Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hardewieker?

Hardewieker?

11-09-2009 om 14:12

Huis gezocht in ermelo/harderwijk

Mijn man heeft per 1 oktober een baan gevonden in Ermelo. Wij wonen nu in Groningen dus gaan we verhuizen. We moeten dus snel een woning hebben. We willen i.p. gaan huren. Nu kunnen we via de makelaar een huis krijgen aan de Schippersmeen in Harderwijk. Kent iemand van jullie die buurt, is het wat? Er is op korte termijn niet veel beschikbaar, dus veel keus hebben we niet. Als jullie nog andere tips hebben, dan houd ik me aanbevolen. Er komt nu ineens heel veel op ons af.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

11-09-2009 om 15:19

Vrienden

Vrienden van ons hebben er gewoond, zij vonden het een gezellige buurt, de huizen zijn lekker ruim ( inmiddels wonen ze sinds een paar jaar nog veel ruimer ivm een bedrijf)

Tinus_p

Tinus_p

11-09-2009 om 16:03

Gereformeerd

Het is een tamelijk gereformeerde streek; zaken zoals auto's wassen op zondag zijn er vziw nog steeds notdone. Dat wordt minder minder naarmate je dichterbij Amersfoort gaat zitten.

reina

reina

11-09-2009 om 16:17

Tinus

Dat klopt wel, maar ik ken ook mensen, o.a. de betreffende vrienden en hun vriendenkring in Harderwijk en Ermelo die niet christelijk zijn , maar wat dat betreft geen problemen hebben met het wonen daar.

Hardewieker

Hardewieker

11-09-2009 om 16:24

Bedankt

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Tinus, wij zijn Hervormd dus wij hebben geen moeite met het christelijke karakter van Harderwijk.
Volgende week gaan we kijken naar het huis, we wonen nu heel klein dus het zal zowiezo een verbetering zijn.

tonny

tonny

11-09-2009 om 18:25

Grappig - o.t.

dat ervan uit wordt gegaan dat een 'kerkelijke omgeving' een probleem zal zijn.

tonny
(woont ook in een zéér kerkelijke omgeving

kuzco

kuzco

11-09-2009 om 20:25

Harderwijk valt wel mee hoor

Harderwijk valt wel mee hoor. Ermelo zal het veel meer zijn en hou er rekening mee dat Ermelo toch nog wel een dorp is van 'ons kent ons'. Daar moet je van houden.

Camille75

Camille75

11-09-2009 om 21:37

Mwoa

In Ermelo wonen iets van 26000 mensen, da's dus wel een dorp, maar echt niet ieniemienie ons kent ons. Ik ben er op gegroeid (20 jaar gewoond) en ken er niemand Verder valt dat kerkelijke ook wel mee (gemiddeld zullen er idd meer mensen naar de kerk gaan dan buiten de bible belt maar ik wist ook niet dat dat tegenwoordig al een probleem is- en overigens is dat veel meer in de dorpen er omheen zoals Elspeet).
Ik zou zelf eerder in H'wijk gaan wonen dan in Ermelo vanwege het wat meer stadse karakter. Leuke van de Schippersmeen e.o. is: kinderrijke buurt en dicht bij het water (wel iets verder van "de stad" af).
Succes met het hele verhuisgebeuren.
Groet, Camille

Camille75

Camille75

11-09-2009 om 22:08

Tja

je kan het altijd slecht treffen met je buren, of ze nu kerkelijk zijn of niet

Hardewieker

Hardewieker

12-09-2009 om 20:24

Grappig 2

Ik vind het wel grappig dat jullie allemaal doorgaan op het kerkelijke van Harderwijk. Voor ons is dat dus echt geen enkel probleem. Ik ga ook op zondag de auto niet wassen. Ik heb er trouwens geen problemen mee als anderen dat wel doen.
Ons hoofd loopt trouwens wel een beetje om, we moeten nu in heel korte tijd veel regelen. We maken maar lijstjes in de hoop dat we zo niets vergeten. Het zou zomaar kunnen dat we over 2 weken al verhuisd zijn.
Zijn er trouwens verhuizers te regelen op zo'n korte termijn? We hebben totaal geen ervaring met verhuizen. Mijn ouders wonen nog steeds in hetzelfde huis als waar ze zijn gaan wonen na hun trouwen.
Mijn enige 'verhuizing' was van een studentenkamer naar ons huidige huis. Maar dat is natuurlijk wat anders dan wanneer een heel gezin moet verhuizen.
Als jullie nog goede tips hebben, graag..

