Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

03-07-2011 om 17:58

Huwelijk albert en charlene

Ik heb gisteren zitten kijken naar de kerkelijke inzegening van Het Huwelijk, maar men men men, wat vond ik het een saaie bedoening. Het leek verdorie wel een begrafenis, ik heb amper een lachje gezien. Ik vond de jurk mooi, mooier eigenlijk dan die van Kate van William, maar de sluier leek me een ramp. Die zat volgens mij niet echt lekker, zo liep zo raar gekromd naar voren. Ook die zussen van hem, Caroline en Stephanie, mensenlieve, geen lachje kon eraf.
Ik vond het niet echt een jubelende viering van liefde.

Tirza


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

03-07-2011 om 18:24

Eventjes

Ik heb bij mijn moeder een stukje gekeken, maar het duurde wel 20 minuten voordat ik eindelijk een glimp van Stephanie opving, Caroline was dat die ene die naast haar zat met hoed, beiden in het roze? Haar gezicht heb ik die 20 minuten dus ook niet gezien. Ik vond dat zo'n aanfluiting van de regie. (verder heb ik niet gekeken, dus misschien is het goedgemaakt dat ze daarna ruimschoots in beeld zijn geweest maar ik vond dat een beetje vreemd)

Fiorucci

Fiorucci

03-07-2011 om 18:25

Gemist

Onze drie kinders aten allemaal bij iemand anders, dus wij zaten bij de italiaan, maar ik heb dus wel het huwelijk gemist. De jurk vond ik niet zo mooi,persoonlijk. Wel wat eigentijdser dan die van Kate.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

03-07-2011 om 19:18

Nou inderdaad

Ik heb niet speciaal zitten kijken, maar zag wel een stukje toen wij de tv aanzetten (en dochterlief wou wel even naar 'de prinses' kijken). Maar dat viel mij dus ook als eerst op: zo serieus, zo niet glimlachend, lachend of stralend. Als ik alleen aan mijn eigen bruiloft terugdenk (met zeker een mooie jurk, maar beslist niet zo'n mooie en dure als deze), toen straalde ik de hele dag en mijn man ook. Dat miste ik echt hier. Jammer hoor. Ik hoop in elk geval dat ze gelukkig worden/ zijn met elkaar.

Lynn

Maylise

Maylise

03-07-2011 om 19:34

De media

De media beweren dat Charlene een paar dagen voor de bruiloft er achter is gekomen dat Albert nog een buitenechtelijk kind ergens heeft rondlopen. Nu is dat niet zo verbazingwekkend want waar twee zijn kunnen er ook drie zijn. Echter dit kind schijnt 7 maanden oud te zijn. Aangezien Charlene en Albert al zo'n 5 jaar samen zijn was Charlene dus niet erg blij. Ze schijnt naar het vliegveld gevlucht te zijn waar ze haar hebben tegen gehouden en uiteindelijk hebben bepraat om toch door te gaan met de bruiloft. Dat zou de trieste sfeer wel verklaren. Ik weet natuurlijk niet of het waar is. Misschien klopt er helemaal niks van en vond ze gewoon de belangstelling vervelend of zo.

Rembrand

Rembrand

03-07-2011 om 19:58

Stukje gezien van de andere kerk?

Ik heb ook het stukje gezien waar het bruidspaar volgens de traditie het bruidboeket in een andere kerk gaat neerleggen en daar vloeiden de tranen toch echt wel. De emotie ( ook van het publiek daar ) was overduidelijk te zien en te voelen.
M.

tonny

tonny

03-07-2011 om 19:59

Toevallig

Toevallig belandde ik tijdens het strijken op een TV-kanaal in de bruiloft. Ik hoorde en zag dat prinses Charlene naar een speciaal kerkje ging om daar haar bruidsboeket neer te leggen. De verslaggeefster kwam niet verder dan 'dat dat traditie was'. Welke meelevende RK gelovige kan me hier meer over vertellen?

En welke Franstalige heeft een idee waarom juist dit liedje de bruid zo emotioneerde, terwijl ze verder volgens de verslaggever zo ingetogen/ongevoelig overkwam?

