Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

maan.

maan.

30-01-2009 om 15:05

Iedere vijf minuten reclames?

Lees ik net dat SBS in februari gaat starten met 'reclameblokken iedere vijf minuten'.

Tja gelukkig kijk ik weinig SBS, eigenlijk alleen af en toe eens naar House, maar met iedere vijf minuten reclame hou ik dat maar voor gezien denk ik..

Ze denken dat de mensen nu meer reclame's zullen zien.. ik denk dat ze kijkers kwijtraken; meer zapmomenten!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja ik hoorde het ook

Verschrikkelijk, ik kijk best veel naar Net5, maar dat zal snel afgelopen zijn op deze manier. SBS kijk ik maar 1 keer in de week. Het is gelukkig alleen nog maar een test, hopelijk komen ze er achter dat het niet werkt.
Anders ga ik alles maar kijken via de HD recorder, kwartiertje later beginnen met kijken en alle reclame doorspoelen.

Stom

Dit is Amerika niet. In de VS zijn ze die onzin gewend (hoewel, niet voor niets heeft HBO daar zo'n succes), hier niet.
Ik keek al niet zo bar veel SBS, maar denk dat ik er nu maar helemaal mee ophou. Ik ben dan wel zwanger, maar zo vaak ga zelfs ik niet naar de wc.

Groeten,

Temet

Temet

En als ze de reclameblokken inkorten heb je ook helemaal geen tijd meer om naar de wc te gaan in het reclameblok.
Zou dat het zijn, dat mensen nu in de reclame tijd hebben om drinken te pakken, naar de wc te gaan e.d. en dat ze daar straks geen tijd meer voor hebben en dan de reclame dus wel zien?

Tirza G.

Tirza G.

30-01-2009 om 17:14

Als je naar amerikaanse programma's kijkt

zoals bijv. Dr. Phil of Oprah zie je dat ze er 6-7 keer uitgaan voor reclame........in 45 minuten.

Tirza

Maylise

Maylise

30-01-2009 om 17:37

Nee dan hou ik het ook voor gezien

Ik kijk sowieso zelden naar sbs6 maar als die ongein zich verplaats naar andere zenders kijk ik niet meer. Het idee is zeker om à la CNN er heel vaak voor een paar minuten uit te gaan? Nee, niet prettig voor mij als kijker.
Ik kijk liever naar de publieke omroep dan en vooral naar de BBC, helemaal geen reclame.
Is de hoeveelheid reclame per uur eigenlijk aan regels verbonden? Ik weet dat je in Frankrijk een wet hebt dat je niet meer dan X minuten per uur mag uitzenden. Ik dacht 6 minuten maar weet het niet zeker. Bovendien is men daar nu bezig de publieke omroep reclame vrij te maken wat ik wel heel fijn vind. Wij kijken vaak naar de franse tv dus dat gaat zo alleen maar meer worden.

Maylise

Regels

Ze mogen 12 minuten reclame uitzenden per uur.

Nely

Nely

30-01-2009 om 21:40

Slaapverwekkend

bij mij gebeurt het regelmatig dat ik een film wil zien, die natuurlijk diverse keren onderbroken wordt voor reclameblokken en dat ik tijdens zo'n reclameblok in slaap val. Tegen de tijd dat ik wakker word is de aftiteling al bezig of zelfs een heel ander programma. Dus liever niet nóg meer reclameblokken, al duren ze dan misschien korter.

tonny

tonny

30-01-2009 om 21:40

Geen sbs hier

ik zie het nu al nauwelijks, maar elke vijf/zeven minuten reclame - no way.

tonny

Tirza G.

Tirza G.

30-01-2009 om 22:34

O ja cobi

daar heb je natuurlijk gelijk in. Sorry, dat was me even ontschoten.

Ik ga mij even in een hoekje zitten schamen.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

31-01-2009 om 02:59

Opmerking van een collega

"Op die manier hopen ze iedereen aan de harddisk ontvangers te krijgen!"
Ik weet niet of dat nou de achterliggende gedachte is, maar ik ben wel blij dat wij er een hebben. Je zet gewoon het programma even in de wacht aan het begin. Maakt in die tijd even thee, doet de was in de wasmachine, nestelt je in de bank... en dan kun je zomaar 1 of 2 reclameblokken overslaan. Scheelt toch weer.
Ik zag die aankondiging vanmorgen ook in de krant en ik werd er ook flink chagrijnig van. Ieder half uur reclame is te doen, maar iedere vijf minuten...