Hier een harderwieker

Dan kom je bij mij om de hoek wonen!
Ruime huurwoningen. Dichtbij de stad(5 minuten fietsen), heel dichtbij het randmeer. Onze kinderen en heel veel kinderen uit de buurt zwemmen hier in de zomer. Kinderrijk. En Harderwijk heeft een christelijk karakter maar op de Schippersmeen wordt echt wel gewoon de auto gewassen, werken mensen op zondag en lopen mensen er niet superdegelijk bij.Bij ons word in de straat op zondag ook gewoon geklust en de tuin gedaan. Ik vind het dus allemaal wel mee vallen. En als ik je zo hoor is dat dus geen probleem. Ik vind Harderwijk heerlijk om te wonen. Niet heel klein, toch een stadje en veel mogelijkheden om te ontspannen. Veel water, bos. De kinderen kunnen veilig naar school vanwege veel fietstunnels (er is in de wijk ook best veel keus uit basisscholen).
Als je wat weten wil over Harderwijk vertel ik het je graag!

groeten Stadswei

Tinus

Ben je weleens in Harderwijk geweest op zondag? Ik denk het niet gezien je reaktie. Dan maar weer een vooroordeel ertegenaan. Jammer.

Stadswei

Hardewieker

Hardewieker

14-09-2009 om 13:51

Nee toch stadswei....

doen jullie dat allemaal op zondag, dan weet ik niet of we het doen hoor
Hoe zijn de voorzieningen verder in Harderwijk. Is er bijvoorbeeld een theater, en zijn er dan weleens jeugdvoorstellingen? Hier gaan we 1 of 2 keer per jaar met dochter naar het theater.
Heb je trouwens ook tips voor een goede zwemschool? Het wordt tijd dat dochter op zwemles gaat (ze is 5).
Zij (en wij ook)verheugt zich trouwens erg op het bos en de zee! Als we nu in het bos willen wandelen moeten we eerst een eind fietsen of met de auto gaan.
We hebben er erg veel zin in om daar te komen wonen, al wordt het afscheid nemen hier natuurlijk niet leuk, we hebben hier toch 17 jaar gewoond.

stadswei

stadswei

14-09-2009 om 14:14

Spannend

Gister viel het mij voor het eerst op dat het best rustig is in Harderwijk op zondag. Gelukkig in de loop van de middag gingen de buren de tuin doen. Pfff, niet gelogen

Zwemles kan Harderwijk in zwembad de Sypel. Lessen 1 keer per week van 3 kwartier. Wachttijd was altijd lang;ongeveer een jaar. Ermelo heeft Zwembad Calluna, ook wekelijks zwemles maar lessen van een uur. Ook wachttijd ongeveer een jaar. In Ermelo kun je hele zwemperiode afkopen(1 keer totaalbedrag betalen) dat kan in Harderwijk niet. Ik hoor van beide zwembaden positieve en negatieve verhalen. Daar heb je dus geen fluit aan. Zwembad Harderwijk kun je op de fiets doen, Ermelo is wel handig als je een auto ter beschikking hebt.

Theater. Ja , Harderwijk heeft een theaterzaal in het oude college.(wordt nog altijd als college-voortgezet onderwijs gebruikt). Het gewone theateraanbod inclusief jeugdtheater. Er is ook een filmhuis met voorstellingen voor jeugd . En een kleiner alternatief theater waar regelmatig jeugdvoorstellingen zijn(Catharinakapel).

Naar het bos moeten wij ook wel 10-15 minuten fietsen hoor.

Spannend om te verhuizen als je zolang op een plek gewoond hebt.

