Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Hulp aan haïti

Gisteren op het nieuws, waar ze van elke ingezamelde en inmiddels uitgegeven euro ('slechts' 35 miljoen, de rest staat nog op de bankrekning?) een berekening hadden gemaakt waar het naar toe was gegaan:
wat mij opviel was van elke euro van die 35 miljoen was 7 cent aan kantoorkosten
35 miljoen (was dat nou met 6 nullen) gedeeld door 7:
ik kom hier op een verschrikkelijk hoog bedrag wat 'aan de strijkstok' is blijven hangen ..
of ben ik de enige?
of maak ik een (denk)fout
wat ben ik blij dat ik niet gestort heb

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

03-04-2010 om 14:13

Chiquita

het is dan niet gedeeld door 7 maar gedeeld door 100 maal 7 namelijk 7%.

Over 35.000.000 is dat 350.000 maal 7 = 2.450.000 en ja dat is een erg hoog bedrag maar gelukkig geen 5.000.000

Jakiro

Jakiro

03-04-2010 om 20:46

Valt me nog mee

Slechts 7% aan overheadkosten/administratiekosten.
Als ieder bedrijf dat had, ging er niemand meer failliet en hadden we geen "crisis" in Nederland.
Jakiro

Kaaskopje

Kaaskopje

03-04-2010 om 21:16

Een goed doel

mag 25 procent gebruiken voor kosten die niet ten bate zijn van het doel zelf.
Dat de rest nog op de bank staat is niet zo vreemd. Hulpverlening is niet dat ze alles in 1 x in een leeg gat storten, dat gaat naar directe nood-zorg, opbouw, nazorg.

Chiquita

Chiquita

05-04-2010 om 20:04 Topicstarter

..geven..

.. blijft voor mij: wat BEN IK BLIJ dat ik niets geef aan dit soort organisaties
ONGELOOFLIJK
wat er blijft hangen aan de strijkstok
dan geef ik aan organisaties die 't rechtstreeks, 1 op 1, geven aan diegenen die 't nodig hebben en niet aan kantoorkosten (wat ik lees als: (dure)MANAGERS die 't wel zullen verdelen en zelf een hoop opstrijken

Puck

Puck

06-04-2010 om 08:33

Chiquita

En aan welke organisaties geef jij dan? Ik kan me namelijk geen enkele organisatie voorstellen die niet een kleine strijkstok heeft. En verder denk ik dat je beeld toch redelijk vertroebeld is. Er zullen ongetwijfeld organisaties zijn met een te grote strijkstok en dure managers, maar het is denk ik lang niet overal zo en 7% overhead is niet veel.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.