Tja en verder sluit ik me bij de vorige schrijfsters aan, het kwam allemaal erg plechtig en zonder vonkende liefde over. Als al die roddels waar zijn heeft Charlene een verkeerd besluit genomen.

Vic

Vic

03-07-2011 om 20:10

Ik vond het vooral een erg saai gebeuren. Een prachtige jurk overigens, veel mooier dan die van Kate. Tijdens de dienst in het paleis bekroop me vooral het gevoel dat het allemaal wat aandeed als 'poppenkast'. Zo'n heel betoog over deugdzaamheid en de functie van het huwelijk, terwijl Albert en zijn zussen nu niet bepaald een voorbeeld van deugdzaamheid zijn met al die scheidingen en/of onwettige kinderen. Met ontwettige kinderen heb ik overigens geen problemen hoor, maar meer de hypocrisie van zo'n kerkelijk huwelijk. Volgens mij is dit huwelijk vooral georganiseerd om te voorkomen dat het vorstenhuis uitsterft. In Monaco mogen alleen mannen op de troon komen, en Albert heeft nog geen wettige zoon.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2011 om 21:39

Cobi

Nou dank je wel hoor... halfbejaard voor een 53-jarige! Over 3 jaar ben ik dus half bejaard en mijn man over een jaar. Foei!)

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2011 om 21:43

Geënsceneerd

Ik kan niet van me afzetten dat dit huwelijk voor Albert een moetje is. Bij W.A. kon je zien dat hij verliefd was, bij William ook, maar de lichaamstaal van Albert straalde meer uit dat het een nuttige gebeurtenis was. Ik heb er een klein stukje van gezien overigens. Ik heb het wel opgenomen, dus ik jas er later nog even snel doorheen.

Kaaskopje

Kaaskopje

03-07-2011 om 21:48

Boeket bij maria

Mijn man heeft ook een bosje bloemen bij Maria neergelegd. Manlief kan er niet meer over zeggen dan dat het gewoonte is. Ik als niet-katholiek kan er ook niks zinnigs over vertellen.

tonny

tonny

03-07-2011 om 21:55

Boeket bij maria

he, dat valt me nou tegen van Roefel Ik dacht eigenlijk dat alleen bruiden dat deden, maar nee dus. Dat vind ik leuk om te lezen.

Maarre - nu ben ik nog steeds benieuwd naar de achtergrond van de traditie!

(overigens pakte ik de strijkplank niet voor deze gelegenheid, ik had het een en ander te strijken en dacht - kom, laat ik de TV eens aanzetten, kijken of er iets te zien is ondertussen)

Dat Cobi hem halfbejaard vindt snap ik wel: als je voor het eerst trouwt op deze leeftijd is dat een terechte kwalificatie.

Hypocriet voelt zo'n kerkelijke plechtigheid wel ja, spelen alsof het allemaal nieuw is, dat man/vrouw, huwelijk en zo. Terwijl er al twee/drie kinderen zijn.

Maar goed, het was een mooi feestje voor de Monegasken (vind ik altijd weer een speciaal woord. Monegasken. )

Wat een triestheid!

Samen met mijn dochter heb ik gisteren een gedeelte van de huwelijksplechtigheid gezien. Wat een triest gebeuren! Er kon geen lachje af, er was amper interactie tussen die twee, en Charlene keek met een gezicht van: 'Ik maak op dit moment de grootste fout van mijn leven'. Meid, was lekker toch op het vliegtuig naar Zuid-Afrika gestapt!

Vic

Vic

03-07-2011 om 22:39

Stel dat

Stel dat het waar is, van dat derde buitenechtelijke kind, en Charlene er inderdaad vandoor wilde gaan. Dat is natuurlijk ondenkbaar bij een huwelijk dat zoveel impact heeft en zo in de media wordt gevolgd. Ze zullen haar wel flink onder druk hebben gezet. Ik schat in dat de kans op een scheiding vrij groot is, maar dan wachten ze nog wel even een de geboorte van een troonopvolger af. Overigens vond ik ze bij het burgerlijk huwelijk een stuk ontspannener, dus misschien hadden ze wel helemaal geen zin in dat kerkelijke gedoe en waren ze daarom zo chagrijnig.