Ik dacht net wel; de kans dat je herkend gaat worden is erg groot dus als je andere postings plaatst en niet wil dat bekend wordt dat jij dit bent is het goed om een andere nick erbij aan te maken. Je kind gaat hier dan vast ook op school. Er is ruime keuze uit basisscholen in de wijk maar toch lijkt het mij waarschijnlijk dat we elkaar gaan ontmoeten.(kind dat binnen een paar weken voor het eerst naar school gaat en die hier net is komen wonen en een gronings accent heeft moet dus wel die van jou zijn).

Niet bemoeizuchtig bedoeld maar ik vroeg mij af of je hieraan gedacht hebt.

Succes met het geregel en ik hoop dat jullie het hier naar jullie zin gaan krijgen!

Stadswei

Hardewieker

Hardewieker

14-09-2009 om 20:03

Stadswei

Hoi Stadswei,
Alvast bedankt voor al je antwoorden. [...] Onze dochter heeft trouwens niet echt een gronings accent, dus je herkent ons vast niet!
En wat het bos betreft 10-15 minuten is voor ons vlakbij. Nu is het toch zeker wel 3 kwartier fietsen. En dat is niet zo'n heel groot bos dus op een gegeven moment hadden we het daar wel gezien. Nu zoeken we dan maar met de auto een bos op, maar zijn dan vaak ook wel een half uur onderweg.

ex-harderwijker

ex-harderwijker

16-09-2009 om 18:06

Import

Ik heb in Harderwijk gewoond en ben daar naar de middelbare school geweest. Wij waren ongodsdienstige import, maar daar zit Harderwijk helemaal vol mee. Denk aan de ligging tov de Randstad en alle legerbases (misschien zijn die er niet meer allemaal, maar importvolk was dus een bekend verschijnsel).

Op zondag kun je alles doen hoor. Destijds hield alleen de gemeente wat dingen tegen op zondag, zoals wielerrondes. Toen wij er kwamen wonen ging voor het eerst het zwembad open op zondag, maar dat was in de jaren 80.

Stadsweiden zijn van die doolhoven, maar lekker dichtbij alles. Alles in Harderwijk is dichtbij alles, behalve misschien de nieuwste wijken buiten de snelwegring.

Stadsdenner

Stadsdenner

17-09-2009 om 10:58

Heeeeeeeeerlijk in harderwijk

Hoi

Woon dus in een andere wijk dan stadsweiden. Maar woon hier al 19 jaar en ik vind het heerlijk hier.
Alle voorzieningen zijn aanwezig, en als je wilt zit je binnen een uur in Amsterdam op het terras.
Er zijn hier genoeg sportclubs, restaurants enz enz.
En wonen aan de schippersmeen lijkt me prima, 1 minuut lopen en je kijkt over de randmeren. Werkelijk schitterend.
Wij fietsen nogal eens een rondje beekhuizerzand en dat is een zandverstuiving. Nogmaals werkelijk schitterend!!!

Dus ik zou zeggen Welkom in Harderwijk.

Enne over dat christelijke is inmiddels wel genoeg gezegd. Pfffffff echt mensen die er dus niks van weten, of hun menining baseren op 1 "gehoord" verhaal

Hartelijke groet

Hardewieker

Hardewieker

18-09-2009 om 10:26

Huis gezien

We hebben het huis gezien en willen het graag hebben. Nu moeten we even afwchten of we goedgekeurd worden "wat betreft de financiën, maar ik verwacht niet dat het een probleem wordt.
We hopen due heel snel die kant op te komen.

stadswei

stadswei

21-09-2009 om 22:47

En?

is het al helemaal zeker?
Zoja; van harte welkom! Ik hoop dat jullie je hier thuis zullen voelen. (heeeeeeele aardige mensen, die harderwijkers!)

Stadswei

Hardewieker

Hardewieker

23-09-2009 om 21:01

Ja!

Vrijdag geen we het contract tekenen en als het goed is krijgne we die week erna de sleutel. We gaan dan gelijk "kamperen" in het nieuwe huis, omdat mijn man zijn nieuwe baan dan begint. We hopen ruim een week later dan echt te verhuizen.
Bedankt voor het hartelijke welkom!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.