Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hometrainer

Afgelopen zomer heb ik weer heerlijk gefietst. Maar het wordt weer herfst, vroeg donker en regen. Ik fiets nog overal naar toe, maar extra kilometers voor de goede conditie zitten er niet in. Ook heb ik geen zin elke dag naar de sportschool te fietsen.
Daarom wil ik een hometrainer aanschaffen. Het liefst één waar je spelletjes op kan doen.
De Wii hometrainer die ik eerst wilde kopen zag er niet stevig genoeg uit naar mijn zin. Mijn man en zoon (13 jaar maar groter en sterker als ik) willen er ook gebruik van gaan maken.
Andere hometrainers waar je spelletjes op kan doen varieren van 3000 tot 7000 euro, niet echt een prijs die ik in gedachten had.
Heeft er nog iemand tips? Vooral mijn zoon zou erg blij zijn met een spelletjes-hometrainer!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

En dan nog een

Je schijnt dat soort dingen ook te kunnen huren!

Groeten,

Temet

Brianna F

Brianna F

29-09-2012 om 12:40

Te gebruiken

Hier doet tie het geweldig als dress boy.

Auwereel

Auwereel

29-09-2012 om 18:01 Topicstarter

Wie heeft een hometrainer en gebruikt 'm ook?

Het word me al duidelijk, ik had het topic moeten noemen: Wie heeft een hometrainer en gebruikt 'm echt als hometrainer...!

Erka

Erka

29-09-2012 om 18:32

Hometrainer

Hier ook een hometrainer en bergen goede voornemens. Ik denk dat ik er een keer of 5 op gefietst heb (in een jaar of 8 ..). Mijn man gebruikt hem heel af en toe nog wel eens maar verder is het inderdaad een erg handige kapstok. Nu zaten er op deze geen spelletjes, maar ik denk dat ook dan de lol er snel af is. Ik zou er eerst eentje huren en dan kijken hoe het gaat.

Maaike

Maaike

29-09-2012 om 20:07

Voor de tv

Ik heb geen hometrainer, maar als ik er een had, zou ik hem voor de tv zetten en erop gaan fietsen tijdens DWDD!

Tihama

Tihama

29-09-2012 om 22:47

Lighometrainer

Ik heb via marktplaats zo'n sjieke hometrainer gekocht. Zo een waarbij je als het ware ligt. Ik heb hem een half jaar intensief gebruikt. Zette ik van tevoren de laptop klaar met een leuk filmpje, en dan fietste ik drie kwartier. Meestal afleveringen van Castle en zo.

Ik heb vorig jaar besloten dat ik geen pogingen meer ga ondernemen om te sporten. Ik heb er toch niet de discipline voor. Dus nu is het een dressboy. Wel een dure

Het was geen zinloze aanschaf, want ik heb er een half jaar lang bijna dagelijks op gefietst. En ik denk dat ik hem via mp ook nog wel voor een redelijke prijs weer kan verkopen. Ik zou dus alleen een tweedehands doen om te kijken of je het ook echt gaat volhouden.

Tihama

Marie

Marie

30-09-2012 om 17:16

Aldi

Hoi
Volgende week zaterdag heeft de Aldi een hometrainer in de aanbieding - lijkt op een spinningfiets vind ik.
Wellicht ook een idee?
http://www.aldi.nl/aldi_vanaf_zaterdag_0610_48_5_333_3925.html

Auwereel

Auwereel

30-09-2012 om 21:26 Topicstarter

Waarschijnlijk gaan we huren

Omdat ik als ik iets weg wil doen uit mijn huis daar altijd jaren de tijd voor neem, lijkt het me wel handig om een verhuurder te hebben die de hometrainer weer meeneemt als ik 'm zat ben.

Auwereel

Auwereel

30-09-2012 om 21:27 Topicstarter

Hometrainer of roeitrainer

Een roeitrainer vind ik ook altijd leuk om te doen bij fitness. Zijn er nog "contra's" voor de roeitrainer of juist "pro's" voor de hometrainer?

Annet

Annet

01-10-2012 om 20:16

Roeitrainer

Hier ook hometrainer en roeitrainer gebruikt bij de fitness. De hometrainer vind ik nogal eenzijdig. Je gebruikt vooral je benen. Ik heb toen een versie gebruikt waarbij ook je armen meebewegen maar een echte training voor de armen is het niet.
De roeitrainer traint benen, buik en armen (voor zover ik weet). Die is dus veelzijdiger.
Nadeel vind ik dat mijn benen na ongever 12 minuten pijn gaan doen als ik op de roeitrainer zit. De hometrainer kan ik veel langer volhouden.

Ik heb nu via MP een roeitrainer gekocht. Ik ga ervan uit de de pijn in mijn benen overgaat bij geregeld gebruik.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.