Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

P

P

20-12-2012 om 15:45

Idee voor kerst?

Wie heeft er nog een leuk idee om te doen met kerst? We zijn een beetje aan huis gebonden omdat Pman storingsdienst heeft en we hebben vanaf kerstavond tot halverwege de middag tweede kerstdag niets op het program.

Iets om samen te doen thuis, te maken samen of iets anders wat je in de buurt kan doen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

23-12-2012 om 21:32

Krin

een nestje fietspompjes

Kerstavondtip

Op kerstavond zit ik als vrijwilliger op het callcentre van Serious Request. Dus als jullie mij nou eens allemaal gaan bellen!

skik

krin

krin

23-12-2012 om 21:49

Ishtar

Je gaat ervandoor met de koelkast!

Tijgeroog

Tijgeroog

23-12-2012 om 23:58

Skik (ot)

Wat leuk. Vertel je nog hoe het was? (Waar is dat call center eigenlijk?)
Maar ik heb al gebeld, een keer was genoeg.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-12-2012 om 00:18

Skik

Wat leuk dat jij morgenavond op het callcenter zit. Echt daar op het plein of in Utrecht? Toen ze in Utrecht stonden heb ik met een groep van ons werk een avond op dat callcenter gezeten. Dat was de eerste keer dat het betreffende callcenter zich beschikbaar had gesteld voor Serious Request. Ik vond het een geweldige ervaring. Na die tijd hebben we twee keer voor een ander doel gezeten en het is gewoon mooi om op die manier mee te mogen helpen. Succes

Serious request callcentre (ot)

Er zijn SR-callcentra door het hele land, ook een in mijn stad, op fietsafstand nog wel. Ik zag een oproepje op de site van SR en heb me opgegeven. Ik ga zo de handleiding, het script en de FAQ uitprinten en bestuderen, zodat ik goed beslagen ten ijs kom. Ik laat zeker even weten hoe het was! Want ik haat kerst, maar word heel vrolijk van SR.

skik

Vic

Vic

24-12-2012 om 15:30

P (o.t.)

Ik vind het zo leuk om te lezen dat jouw oudste nog zo gezellig met jullie mee doet. Wat een verschil met de mijne, die spelletjes met moeder en zus vooral irritant en stom vindt ;-(
Veel plezier deze dagen!

P

P

24-12-2012 om 18:19

Vic

Misschien ligt dat aan de spelletjes en aan het feit dat jouw jongste zoveel jonger is? Verder doen we ook veel spelletjes op de wii/xbox etc. Pictionary is hier erg populair en de gewone braintrainingdinges.

Dit weekend zijn we weer 4/5 dagen bij mijn zwager met een zoon die even oud is als mijn oudste en dan worden er heel erg veel spelletjes gespeeld, op de wii maar ook aan tafel.

Het idiote is dan wel weer dat we al jaren Kolonisten hebben maar dat hebben we nog nooit helemaal gespeeld. We zijn niet zo'n fan van langdurige spelletjes, jongste houdt van monopoly maar dat duurt mij echt te lang, zelfs met de manier waarop het zeker 1,5 uur duurt en toch leuk is (de manier van Spongebob monopoly).

Verder denk ik eerder dat onze jongste de spelletjes niet zo leuk vindt als er meer dan een dobbelsteen bij komt kijken. Hij denkt toch vaak dat hij met een achterstand te kampen heeft en dat is niet eens altijd zo maar bij sommige spelletjes misschien wel.

In pictionary is hij overigens onwijs goed, vooral in raden wat wij tekenen. Vaak spelen jongste en ik tegen oudste en Pman en dan winnen wij dus vaak dankzij jongste die goed weet wat ik bedoel

Kaaskopje

Kaaskopje

25-12-2012 om 00:41

Skik o.t.

Hoe was het?

tonny

tonny

25-12-2012 om 16:34

Skik

ben benieuwd naar je verhaal!

Leuk!

Het was heel leuk! Het was een gemĂȘleerd gezelschap van vrijwilligers. We kregen een korte instructie over de werking van het computerprogramma en vanaf half 8 gingen de lijnen open. Het ging als een tierelier. Zodra een gesprek beĂ«indigd was bliepte het volgende al in je oor. Er was een monitor te zien waarop we de stand van de opbrengst van het callcenter konden zien. Het was echt een kick om die cijfers steeds sneller te zien oplopen, ruim een ton erbij in 1,5 uur. De mensen die tussen half acht en negen belden doneerden voornamelijk een of twee tientjes, dus er hebben duizenden mensen gebeld.

Leuke gesprekken gehad aan de telefoon. Een klein meisje dat 4 euro van haar zakgeld doneerde, een jongen van 14 die vertelde dat hij vorig jaar SR niet kon volgen omdat hij in die periode te horen had gekregen dat hij leukemie had maar nu gezellig met zijn familie op de bank naar het programma zat te kijken, een lieve oude mevrouw uit 1934 die vroeg of ze ook nog mee mocht doen. Maar ook een hele boze (dronken?) meneer die zei dat hij 300 euro gedoneerd had maar nu zijn geld terug wilde omdat hij de talkshow met die blonde jongen (Patrick Lodiers) een ongelooflijk ***programma vond en of ik hem Gerard Ekdom even aan de lijn kon geven.

Toen de dj's het huis uitkwamen vielen de lijnen logischerwijs stil. Inmiddels was een een tv-scherm met de live-uitzending en bij de bekendmaking van het eindbedrag ging er een gejuich en applaus door het callcenter. Toen nog even met zijn allen op de foto en weer huiswaarts. Ik heb me meteen weer opgegeven voor volgend jaar.

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.