Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2010 om 13:19

Hoor ik daar wel tussen? [concert]

Ik keek vannacht naar het concert van Armin van Buuren en bedacht me dat ik het best eens leuk zou vinden om naar zo'n concert toe te gaan. Naar aanleiding van mijn opmerkingen hierover ontstond er discussie met mijn man. Zijn stelling: als je een bepaalde leeftijd hebt bereikt pas je niet meer tussen het publiek wat daar op af komt en moet je er niet meer heen gaan.
Ik laat me beïnvloeden door de gedáchte dat ik daar niet meer tussen hoor, maar vraag me af of die gedachte terecht is.
Hoe zien jullie dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2010 om 13:21

Breder trekken

Ik heb het nu over muziek, maar wat mij betreft mag het ook breder getrokken worden naar andere terreinen.

Jade

Jade

14-11-2010 om 13:40

Kaaskopje,

toevallig dat je erover begint, ik dacht hetzelfde namelijk toen ik het concert zag: pas ik daar nu nog wel tussen?

Aan de ene kant denk ik: who cares.....aan de andere kant denk ik: hmmmm toch maar niet.

Je ziet het, ik weet het ook niet

ulrike

ulrike

14-11-2010 om 13:44

Leeftijd

Wat is je leeftijd dan?
Mijn man is een paar jaar geleden met een vriendengroep naar dj Tiesto gegaan. Toen waren ze allemaal tussen de 37 en 45 ongeveer. Ik ging niet mee, ik weet dat ik dit soort muziek na een half uur tot een uur zat ben en had dus al helemaal niet de behoefte om daar tot een uur of 6.00 te blijven.
Volgens mij kan die leeftijd best hoor, ik kreeg van mijn man de indruk dat het (in tegenstelling tot naar een disco gaan) leuk publiek was, niemand maakte zich druk om de anderen, meer je eigen groepje zeg maar.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-11-2010 om 14:01

Bijna 50

Ik word in januari 50.

Kiki

Kiki

14-11-2010 om 15:04

Tuurlijk kaaskopje

hoor je daarbij. Gewoon niets van aantrekken. Ik was twee weken geleden uit in een hippe kroeg (nou ben ik 28, dus ook vrij jong) kreeg een meisje (ze zal 16 zijn geweest) echt een rolberoerte, want twee kinderen en dan in de kroeg en dat op mijn leeftijd kon echt niet hoor.

Ik heb er hartelijk om gelachen en er geen seconde wakker van gelegen.
Ik ga regelmatig nog tot 6 uur uit en ik heb me nooit ergens door laten weerhouden omdat ik kinderen heb, niet de doelgroep ben of ouder/jonger ben als de rest.

Gewoon gaan als je het leuk vindt!

Probeer het eens uit

dan ontdek je vanzelf hoe het voelt.

Ik vrees dat je dan ontdekt dat je man gelijk heeft. Helaas. Wannabe zijn is niks, zeker niet als persoon rond de 50.

Maar probeer het zelf. Wie weet heeft hij ongelijk.

notje

notje

14-11-2010 om 16:01

Tuurlijk

pas je daar tussen!Wat je op tv ziet van zo'n concert is niet het gemiddelde hoor.Mijn man van 43 gaat ook wel eens en ook ieder jaar naar Extrema.Ook een collega van hem gaat en die is de 50 gepasseerd,zo ook mijn zus met vrienden allemaal 40+.Ik ben één keer geweest (dat was genoeg) naar een dancefeest,publiek is heel gemengd en een relaxte sfeer.
Ikzelf sla het lekker over en ga liever een potje rock luisteren.

Fiorucci

Fiorucci

14-11-2010 om 16:27

Tuurlijk wel

Waarom niet? Mijn man is ook weleens met een van onze jongens naar Slipknot geweest. Ik zie op heel veel concerten allerlei leeftijden rondlopen hoor, en ouder dan 50 ook.

Als je gaat

met wie ga je dan?
Heb je een groepje om je bij aan te sluiten, collega's of zo?

Als ik je verhaal zo lees, gaat je man niet mee

Kan me best voorstellen dat je er helemaal zin in hebt. Lastig.

En ik denk niet dat iemand van 27 zich kan inleven in je vraag, sorry. 16 en 27 is heel wat anders dan 50 en 25. Om maar wat te noemen. Als je 27 bent hen je geen flauw idee hoe het voelt om 50 te zijn.

Ja hoor

ik ga regelmatig naar concerten,en had me ooit voorgenomen om op mijn vijftigste *te oud* te zijn en dus niet meer te gaan.
Het is bijna zover,nog een jaar en dan ben ik 50.
en ik heb besloten om gewoon te blijven gaan,het leven stopt tenslotte niet bij 50.
wel ga ik altijd met een groepje leeftijdgenoten,dat maakt het extra gezellig.

Margriet*

Margriet*

14-11-2010 om 22:38

Ja doen

wel een beetje je kledingstijl aanpassen, ik bedoel niet uberhip maar wel beetje gekleed. Staat wel leuker vind ik.
Ik ga zelf regelmatig naar Paradiso, de echt ouderen 60+ zitten op het balkon te genieten. De jeugd (tussen de 20-40+ (ik ben 42!) staat in de zaal. Ik ken meerdere mensen van 40+ die naar feesten gaan in de Westergasfabriek etc.

