Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

margje van dijk

margje van dijk

13-12-2009 om 11:39

Hoeveel nicks heb je gespot zonder daar ooit over te beginnen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uhm

Twee keer heb ik iemand gespot. Eentje in de Ouders Online-prehistorie die onder haar eigen naam schreef. Heb ik haar nooit verteld trouwens. De ander een jaar of 6 geleden. Dat was een vriendin die een deel van haar liefdesleed en -leven neerpende. Ik kende haar verhaal natuurlijk, maar net zoals bij Tonny merkte ik dat irl het verhaal toch wel afweek. Niet ten gunste van haar trouwens. Ik heb het haar wel verteld. We hebben nu al jaren geen contact meer trouwens.

Het onderwerp is trouwens echt zo'n eindejaarsterugblik. Is het wachten op weer een OOL-er van het jaar-draadje.

Wat onderscheidt ons van onze niet oo-ende medemens?

Margje, goeie vraag. Dit is inderdaad geen flitsend forum, het zijn onopgesmukte lappen tekst die je leest. Als ik naar mezelf kijk, denk ik dat dit forum mij aanspreekt omdat ik

- van taal hou, geef mij maar lekker lappen met onopgesmukte tekst;
- de inhoud over het algemeen van een behoorlijk hoog niveau is, ik lees hier dingen waar ik echt wat aan heb en die tot nadenken stemmen;
- er veel mensen schrijven waarvan ik denk dat ik in irl een klik met ze zou hebben;
- ik in de gelegenheid ben om overdag op OOL te posten, zonder dat er een werkgever over mijn schouder kijkt.
- ik mijn mening graag ventileer, ha ha

Overigens heb ik zelf nooit iemand herkend hier en niemand heeft mij ooit verteld dat ze mij hebben herkend. Ik heb het er niet over met anderen dat ik hier schrijf en lees. Naar anderen toe zeg ik altijd dat ik de informatie die ik dus in feite van dit forum haal 'ergens heb gelezen'. Ik hoor ook van niemand in mijn vrienden-/kennissenkring dat ze op Ouders Online zitten. Maar goed, als iedereen het doet zoals ik en er niet over praat, dan zal het met de onbekendheid van het forum irl misschien wel meevallen

Chris

Ik snap het ook niet,

waarom niet iedereen OOL-t. de paar verdwaalde vriendinnen die weten dat ik hier rondhang maken dankbaar gebruik van mijn genuanceerde argumenten of mening, en verrassende feiten whenever er weer eens een heikel issue opduikt op school, er een prangende opvoedvraag is of een irritant huishoudissue. Maar desondanks gaan ze hier voor zover ik weet nooit heen. De sukkels.

Nou ja, misschien maar goed ook, want met het tienvoudige aan deelnemers zou het hier vast minder knus zijn.

Maar toch, a la Margje en Tirza...snappen doe ik het niet...Misschien heeft het idd iets te maken met 'schrijfzin'. Ik vind het leuk om een beetje scherp te formuleren en zo. en hoewel het er hier eerlijk aan toegaat, zijn de discussies her idd vaak wel wat meer recht voor zijn raap dan 'op het schoolplein'. Misschien is dat niet iedereens 'ding' (gruwel)..maar wel het mijne!

Forummers die ik 'ontdekt' heb? Hmm. Nooit echt in het wild,. ja, Janitha (die een straat verderop woont) en ik hebben elkaar op een gegeven moment maar een hand gegeven. En ik heb er wel lol in om stiekem 'tijdelijke nicks' te ontmaskeren (dan houd ik wel altijd stijf mijn mond)

Het lijkt me trouwens wel een hilarische ervaring om ergens op een feestje met een wildvreemd iemand te babbelen, en dan halverwege opeens te ontdekken (oooh! een muzikale dochter? En je vader had een pianozaak! En je werkt met bejaarden!) dat het Albana is.

Zou mij natuurlijk ook kunnen overkomen. Hoewel ik de namen van mijn gezinsleden nooit noem op het forum weet ik zeker dat ik genoeg details heb laten vallen voor de oplettende lezer om herkenbaar te zijn. Vind ik ook niet erg.

