Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Massi Nissa

Massi Nissa

20-01-2009 om 21:26

Humor! nog twintig jaar wachten

Ik moet nog twintig jaar wachten tot dochter mij waardeert en nog 25 jaar tot ze naar me luistert:
http://www.nu.nl/gezondheid/1902626/vanaf-22ste-waarderen-kinderen-hun-ouders.html
Weten we dat ook weer. Dan ben ik 55 en heb ik tussen al die opvliegers tenminste wat waardering en een luisterend oor. Fijn vooruitzicht.
Bij mij klopt dit trouwens niet, ik heb op twee of drie puberteitsjaren na mijn ouders altijd gewaardeerd, en naar mijn moeder luisteren hoef ik niet. Ik BEN mijn moeder. Heel griezelig, ik ben een soort kloon geworden sinds de geboorte van dochter.
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Massi

de vraag is of je dat ook hebt uitgesproken naar je ouders toe?( buiten die drie jaren)
want ik hoor nu van mijn oudste twee kinderen ( beiden 22)dat ze me heel erg waarderen en ook wel gewaardeerd hebben in het verleden,maar tot ze een jaar op 19/20 waren heb ik daar weinig van gemerkt,soms indirect in kleine dingen,maar nooit rechtsstreeks,gelukkig uiten ze het nu heel duidelijk

wimb

wimb

21-01-2009 om 00:40

Overzicht: vader - zoon

Dit onderwerp heeft toch wat oude herinneringen opgeroepen en na wat zoeken vond ik dit:
6 jaar: mijn vader weet alles.
10 jaar: mijn vader weet veel.
15 jaar: ik weet het evengoed als mijn vader.
18 jaar: mijn vader is ouderwets, hij weet er niets van.
25 jaar: ik zal het toch maar eens aan mijn vader vragen.
40 jaar: vader is een wijs man.
50 jaar: jammer dat ik het niet meer kan vragen aan mijn vader.
en het klopt als een bus.
wimb

Of toch eerder?

hier gisteren een boze puber omdat ik de was wel had gedraaid maar háar broek daarbij over het hoofd had gezien(ja, hallo, dan doe je het toch zelf?) én omdat ik zeurde over haar onopgemaakte bed.....
dus mopper de mopper bonjoert ze me haar kamer uit (hoe moet ik slapen als jij hier maar zeurt op mij?) en ik mopper de mopper naar beneden.
even later loopt ze naar beneden.....ze moet plassen en kondigt dat even aan bij mij...ja doe maar hoor. nadat ze van de w.c. komt hoor ik de deur weer. en zegt ze: 'ik houd toch wel van je hoor mam' ....in sneltreinvaart, ze is al weg voor goed doordringt wát ze zegt.
kijk dat is prettig....
toch wat waardering!
groeten albana

Plien

Plien

21-01-2009 om 15:32

Wimb

Ja, op eentje na: mijn puber is nog geen 14 maar weet nu al alles beter

Massi Nissa

Massi Nissa

21-01-2009 om 17:58

Sus-anne

Ja hoor, wij waren nogal van het knuffelen. Woorden kwamen er niet veel aan te pas, maar er werd wat afgevlooid in ons gezin, haha.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.