Tirza G.

Tirza G.

03-07-2011 om 22:52

Kaaskopje

Kijk ook effe nog een keer speciaal voor mij, ik zat te malen over zíjn uitstraling. En ineens viel me in: betuttelend. Hij keek wel een paar keer naar haar enzo en af en toe leek hij wat te fluisteren/zeggen, maar dat kwam op mij allemaal zo sussend/geruststellend over. Stil maar meisje, alles komt goed - dat gevoel. Kijk nog es effe voor mij of ik dat goed heb

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

03-07-2011 om 22:55

Misschien

was ze ook wel gewoon heel geconcentreerd aan het luisteren. Ik begreep dat ze niet echt vloeiend Frans spreekt, dus dan is dat toch lastig als dat allemaal over je hoofd wordt uitgestort. En ze moesten elke keer van alles, zitten, staan, knielen, zitten, staan. Ik kan me voorstellen dat ze de teksten van tevoren heeft gezien en dat haar precies verteld is wanneer ze wat moest doen. En dat ze gewoon heeeeeeel erg op zat te letten.

Tirza

Maylise

Maylise

04-07-2011 om 01:11

Tonny

Het kerkje waar Charlene haar boeket naar toe bracht is de kerk van Sainte Dévote, de beschermheilige van Monaco. Ik weet niet of het ook een gangbare religieuze betekenis heeft maar in dit geval stel ik me voor dat het om het brengen van een symbolisch offer aan Dévote en daarmee haar bescherming over het huwelijk te vragen. In dit geval extra symbolisch omdat Dévote naast beschermheilige van Monaco ook de beschermheilige is van de prinselijke familie.

liora

liora

04-07-2011 om 07:40

Haha tirza

"Ik vond de jurk mooi, mooier eigenlijk dan die van Kate van William"

William had inderdaad een prachtige jurk!

Wedden?

wie wil een potje wedden, om een virtueel bosje bloemen (mag je zelf uit kiezen

Ik denk dat ze binnen een jaar uit elkaar zijn, geen kinderen en dat dus de kinderen van Caroline de troon krijgen (wat een prachtige dochter had zij trouwens, die met dat netje voor d'r ogen, jemig wat een seksappeal ook).

Ik zit totaal niet in het roddelcircuit dus ik had niet eens mee gekregen dat er nog een onwettige baby ergens rond liep (oh die loopt natuurlijk nog niet, die is er nog maar net, kan vast wel van rug naar buik rollen .

vreselijk, wat een onzin. 2 vierkante km vol met nepheid, waanzin.

Oh en wat mijn stoorde

volgens mij is hij zo'n vervelende macho, deed de hele tijd van die vaderlijke knipogen, beetje zo'n -ik blaf jij zit- type, het type van "lekker naar de vrouwtjes". Nee het lijkt mij geen fijne vent en hij zag er niet verliefd uit, was niet blij met haar, zij deed nog wel een paar pogingen rollend met haar hoofd, half dichte ogen (had ze dat voor de spiegel geoefenend, zo kan mijn oudste van 8 ook maniertjes oefenen...) te veel disney gekeken. Die Charlene vond ik ook een "waar moet ik kijken, ik kijk maar niet" hoofd hebben.

Ach nee, nee, nee rampzalige combi.

Foo

Foo

04-07-2011 om 10:08

Tja

Nee, het geluk straalde er niet van af. Volgens het ad heeft ze 3 keer willen "vluchten", zie http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbizz-TV/article/detail/2461102/2011/07/04/Prinses-Charlene-van-Monaco-probeerde-drie-keer-te-vluchten.dhtml
Dat klinkt wel heel erg als gevangenis maar de vraag is natuurlijk of dit verhaal wel klopt. Je bent geneigd te denken dat er wel iets aan de hand moet zijn, gezien de uitstraling van allebei op de bruiloft.

Ayanna

Ayanna

04-07-2011 om 10:31

Absoluut

There is something rotten in the state of Monaco!