Wat ik mij wel altijd afvraag (en dat heb ik al wel eerder geroepen) is hoeveel mensen er nou echt alleen maar meelezen. Dat zou ik nou wel eens willen weten. Op een pianoforum waar ik ook wel schrijf kun je van elke discussie zien hoevaak ie bekeken is. dat zou ik voor 'ons' ook nog wel eens een eye opener vinden. Ik herinner me nog iemand die vorig jaar een keer een interieur-issue had & foto's van de woonkamer postte op mijnalbum. Ik was geshockeerd om te zien dat die binnen een uur 100 keer bekeken waren. Maar waren dat allemaal vaste OOL-ers? Of zaten daar ook 60 routineuze meelezers bij? Hoe beroemd is Cobi nou echt? of Margje? Of ikzelf? Zijn er mensen die 'onze' belevenissen als een soort real life soap volgen? het zou best kunnen. Kun je nog kiezen ook of je liever voor de alledaagse huishoudbesognes gaat van XXX, of de mentale pieken en dalen van YYY wilt volgen, of het zwangerschaps en bevallingsrelaas van ZZZZ. Voor elk wat wils.

Zou forumbeheer ons misschien eens een inkijkje willen geven? Hoeveel % van de Ouders Online-bezoekers schrijft nou daadwerkelijk iets? En welk deel leest alleen?

Ingrid

neteret mut

neteret mut

14-12-2009 om 11:29

Leuke vraag

niemand ooit ontmoet voor zover ik weet, wel met verschillenden erover gepraat. Mijn herkenbaarheid is denk groot. Mijn tandarts zei iets als dat ze vroeger graag zoiets tot haar beschikking gehad zou hebben, vooral met puberproblemen, nu zag ze er voor haar minder in ( misschien haar volwassen kinderen wel)

Hillary

Hillary

14-12-2009 om 11:32

1-0

Heb een keer een ex-collega gespot. Ze was al jaren bezig met zwanger worden en dat was uiteindelijk gelukt met ivf. Ze was toen al flink in de veertig en vroeg wat anderen zouden doen wel of geen punctie. Ik heb toen niks gezegd, ook niet gereageerd. Dacht dat ze misschien niet wilde dat anderen het wisten dat een zwangerschap eventueel werd afgebroken. Ze postte ook onder haar eigen naam, was nog wel redelijk in de begintijd toen nog veel mensen dat deden. Later gaf eens een andere collega aan dat ze iets op dit forum over mijn vakantiebestemming had gelezen en dat was dus van mij, haha. Heb dat toen wel gezegd. Weet niet meer onder welke nick dat was. Mij verbaast het ook dat het lijkt of zo weinig mensen irl hier lezen. Dan hoor ik dat onze school nu ipv de 1-oktobergrens heeft losgelaten en dat wordt dan gebracht alsof dat iets heel aparts is. Mens, denk ik dan, weet je dan niet dat die al 25 jaar niet meer bestaat, dat weet toch iedereen?

Maxime.M

Maxime.M

14-12-2009 om 12:09

Normaal

Hoi,

Ik vind dit een forum van normale weldenkende mensen. Heb wel eens op andere fora gekeken, maar daar zitten heel vaak 'grapjassen' tussen. Die domme of heel onaardige opmerkingen maken. Of het gaat de hele tijd tussen de regels door over sex.. Nee laat maar dan.
Ik blijf hier lekker lezen en posten, zorg er wel voor dat ik niet te herkenbaar wordt en vind het inderdaad heerlijk dat het zo'n overzichtelijk forum is zonder plaatjes en andere opsmuk.

Maxime

Lekker forum

Ik vind het een verademing, een gemodereerd forum zonder allerlei (bewegende) plaatjes. Er is inderdaad een schat aan informatie beschikbaar, vandaar dat ik zo zelden een draad hoef te starten
On topic, ik ben een keer gespot door iemand die het verteld heeft. Zelf heb ik wel eens vermoedens gehad maar die nooit uitgesproken. En ik heb zelf gewoon rondverteld aan een aantal bevriende mensen onder welke vaste nick ik hier post. Dat helpt ook bij het niet te openhartig zijn over dingen die ik op het schoolplein niet zou aankaarten. Ik weet en realiseer me gewoon dat er bekenden meelezen, dat heb ik zelf veroorzaakt

