supermarkt. Ik weet dat het voordeliger is (voor de impulsaankopen) om minder te gaan, maar heb daar eigenlijk geen zin in. Dus iedere dag (ik werk thuis,ben ik er in ieder geval even uit) fiets ik naar de super om het avondeten te kopen (stukje van hooguit 5 minuten fietsen) even relaxed door de super slenteren, (meestal ook nog gecombineerd met het postkantoor wat er tegenover ligt en waar ik toch even de post moet afgeven) haal ik mijn avond boodschappen, flesje drinken, pak melk enz. Door iedere keer ook een fles limonade mee te nemen, (ook als het niet nodig is) maak ik zo een klein voorraadje thuis, zonder veel te hoeven slepen in een keer. Maar soms, als ik er dan eens ben samen met echtgenoot, halen we in een keer even een hele lading dingen (vooral de zware dingen en de houdbare dingen)

Maar ik ga dus eigenlijk iedere dag wel, 4 tot 5 keer per week

Maxime

kaat

kaat

29-07-2010 om 19:49

Vaak

Mijn man gaat rond 7 uur de deur uit, en dan sturen we elkaar altijd een lief smsje een uurtje later. in de ochtend bellen we een keer, en hij belt vaak ook tijdens de lunch, even met de kids babbelen. ook in de middag hebben we even contact via de mail, sms of telefoon. En als hij dan savonds rond 7 uur thuis is, kletsen we weer verder...als we echt in een romantische bui zijn vliegen er gerust wat meer sms-en naar elkaar, we zijn nu 17 jaar samen. gezellig hoor..

Kaaskopje

Kaaskopje

29-07-2010 om 21:22

Hangt ervan af

Als het écht nodig is en niet voor de lol.
Man en ik spreken elkaar bijna elke dag op het werk wel een paar keer. We zijn collega's. Maar toch doen we dat blijkbaar zo 'collegiaal' dat sommigen van hun stoel rollen als ze horen dat wij toch echt al 25 jaar bij elkaar zijn (volgende week ook 25 jaar onder 1 dak).
Toen ik mijn werk net had belde ik wel vaker, maar pas als ik op de trein stond te wachten en niet op het werk. Gewoon even horen hoe het was. Belachelijk eigenlijk, want met wat geduld had ik het een half uurtje later gewoon thuis kunnen vragen. Op een gegeven moment kreeg ik het gevoel dat ze thuis niet goed wisten waarom ik belde, omdat ik inderdaad toch over een half uurtje thuis zou zijn. Die belletjes zijn in de loop der tijd eigenlijk een zachte dood gestorven. Ik let nu zelfs te weinig op mijn mobieltje. Het komt nogal eens voor dat een kind mij gebeld heeft en ik dat pas zie als ik op de trein sta te wachten of er al in zit. Als het dringend is weten ze mij ook te vinden via het telefoonnummer van het werk. Noodgevallen dus. Als ik bel is dat meestal om iets te vragen of te regelen, komt heel af en toe voor, of om te vragen waarom een kind mij gebeld heeft.
Ik weet niet goed wat ik van collega's vindt die constant op het werk zitten te bellen. In hun vrije tijd moeten ze het in principe zelf weten natuurlijk, maar hun vrije tijd is ook mijn vrije tijd. Wij mogen tijdens het werk sowieso niet bellen, het zal dus in de pauzes moeten gebeuren. Leutpraat doe ik in principe nooit op mijn werk, ook niet in de pauze. Héél af en toe bel ik tijdens het koffiedrinken of eten met een kind. Er zijn collega's die hun hele pauze benutten om met man, vriend, kind of ouder te bellen en daar erger ik mij soms toch aan. Je moet ongewild meeluisteren, ik heb daar beslist niet altijd zin in. Er worden ruzies besproken, uitgevochten, gebitst tegen man waarom hij nog niet gedaan heeft wat de belster gezegd heeft, enz.. Dat doe je niet waar collega's bij zitten vind ik.
Als je dan tussen de collega's belt hou het dan kort en enigszins 'zakelijk' en leg niet je hele persoonlijke leven bloot waar jan en alleman bij zit. (naar mijn mening)

amk

amk

30-07-2010 om 20:59

Vroegah en nu

met mijn ex: tijdens werktijden, vrijwel nooit. Beiden hebben we het daar te druk voor.
Maar nu met mijn nieuwe lief die bij mij in de afdeling werkt is het wel heel makkelijk, want de werkgever wil namelijk dat wij als collega's chatten. En die staat dus tussen ons 2 de hele dag open.
Zelfs gewoon bellen we eigenlijk nooit. We hyven meestal.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.