Treurige bedoening

inderdaad, zij met dat gebogen hoofd, bijna angstig.
Hij liep knipogend en likkebaardend de kerk in. Ze zaten ook zo raar ver uit elkaar vond ik. De jurk was wel erg mooi, de bruid ook,maar niet erg gelukkig.

Verder vond ik dat Albert haar inderdaad af en toe bestraffend achtig aansprak. Ook het gepraat tijdens de musicale intermezzo's waren niet echt chique.

Verder zagen zijn zussen er bijna bedroefder uit dan op de begrafenis van hun vader. En wat zag Stephanie er oud uit, ze is nog maar 45!

Sorry,

ze is 46 zie ik nu.

Fiorucci

Fiorucci

04-07-2011 om 11:01

Foo

Het Ad is erg sensatieachtig bezig de laatste tijd, als het om beroemdheden gaat,echt vreselijk. De Prive is er niks bij! Met een korreltje zout nemen dus...

Ja dat bestraffende

geblaf, helaas niet hoorbaar, ik wil de liplezers graag een vertaling laten doen. Wat zei hij nou allemaal tegen haar wat niet goed was, mocht ze nu ook niet huilen in dat kerkje ?? Hij was niet lief voor haar.

beetje Diana en Charles, behalve dan dat Charles van die Camilla hield en deze Albert houdt volgens mij vooral van zichzelf.

Oh toch wel lekker af en toe die roddel en achterklap.

Tirza G.

Tirza G.

04-07-2011 om 19:01

Ja he liora

Leuk gedaan van William, met dat rood )))

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

04-07-2011 om 19:04

Beroemdheden

Vond ik ook zo'n misser van de regie; ik heb een páár celebrities gezien (Lagerfeld, Moore, Campbell) maar amper royalty. Sarkozy (ach gossie, le petit Nicolas) een paar keer - maar totaal geen vertegenwoordigers van andere vorstenhuizen. BOEHOEHOE ik wil WimmieSander en Maxicosi zien! Maar ik bedoel maar: als je er bij wilt horen in royal-land - doe dan ook net of je ze belangrijk vindt.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

04-07-2011 om 19:07

Die dochter van caroline

Daar moesten wij dus vreselijk om lachen. Tjonge, wat een chauvinisme - ze is langer in beeld geweest dan haar moeder en tante bij elkaar. Maar wij moesten ook lachen om haar puberale dramaqueen-gehalte. Met d'r netje. Doet effe normaal. Het is geen begrafenis. Met je interessante hoofd.
Vrouwen mogen niet op de troon in Monaco, anders had Caroline er al lang gezeten - want dat is volgens mij de oudste. Ik denk dat-ie heel snel een baby maakt bij Charlene, werd ik ook een soort van misselijk van, die verwijzingen continu naar mogelijke kinderen. Híj kan het ja, kindertjes maken. Nou jij nog meid, hophop.

Tirza

Wel

vrouwen mogen geloof ik wel op de troon, dat heeft Reinier nog allemaal veranderd voordat hij horizontaal met de voeten naar voren het pand verliet.

en aangezien ik het ook niet kon laten om wat verdere research te doen, hij heeft ook vast gelegd dat alleen wettige kinderen (dus uit een huwelijk, want alle kinderen zijn wettig, wat een absurde uitspraak eigenlijk,....) op de troon mogen.

Ik vond die dochter van Caroline dus wel erg mooi en leuk, ja zo'n meisje wat zelf ook weet hoe stunning ze is en wat arrogant overdreven zich uit, ach enig dat mag van mij allemaal. (ik heb zelf ook een erg mooie dochter, ben telkens zo versteld van haar foto's, ja sorry ik kan het even niet laten, zelf heeft ze het nog niet door trouwens).

Oh en trouwens

ik vind dat helemaal geen slecht idee om Caroline op de troon te zetten, om maar een mening te uiten over iets wat mij eigenlijk niet boeit, lol.

zij komt op mij (geen idee hoe of wat) wel als een intelligente wijze vrouw over, heel anders dan die Step (jeetje ja wat een diepe rimpels) en Ab.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.