Puck2

Puck2

14-12-2009 om 12:58

1-0

Wat een leuke vraag. Ik heb dus zoals Margje al zei haar gespot, maar echt "kennen" doen we elkaar niet. Maar ik heb het direct gezegd dus het antwoord op vraag 2 is 0.
Voor de rest weet ik niet of er mensen in mijn omgeving zijn die ook op Ouders Online lezen en posten, ik heb zo ongeveer het idee dat ik de enige ben.
Overigens ken ik van diverse forummers ook de echte namen achter de nicks, maar ik blijf eigenlijk meestal de nicks gebruiken in privé-mailtjes. Ben veel te bang dat ik ooit eens per ongeluk de echte naam dan op het forum smijt ipv de nick.

Asa Torell

Asa Torell

14-12-2009 om 13:19

O verkeerd geinterpreteerd

Het was niet: hoe vaak heb je iemand gespot vs. hoe vaak ben je zelf gespot (2-0 voor mij dus). Maar: hoe vaak gespot vs. hoe vaak niet gezegd. Dat is dus 2-1 voor mij.

Primavera

Primavera

14-12-2009 om 13:30

Wel mensen herkend en ben ook herkend

Af en toe komt het voor dat ik iemand van vroeger of vaker iemand die ik van vroegere mailingslijsten ken waar ze wel met eigen voornaam (en soms achternaam) meeschreven. Ook heb ik net als Jose een paar keer uit verveling uitgezocht wat iemands echte naam is.
En nee, ik heb nooit behoefte gevoeld om diegene dat dan te vertellen. Ik zou niet weten waarom, tenzij ik er contact mee zou willen zoeken.
Zelf ben ik zeker een aantal keren gespot door mensen die aan de hand daarvan me op internet zijn gaan zoeken of heb ik via familie gehoord dat hun vriendinnen mij hadden herkend of in ieder geval sterke vermoedens hadden.
Dat kan dus ook nog, niet alleen dat de buurvrouw of de vriendin van je moeder je herkend, maar ook nog eens dat ze dat dan vervolgens met anderen bespreken. Hopelijk jaag ik hiermee nu niet een aantal mensen de stuipen op het lijf
P.s. geen groeten neerzetten helpt niet, omdat anderen je wel bij je nick aanspreken en bovendien levert het alternatief op zegswijzen zoeken ook een aantal hits op waardoor mensen makkelijker oude met nieuwe nicks in verband brengen.
Persoonlijk kan ik er niet mee zitten. Internet is wat dat betreft niet anders dan real-life. Wat anderen over je weten vertellen ze je niet altijd, maar wel vaak door aan anderen. En als ze de werkelijkheid niet weten verzinnen ze wel iets.
Ik heb wel een andere nick genomen en ook mijn kinderen aangemeten toen journalisten wat al te vaak begonnen om forum-materiaal als inhoud voor artikelen te gebruiken ipv bron voor artikelen.
Groeten Primavera

Getverderrie ingrid!

Wat schets je dat 'real' !!! T zou zomaar kunnen gebeuren...Ik waan me ook redelijk 'onbespied', ben ook nog nooit herkend...Maar om eerlijk te zijn...Ik ben in het echte leven hetzelfde als hier. Daar flap ik er ook alles eerlijk uit en heb geen blad voor de mond (of hoe je het ook wil zeggen). Ik ben ook nog's slecht in liegen dus meestal is het eerlijk...(soms houd ik me wel in om mensen niet te kwetsen, maar dat zijn de enige waarheden die ik wel eens inslik).
Dus misschien zou ik na de eerste schrik Ingrid wel om de hals vliegen en hebben we nog een vreselijk gezellige avond!
Eigenlijk 'praat' ik zelden over OOL. Ja thuis weten ze het wel, maar bemoeien ze zich er niet mee. Wat wij op de p.c. doen is 'privé' en niet onderwerp van gesprek (uitonzdering de kinderen natuurlijk dit is pas vanaf 18+). Dus ik heb géén idee...of anderen uit mijn omgeving...Ik raad het ze ook nooit aan. Ik zou het niet eens leuk vinden als mijn hele vriendinnenkring of collega's of buurt hier ook zou posten.
Ik weet niet waarom. Dat is gewoon zo.
Ik heb er ook geen behoefte aan mijn nick te veranderen. Dat ís mijn nick gewoon en die houd ik. Wel was ie eerst ook nog voor een heleboel andere dingen en ben ik daar al snel mee opgehouden. Toen ik begon (ergens rond 1997) was ik wel 1 van de enigen die een nicknaam hadden. Vrijwel iedereen postte toen nog met z'n 'eigennaam' of iets dat erop leek. En dat heb ik dus nooit gedaan. Dat is dan weer wel slim van mij geweest, niet dan?
Met mijn nicknaam ben ik dus ook nergens te traceren, want in irl of rl bestaat die dus niet (of is niet gerelateerd aan mij). En diezelfde heb ik nu nog. Ik post ook vrijwel nooit met een andere nick (niet dat ik me herinner in ieder geval).
groeten albana

