Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Bijtje82

Bijtje82

01-10-2022 om 14:23

Hond wegdoen.


Bijtje82

Bijtje82

02-10-2022 om 22:05

Kerstin75 schreef op 02-10-2022 om 17:18:

[..]

Ik zei alleen maar dat het een optie zou kunnen zijn en toen zei jij: dit is geen hond voor oudere mensen. Als ik dan zeg dat er ook fitte 'oudere' mensen zijn zeg je weer dat ze niet genoeg heeft aan een lange wandeling.

Ik wil alleen maar zeggen dat er zat mensen zijn die met pensioen zijn die in staat zijn om jouw hond te geven wat je hond wil. Ja denkwerk dus en wandelingen. Jij was degene die meteen riep dat het geen hond is voor oudere mensen. Er zijn op elke leeftijd mensen te vinden die kunnen geven wat jouw hond wil maar ik houd er maar over op, het was gewoon een idee/mogelijkheid.

Ja die zijn er zat. Maar als je dit serieus een kans wil geven dan is een vorm can co-ouderschap niet reëel.  Ook een hond is gebaat bij een vaste omgeving met een vast ritme en één baas. 

Ik ben niet op zoek naar een oppas of een uitlaatservice, maar naar mensen die echt de tijd en energie hebben om hem uit te dagen. 

De oudste heeft er echt heel veel verdriet van. Hond is op het moment heel aanhankelijk en knuffelig. Alsof hij aanvoelt dat er iets speelt. 

Heb hem uitgelegd dat het heel moeilijk is om een keuze te maken als je diep in je hart die keuze niet wilt maken. Wij zijn heel gelukkig met de hond, maar de hond is niet gelukkig bij ons. Natuurlijk wel als we thuis zijn, maar niet als hij zich 3 dagen per week moet vervelen tussen werktijden. Dan is een aai en een wandeling echt niet genoeg. 

Maar als het doorgaat dan gaat hij naar mensen waar wij ook gewoon langs mogen komen om even te knuffelen of hem mee te nemen voor een wandeling. Dat zal uiteindelijk wel slijten, maar het is fijn dat die optie er is. 

De oplossing van hem herplaatsen bij mensen die al een broertje hebben is een hele mooie. Zeker als ze de ruimte bieden aan jullie om hem nog eens te zien en knuffelen en hij daar alle aandacht en afleiding krijgt die hij nodig heeft. 

Bijtje82

Bijtje82

28-10-2022 om 11:14

Afgelopen woensdag zijn we bij die mensen wezen kijken en mocht hij direct blijven. 
Oudste was mee en had/heeft het er behoorlijk moeilijk mee. 
Ik mis hem ook wel hoor. Maar dan meer om de hond die hij is, de knuffels en zijn eigenaardigheden. Hij was echt onze grote vriend. 
Maar ik merk ook een soort rust. Ik ben minder geprikkeld, niet meer de hele dag getik op de vloer van zijn nagels en het zenuwachtig ge-ijsbeer door de kamer. Geen vloer vol met haar 10 min nadat ik gezogen heb. 

Hij heeft het iig heel goed nu. Krijg updates en het voelt gewoon fijn. Hij verdiend een plekje waar hij alle tijd en aandacht krijgt.

Fijn dat het je rust geeft. En klinkt alsof je het echt nodig hebt. En dat begrijp ik na jouw verhaal.
Het is jammer dat het niet anders kon, maar het klinkt als een fijn nieuw adres met fijne baasjes.

Bijtje82

Bijtje82

29-10-2022 om 19:33

ArianneH schreef op 29-10-2022 om 17:12:

Fijn dat het je rust geeft. En klinkt alsof je het echt nodig hebt. En dat begrijp ik na jouw verhaal.
Het is jammer dat het niet anders kon, maar het klinkt als een fijn nieuw adres met fijne baasjes.

Nou ja nodig is een groot woord, maar werd door zijn gedrag zelf ook nerveus ofzo. Beeld je maar eens in dat iemand dag in dag uit met een pen op tafel aan het tikken is en zich overal mee bemoeit. 

Verder is hij echt de allerliefste en leukste hoor, maar dat negatieve gedrag komt door te weinig aandacht of uitdaging. 

En we mogen altijd langskomen als we willen, dus het is echt goed zo. Tuurlijk missen we de hond, maar het is echt veel beter zo.

Heel fijn dus voor beide partijen. 
Kan me goed indenken. Heb een keer een konijn weg moeten doen in mijn jeugd. Ben blij dat ik dat niet alleen heb hoeven doen. 
Het is niet niks om afstand te doen van levende wezens. En maar goed als je weet dat het beter is zo. 

Bijtje82

Bijtje82

29-10-2022 om 20:50

Eppos schreef op 29-10-2022 om 20:32:

Heel fijn dus voor beide partijen.
Kan me goed indenken. Heb een keer een konijn weg moeten doen in mijn jeugd. Ben blij dat ik dat niet alleen heb hoeven doen.
Het is niet niks om afstand te doen van levende wezens. En maar goed als je weet dat het beter is zo.

Ja het is zo dubbel. Hij was twee jaar lang bij ons en hebben echt het nodige met hem meegemaakt en voor hem uitgegeven. Daar hadden we 4 nieuwe pups voor kunnen krijgen. Maar hij was het waard, is echt zo'n schat. 

Het is echt een hele geruststelling dat hij goed terecht komt. En dat we ook echt contact houden. Niet van dat ja we houden contact en na 1 foto hoor je niks meer.

Bijtje82 schreef op 29-10-2022 om 20:50:

[..]

Ja het is zo dubbel. Hij was twee jaar lang bij ons en hebben echt het nodige met hem meegemaakt en voor hem uitgegeven. Daar hadden we 4 nieuwe pups voor kunnen krijgen. Maar hij was het waard, is echt zo'n schat.

Het is echt een hele geruststelling dat hij goed terecht komt. En dat we ook echt contact houden. Niet van dat ja we houden contact en na 1 foto hoor je niks meer.

Het enige wat je minimaal kunt gebruiken is een kleine pleister op dit wat best heftig is. En een nieuwe baas die dat toe laat. 🤗 getuigt dat. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.