Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Harmy

Harmy

17-12-2008 om 09:18

Hond poept piepend

Onze hond heeft sinds een week iets vreemds. Elke keer als ze poept, gilt ze het uit en schopt zo wild in het rond dat alles rondvliegt. De dierenarts heeft haar uitgebreid onderzocht en kon niets vinden, zowel uit- als inwendig. Dit moest onder narcose omdat ze niets of niemand in de buurt van haar achterwerk laat komen. Het lijkt wel alsof ze niet registeert wat ze aan het doen is, maar denkt dat iemand haar pijn doet. Ontlasting is normaal. Herkent iemand dit? O nog even ter info: we ruimen het wel altijd netjes op hoor

Hoop dat iemand weet wat dit kan zijn, want het is zo in-zielig!

Groetjes,
Harmy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Andere dierenarts

Ik zou een second opinion vragen. Misschien zelfs even naar de veeartsenijschool in Utrecht gaan. Hier is overduidelijk iets aan de hand. Kan van alles zijn trouwens. Ook hernia.
Groet,
Miriam Lavell

Jose van Polanen

Jose van Polanen

17-12-2008 om 10:59

Wat zielig

Heb het ooit een keer gezien bij een andere hond. Die jankte alsof hij vermoord werd onder het poepen. Wij liepen er langs en gingen gedeprimeerd verder, zo zielig klonk het. Kan die hond niet toch een klein kloofje hebben bij de uitgang? Dat doet direct al ontzettend pijn. Ik zou inderdaad nog eens goed laten kijken.
groet,

Harmy

Harmy

17-12-2008 om 12:27

Onderzoek

Wij waren bij het onderzoek aanwezig, duurde meer dan 30 minuten en we hebben goed meegekeken. Haar anaalklieren zijn geleegd, haar poeperd goed schoongemaakt en echt grondig met vergrootglas en zaklantaarn bekeken. Ook -toen ze nog niet onder narcose was- heeft de dierenarts uitgebreid haar ruggewervel en staart beklopt en bevoelt. Daar gaf ze geen enkele reaktie (behalve dan kwispelen).

Ze is voor de rest heel levendig en likt niet aan haar achterwerk. Dat ze zo jankt is natuurlijk een teken dat ze pijn heeft, maar dat angstige rondzwaaien met haar achterlijf en schoppen en naar achter willen bijten maakt me pas echt ongerust. Utrecht is voor ons geen optie, we wonen in Duitsland. En ja, ik zou best een second opinion willen krijgen, maar ik vind het vreselijk om haar weer onder volledige narcose te moeten laten brengen, daar is ze echt een dag van van de wereld geweest. En met alleen een kalmeringsmiddel kon de arts ook niet eens naar haar poeperd wijzen.

Trouwens, we hebben een ontstekingsremmend en pijnstillend middel gekregen en dat heeft tot nu toe ook geen verandering gebracht.

Zal maar eens beginnen met aangepast voer, kijken of zachtere ontlasting verlichting brengt.

Dank voor het meedenken.

Harmy

Harmy

Harmy

17-12-2008 om 15:42

Volgens mij weet ik het!

Ben net met haar naar het bos geweest en het viel me eigenlijk nu pas op dat haar staart niet zo rechtop naar boven krult als ze loopt en kwispelt. Normaal gesproken strekt ze haar staart als ze gaat poepen en dit keer heb ik daar heel erg op gelet. En ja hoor, op het moment dat er spanning op haar staart komt, gilt ze het uit en probeert ernaar te happen. Volgens mij is er iets is met een wervel aan het begin van haar staart. Dierenarts is pas vanaf 17.00 uur op zijn praktijk maar mijn Tipsy is de eerste patient!

Tot vanavond dames,

Harmy

Harmy

Harmy

17-12-2008 om 15:44

Nog even

Schiet me nu te binnen, de da heeft haar staart wel bevoeld en toen was er eigenlijk niets aan de hand. Dus misschien is het een spierkwestie. Nou ja, er moet in ieder geval nog een keer naar worden gekeken.

H.

Harmy

Harmy

19-12-2008 om 14:48

Toch ontsteking

Er bleek toch een ontsteking te zitten vlak onder haar staart. Die was gister goed zichtbaar. Waarschijnlijk was dat maandag nog in een beginstadium maar daardoor niet minder pijnlijk. Ze heeft een antibiotica injectie en -kuur gekregen. Vanochtend was het al een stuk beter.

Dank voor het meedenken allemaal.

Harmy

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.