Hahahaha, daar gaan we maar even niet op in

Dorry

toja

toja

14-12-2009 om 16:25

Niet

ik heb ooit eens iemand herkent; maar die schreef onder haar eigen naam en niet onder nick. Dus dat telt niet. Verder heb ik geen idee of mensen uit de buurt; van school of familie op Ouders Onlinezitten. Ik heb ze in iedergeval nog niet herkend. Ook heb ik het idee dat mensen me soms nogal glazig aankijken als ik het al eens heb over Ouders Online...

jippa

jippa

14-12-2009 om 16:51

Eentje herkend

ik ken een iemand in het dagelijks leven van wie ik zeker weet dat ze hier ook post. Ik heb het nooit gezegd en ik ben het ook niet van plan. Ze is niet iemand die haar hele hebben en houden neerpent. Ik heb ooit wel nogal persoonlijke dingen neergezet en daarom ben ik een keer van nick veranderd. Eigenlijk praat ik zelden over Ouders Online in real life.

liora

liora

14-12-2009 om 17:19

Herkenbaar

Hoi,

Ik vrees dat ik hier heel herkenbaar ben, maar vind dat meestal niet erg. Ik post weleens onder een andere nick, dat wel.

Ik heb nooit iemand herkend. Wel heb ik ooit op een feestje gehoord dat op het Viva-forum zo'n leuke bam-moeder schreef die heel positief was en die had ook mijn naam. Toen heb ik voorzichtig geinformeerd of dat ook Ouders Online kon zijn en dat was het, dus ik was het. Dat vond ik toen juist leuk.

Ik deel de kennis die ik hier opdoe zeker ook met vriendinnen.

Liora

Soort van 1-0

Ik denk dat ik per toeval achter de echte naam en woonplaats van een forummer gekomen ben. Ik had namelijk hier op het forum gelezen dat haar kindje geboren was en hoe deze heette. En toen zag ik pardoes een paar dagen later een geboorte-advertentie in de krant staan. Naam van kind, geboortedatum en gezinssamenstelling klopte, dus tja. Zou natuurlijk toeval kunnen zijn, maar wellicht ook niet.

Ik heb er verder niets mee gedaan, wat moet ik er verder ook mee? Ik ken haar verder niet, ik weet alleen dat ze in het echte leven waarschijnlijk X heet en in Y woont. De kans dat ik haar echt in levende lijven tegen kom is verder ook niet zo groot, ze woont namelijk toch nog wel een km of 50 verder op. En het kwaad was toch al geschied.

Dat is trouwens wel de reden geweest dat ik de naam van mijn jongste hier niet bekend gemaakt heb. Ik zou niet willen dat wij herkend worden op basis van de geboorte-advertentie.

Oh enne Cobi, als ik volgende keer in de Hgalerie te E loop zal ik eens letten op rode laarzen .

Polly Shearman

Polly Shearman

14-12-2009 om 19:05

Oh gut

Ik ben zo herkenbaar, er zijn nl maar 17 andere ouders in nederland die een 3 jarige ruud hebben! whahah en daarvan is de mijne nog de enige die reuma heeft ook!! whahah dus ik ben zzzzzoooooooooooo herkenbaar..
ik schrijf hier ook gewoon over wat ik aan de schoolpoort ook zou bespreken. Als het onderwerp wel intiemer is dan gebruik ik gewoon een andere nick. Ik weet van sommige mensen dat ze ook gelegenheidsnicks hebben maar die kan ik nou nooooooit ontdekken! echt werkelijk nog nooit gelukt, behalve als ze mij er zelf op wezen dan.
groet polly

oh en sinds hyves.. weet ik van vele ook hun echte naam, en zij van mij ook maar wederom maakt me dat niet zoveel uit.

