Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Niny

Niny

31-08-2009 om 13:33

Hoera, kolibrievlinder gespot!

Al de hele ochtend zit ik ademloos naar onze vlinderstruik te kijken, tientallen vlinders en bijen zitten erop. En voor het eerst dit jaar zie ik een kolibrievlinder! Ik heb geprobeerd hem op de foto te zetten, wat nog niet meevalt want net als de kolibrie zitten ze nooit stil

Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bastet

Bastet

31-08-2009 om 14:42

Mooi hé!

Een paar jaar geleden had ik ze ook in mijn voortuin,heel bijzonder!
groetjes,bastet

Lidwientje (ot vlinderstruik)

Heb je de bloemen direct na de bloei pal achter de tros afgeknipt? Hier bloeit de struik dan vrolijk door, met wel iets kleinere bloemtrossen, maar toch.
Hier overigens meer vlinders in de lavendel (die ook nog steeds bloeit) dan in de toch rijkbloeiende vlinderstuik. En de meest bijzondere vlinders heb ik tussen de was gevonden die buiten hing (grote, mij onbekende, motten).

Niny

Niny

31-08-2009 om 21:06

Lidwientje

Nee, ik had geen gehandicapte kolibrievlinder in de tuin, maar een paar jaar terug zat er ook een op dezelfde vlinderstruik. Wat Silone zegt klopt trouwens: we hebben de vlinderstruik na de eerste bloei van uitgebloeide bloemen ontdaan en hij is nu nog lang niet uitgebloeid, zij het met kleinere trossen.

't Is een vreemd jaar wat dat betreft: de kardinaalsmuts en de eikenbladhortensia hebben nu al herfstkleuren, alleen voor de vlinderstruik en de hortensia is het nog volop zomer.

Niny
PS Van de pakweg 20 foto's is er eentje echt heel goed gelukt: en profil staat hij er prachtig op! Ook de gehakkelde aurelia is heel fotogeniek, met de vleugels dicht is het net een herfstblad en met de vleugels open gewoon een heel mooie vlinder.

Niny

Niny

31-08-2009 om 22:26

Foto en zo

Pelle, ik ben een complete beginneling op het gebied van foto's delen. Hoe zorg ik dat jullie hem te zien krijgen?

En Lidwientje: geen tuin meer, vind je dat niet erg?

Niny

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.