Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

pandia

pandia

22-09-2010 om 17:33

Hoe vertel je een gesprek na?

Waarschijnlijk een onderwerp van niets, maar als ik iets moet navertellen kom ik niet verder dan:
Hij zei, ik zei, hij zei, ik zei, toen zei zij en zei ik, hij heeft gezegd...enz.
Dat is natuurlijk ongelofelijk eentonig en niet aangenaam om naar te luisteren.
Thuis word ik daar, vast heel terecht, om uitgelachen Heb er een tijdje op gelet maar ik krijg het nĂ­et voor elkaar om in het vertellen duidelijk te maken wie er wat heeft gezegd zonder bovenstaande ridel.
Hoe doen jullie dat? Dan ga ik erna het klooster in om me dat eigen te maken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jet Burg

Jet Burg

22-09-2010 om 17:54

Hier

Vat ik alle hij/zij zei's samen maak daar een heel verhaal van, en daarna zeg ik alle reacties van mij daarop en ja soms zijn er een paar hij zei en ik zei, maar niet heel het gesprek.
Soms vraag ik of iemand de lange of de korte versie wilt, dan krijg je bij de korte een conclusie (wat vaak nog een lange versie wordt want dan komen er vragen)

Tirza G.

Tirza G.

22-09-2010 om 19:42

Ik vertel

nooit wat na. Ik vertel alleen maar wat ik er van vond

Tirza

koentje

koentje

23-09-2010 om 11:38

Probeer

het eens met twee maskertjes en dan precies het gesprek navertellen en snel wisselen!!

Maxime.M

Maxime.M

23-09-2010 om 13:16

Als je er op gaat letten

Hoi,

Volgens mij doet iedereen dat wel hoor, alleen als de inhoud je niet zo aanspreekt gaat dat je misschien opvallen. Vroeger vertelde mijn vader veel over zijn werk, als kind sprak me dat niet zo aan natuurlijk, ik hoorde alleen 'hij zei, ik zei, en toen zei hij weer....." haha.
Zou niet weten hoe je dat anders zou kunnen doen.

Maxime

Gooi er gewoon af en toe een

toen had ik zoiets van ... en toen had *zij* zoiets van ...!

tussendoor.
Doet het altijd erg goed

Huh

Volgens mij doe ik dat nooit: hij zei/zij zei/ik zei. Maar wat doe ik dan wel eigenlijk? Even denken... volgens mij toch ook een samenvatting van wat de ander te vertellen had en hoe ik daarop reageerde, met uiteraard mijn mening erbij. Maar het scheelt wel dat ik eerder een luisteraar dan een kletser ben

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.