Bastet

Bastet

15-12-2009 om 07:17

0-0

Ik heb hier nog nooit iemand herkend....een vriendin van mij spotte mij hier eens,wat toen logisch was omdat ik onder mijn eigen naam postte.
Groetjes,bastet

amar

amar

15-12-2009 om 10:09

Ik geloof

dat ik nog nooit gespot ben hier.
Maar door de inhoud van dit draadje ben ik gaan beseffen dat ik misschien toch wel te localiseren val, als je mijn kinderen kent (en hun namen). Ook in mijn werk verwijs ik wel eens mensen naar OOL.
Dit betekent concreet dat ik NU van nicknaam ga veranderen en misschien ook daarnaast wel een gelegenheidsnicknaam (zoals cobi doet voor kwesties mbt de kinderen) ga organiseren.
Ik heb nu al een draadje elders gestart onder die gelegenheidsnicknaam.
laatste keer groeten van amar

Ik heb hier iemand weer terug-ontmoet!

Ik zat al een paar jaar op Ouders Online toen ik ineens bij iemand uit hetzelfde draadje als ik, de herkenbaarheidskriebels kreeg. Ze noemde de plaats waar ze woonde en de naam van haar man, en er was maar één iemand in die plaats die ik kende en ineens vielen alle puzzelstukken op hun plaats!
Het was geweldig. Ik kende vooral haar man van 10 jaar daarvoor, en haar een beetje. We hadden 10 jaar geen contact gehad en in één klap was het contact weer volledig en 10x zo intens terug. We zien elkaar nu regelmatig!

Yta Chalne

Yta Chalne

15-12-2009 om 19:24

Als cobi...

Als je nou gewoon niet meer vertelt onder je 'eigen' nick dan je op het schoolplein zou doen, dan hoef je toch niet steeds te wisselen? Dat is toch enigszins hysterisch, zolang je geen BN'er bent die ontmaskerd lijkt te gaan worden in de privé ofzo? Echt privédingen doet toch al niemand onder z'n eigen naam, maar wat is er problematisch aan om recepten, wastips, kerstfeesten op school, films, partijtjes, etc. etc. uit te wisselen onder een vaste naam?

Amanda

Amanda

15-12-2009 om 19:43

Lidwientje walg

Aha, dank voor de uitleg van de canadese huistrol. Dat moet voor mijn tijd zijn geweest.

Ik wissel met regelmaat van nick. Is inderdaad minder leuk voor de herkenbaarheid van elkaar op het forum. Maar het voelt toch veiliger.

En de namen van de forumbeheerders, daar ben ik wel nieuwsgierig naar, ik ga die eens opzoeken.

Emmawee

Emmawee

15-12-2009 om 22:44

Maar pelle...

Je bént ooit van nick gewisseld!! De enige nickwissel ooit die ik zonder enig speurwerk herkende. Ik heb je toen zelfs nog in een reactie gewoon met "Pelle" aangesproken. Ik schrok me rot toen ik het ontdekte en heb toen snel een mailtje naar Forumbeheer gestuurd. Het was snel hersteld.
Ik ben zelf eenmaal van nick gewisseld, omdat Stoffer en Blik eerst hun eigen namen hadden. Ik ben 2 keer herkend door mensen van wie ik dat green enkel probleem vond. Zelf heb ik laatst voor het eerst iemand van het baby-draadje van Blik gespot. Zij woont vlak bij mij en dat wisten we ook. Maar nu (pas) zagen we elkaar en wisten we allebei wie we waren. Gek hoor!
Groeten, Maw.
(oh ja en ik doe dat dus wel, omdat ik zo mijn eigen berichten makkelijk kan vinden.)