Vic

Vic

14-11-2010 om 22:49

Is toch wel een verschil hoor

Bij concerten van 'oude rockers' komt veel ouder publiek dan bij Armin van Buren. Daar ben je waarschijnlijk een van de weinigen onder de 25. Daar hoef je je niet door te laten tegenhouden, maar dan zou ik toch wel een leeftijdgenoot meenemen.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2010 om 02:37

Bromvlieg

Uithouden doe ik het wel. Gek genoeg krijg ik energie voor tien als ik kan dansen en bij een concert ben. Mijn krakende knieën blijken dan opeens nog heel wat aan te kunnen
Het gaat mijn man ook niet om mijn gezondheid, maar om het idéé dat je als een soort overjarige hippie nog tussen het grut wilt staan. Volgens hem vindt het grut dat raar.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-11-2010 om 02:44

Vriendin

Misschien krijg ik mijn vriendin wel een keer zo gek. Die is wel in voor dit soort dingen.
Dank jullie wel voor de oppepppende woorden. Ik hoef dus nog niet achter de geraniums nu ik bijna 50 ben

Tuurlijk wel

Mijn moeder ging op haar 50e voor het eerst mee naar Dynamo Open Air en kreeg de smaak van concerten toen te pakken. Inmiddels is ze 61 en gaat geregeld naar concerten, morgen gaat ze mee naar Therapy? Een paar weken terug zijn we naar Therion geweest en vlak daarvoor naar The Real McKenzies.
Er zullen best wel mensen zijn die denken 'wat moet dat oude mens hier', maar dat is hun probleem en eerlijk gezegd denken ze dat van mij bij sommige concerten waarschijnlijk ook. Ik voelde me in ieder geval erg oud toen ik het publiek bekeek bij de Heideroosjes en zag dat de leeftijd van een groot deel van de bezoekers rond de 15 lag. Er zijn ook veel mensen die het ontzettend stoer vinden dat ze op haar leeftijd nog naar dergelijke concerten gaat en bovendien leuk meedoet.
Als het jou leuk lijkt moet je het gewoon doen. Is het niks dan weet je dat ook meteen, hoef je je dat niet meer af te vragen, maar voor hetzelfde geld vind je het hartstikke leuk. Er is maar 1 manier om daar achter te komen.

fladder

fladder

15-11-2010 om 07:11

Kan wel

Een kennis van mij is achterin de veertig en gaat graag naar Armin van Buren, Tiesto en dat soort concerten.

Tihama

Tihama

15-11-2010 om 15:31

Voorin de 40

maar ik ga ook wel eens naar tranceconcerten. Zie ik ook volop mensen van mijn eigen leeftijd. Ik moet trouwens wel altijd lachen om die jonge knullen die dan versierpogingen ondernemen. Ik denk dan altijd: hoeveel xtc of ghb heb je geslikt om dit serieus te menen?)

Tihama

Fiorucci

Fiorucci

15-11-2010 om 17:58

Trouwens

Er is toch ook een senior dj inmiddels? Een oudere dame die zichzelf heeft omgeschoold zeg maar? Wie weet kaaskopje, is dat voor jou een nieuwe uitdaging?

Tirza G.

Tirza G.

15-11-2010 om 19:30

Overjarige hippie

Ben je denk ik meer door een kledingstijl of gedrag dan door je leeftijd. Maar je wéét toch dat de flowerpower-periode voorbij is? Nou dan. Geen blommen in je haar, gewoon je eigenste kleren aan en gewoon gaan met die banaan. Hopla.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

16-11-2010 om 00:11

Fiorucci

Jaaahhh!))

Kaaskopje

Kaaskopje

16-11-2010 om 00:12

Okee

Het zal niet meteen morgen worden. Zo'n kaartje is best aan de prijs, maar ik ga eens een visje uitgooien bij mijn vriendin

Monique D*

Monique D*

16-11-2010 om 18:58

Neem jouw dochter mee?

Ik heb geen flauw idee wat voor muziek Armin van Buuren speelt/zingt, maar als ik hem steengoed vind dan zou ik ook gaan, ongeacht mijn leeftijd (ben 2 jaar jonger dan Kaaskopje). Ik ga om de muziek en niet om de leeftijd van het publiek.
Maar als jij denkt dat je tijdens dat concert uit de toon valt dan kan je toch een van jouw dochters meenemen? Trek je niets aan van de mening van jouw man, hij hoeft niet altijd gelijk te hebben..-)
Mijn collega is ook 48 en gaat rustig genieten op trance of danceparties. Moet kunnen, toch??

Kaaskopje

Kaaskopje

17-11-2010 om 01:23

Vind ik eigenlijk ook

Man denkt nogal in leeftijdscategorieën. Bij die leeftijd hoort dit en bij de andere leeftijd dat. Ik ontken niet dat ik in zo'n leeftijdscategorie zit, maar dat wil niet zeggen dat daarmee alles uit een vorige niet meer kan. Ongemerkt ben ik daar soms wel onzeker over.

Leeftijdscategorie

wat is eigenlijk leeftijd? ik ben 48,ik voel me regelmatig 83,maar ook nog heel vaak 25.
de buitenkant laat vaak iets anders zien dan hoe ik me van binnen voel.

Tirza G.

Tirza G.

17-11-2010 om 16:18

Sus-anne

Nou, dat is in jouw geval eenvoudig dus. Jouw leeftijd is een gemiddelde van je gevoel

Tirza

Bijna tirza

er zit nog ergens 10 jaar verschil

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.