Net 5 ook hoor

althans, dat hoorde ik gister op de radio.
Bij ghost wishperer, net lekker nieuwe afleveringen gaan ze dit doen

Tja dan blijft het op de zondag toch maar NCIS, daar zit al genoeg reclame in ....

gula

Bastet

Bastet

31-01-2009 om 10:01

Overigens.....

Overigens,die nieuwe reclames worden nog maar bij een paar series toegepast,bij net 5 alleen bij Ghostwhisperer,bij sbs alleen bij House en The Mentalist...
Bastet

Tsja

ik kijk niet superveel tv, maar bewust naar een paar series:

ghostwhisperer, House, NCIS en Grey's anatomy

balen dus!!! maar ja zij zijn ook niet gek natuurlijk, die reclames komen bij de meest populaire series zodat ze zo weinig mogelijk verlies aan kijkers hebben. pfff...

lang leven de dvd speler.

Gruffalo

Tirza G.

Tirza G.

31-01-2009 om 23:48

Ncis

Ha, een medekijker. Zijn het nou al eens nieuwe afleveringen??? Het wordt twee keer per week uitgezonden en wannéér ik ook kijk, het zijn altijd herhalingen (nog met Kate).

Tirza

Ncis

Hoi Tirza,

Volgens mij zijn er op zondag oude afleveringen (met kate) en dinsdag nieuwe afleveringen..tenminste wel afleveringen waar kate al dood is maar deze schijnen ook al op tv te zijn geweest? voor mij zijn ze gelukkig vaak nieuw

Gruffalo

Ncis

is toch andersom? Zondag nieuwe afleveringen (althans die ik nog niet gezien heb) en op de dinsdag de herhaling met zij die met n geweldig accent engels praat (naam?? geen idee)

Ik dacht dat met Kate nieuwe afleveringen waren maar nu lees ik dat kate doodgaat? Dan kijk ik dus duidelijk naar herhalingen LOL

gula

Tirza G.

Tirza G.

01-02-2009 om 19:11

Ncis

Kate is dood en opgevolgd door Ziva. Ook leuk Maar ja, volgens mij ben ik gewoon bij. Ik zal er zo eens op googelen, hoe ver die seizoenen lopen. Volgens mij heb ik er drie gezien (1 met Kate, 2 met Ziva).

Tirza

Volgens teletekst

Is de bedoeling van vaker kortere reclameblokken uit te zenden om ervoor te zorgen dat die spots beter bekeken worden. Dan heb je inderdaad geen tijd meer om nog even te gaan koffiezetten of naar de WC te gaan, dan blijf je kijken om vooral niets te missen van het programma zelf. *grote getekende krachtterm!!*
Hallo SBS-slimmeriken. Ik kijk weinig televisie, maar wel House. Jullie meenden al allerlei irritants in beeld te moeten schuiven, tot midden in de aflevering in het beeld stappende Gerard Joling, die meent iets te moeten promoten waar héél Nederland naar gaat kijken (waarom kondig je het dan nog aan?) en vervelende wiebelbalkjes aan toe. Maar nu ook nog eens heel vaak onderbreken?
zal ik mezelf dan maar duidelijk uitdrukken? Ik. Wil. Geen. Reclame. In de VS hebben wij ons scheel geërgerd en na twee dagen besloten dat we ook best een paar weken zonder televisie konden. Ik geloof dat ik ga besluiten dat ik ook wel kan wachten tot ik House kan downloaden of tot het op een weldenkender zender komt. Stelletje televisieverkloters.

Jet Burg

Jet Burg

01-02-2009 om 23:22

Gek van reclame!

dus ik kijk al een tijd al mijn favoriete series online. Zo vers uit Amerika. Hoef niets te downloaden.
Opnemen is mijn 2de optie. Ik word gewoon kriegel van reclame blokken, het kijkt heel onrustig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.