amar

amar

16-12-2009 om 00:38

Nickwisselen

Okee, nog 1 laatste berichtje onder 'eigen naam' .Ik voel me een klein beetje aangesproken dat ik van nickgawisselen door Cobi. Want inderdaad, ik lees zelf ook altijd de berichten van bepaalde OOl'ers en baal er soms van als ze door sommigen herkend worden als ze een andere nick hebben aangenomen,en niet door mij.
Nu post ik zelf niet vaak, maar al wel lang, onder amar.
Daarom denk ik eigenlijk dat niemand mij zal missen als ik nickwissel (nieuwwoord).
Het hangt volgens mij erg af van de plek die iemand virtueel inneemt op Ouders Online.
groeten van amar

Tirza G.

Tirza G.

16-12-2009 om 14:32

Hier idem

Ik schrijf onder een nick en hoewel ik me realiseer dat er mensen zijn die heus wel weten wie ik ben, heb ik er naar mijn idee dan een soort uit fatsoensoverwegingen alles aan gedaan om anoniem te blijven.
Ik ben niet altijd even genuanceerd, ook life niet, maar in een gesprek komen dingen anders over dan via een beeldscherm - ik denk dat we het daar wel over eens zijn.
Mensen die mij willen traceren of volgen, mensen die mij aan mijn (keurige) organisatie willen koppelen met boute uitspraken: die moeten daar dan maar wat moeite voor doen.

Tirza

krin

krin

16-12-2009 om 20:54

Nickwisselen ook positief

Soms sla ik bekende nicks juist over omdat ik toch al denk te weten wat ze gaan zeggen. Onder een andere nick neem ik hun mening wel weer tot me, en laat ik me onbevooroordeeld en wel misschien nog wel overtuigen ook. Tot ik ze weer herken, natuurlijk.

Emmawee

Emmawee

16-12-2009 om 21:52

Pelle

"...dat was niet omdat ik niet wilde dat JULLIE mijn nick niet zouden weten maar voor buitenstaanders. Ik heb er ook helemaal niet moeilijk over gedaan en vrolijk al mijn stokpaardjes bereden
Anderen gaan heel vaag doen en op een andere manier posten."
Maar die buitenstaanders die herkennen jou dan toch ook?! Een beetje speuren en doorlezen en hop! Uiteindelijk ben je dan ook weer hernickt. Zijn de buitenstaanders nu uit de weg? Of zijn ze JULLIE geworden?
Groeten, Maw. (gewoon nieuwsgierig)

Jade

Jade

16-12-2009 om 21:57

Pelle,

oh *hahaha* ja dat klopt, het is 1 - 1......

Gaia*

Gaia*

18-12-2009 om 09:31

Inhoud

Nou toch leuk om ook even te reageren. Ik heb ook andere nick's gebruikt. Juist omdat ik het niet fijn vind dat eerdere reacties van mij zo blijven hangen ook wel gewisseld. Voor mij gaat dit forum er niet zo om om de vaste contactjes te vinden. Ik vind de inhoud van de draadjes gewoon leuk, soms minder leuk. En ja, ik leer ook de reacties van sommige trouwe forummers ook wel te herkennen. Soms wil ik die niet eens weten de andere keer juist wel. Dat heeft ook wel weer wat.

Maar om nou echt helemaal bezig te zijn met wie wie is en uit te zoeken of de ene nick de andere is.... neeeh, dat boeite me niet echt. Dat er meelezers zijn is ook best. Zij halen blijkbaar op zo'n manier wat hier. Maar wat 'meelezer' zegt... beetje stalkerig.
ook zielig om te zeggen dat je geen reacties op je posting krijgt omdat je iets minder bekend zou zijn. Ik zie hier regelmatig 'onbekenden' die echt wel respons krijgen.

En nee, ik ben geen bekende hier tegen gekomen. Wel vriendin overgehouden aan dit forum. Geweldig. En daar ben ik dan wel weer blij mee

Fatima

Fatima

18-12-2009 om 09:55

Reageren

Ik kom hier ook nog niet zo lang maar als je als onbekende gewoon ook terug reageert in je draad krijg je echt wel reacties. Ik denk dat heel veel onbekenden een draadje starten en dan niet terugkomen.

Of je hebt gewoon een heel oninteressant onderwerp gepost. Dat kan ook.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.