Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

17-09-2008 om 23:14

'iedereen' probeert als puber weleens een blowtje?


Tinus_p

Tinus_p

19-09-2008 om 18:55

Alcohol

Tihama:
"Ik krijg de indruk (maar ik kan me vergissen natuurlijk) dat je nu denkt dat ik denk dat alcohol niet zo erg is omdat drugs erger is?"
Juist alcohol is een verwoestende harddrug. De meeste mensen kunnen t redelijk doseren/in de hand houden, maar het aantal junks is maar een fractie van het aantal alcoholisten.

Tirza G.

Tirza G.

19-09-2008 om 19:53

Sophie

Het middel wat in je drankje is gedaan klinkt als een tripmiddel, een LSD-achtig-preparaat. Het kan ook de alcohol an sich zijn, die kan ook een dergelijk effect hebben.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

19-09-2008 om 19:56

Saai?

In míjn tijd was niet-roken saai en suf. Let wel: roken was toen nog sociaal geaccepteerd én werd gekoppeld aan stoere mannen (de Marlboro-cowboy). Als meisje/vrouw roken was een soort overwinning op de gevestigde orde. Roken was iets mannelijks, of iets voor dames van dubieuze zeden. Nette meisjes deden dat niet, het was ordinair, zéker op straat. Net zo als bier drinken. Een wit wijntje: soit. Dat was damesachtig. Bier is voor bouwvakkers.
Ik heb dus keihard in me eentje hele rólpatronen zitten doorbreken, pfffffff, viel niet mee hoor

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

19-09-2008 om 19:57

Waterpijp

Maylise, hier wordt een waterpijp eigenlijk altijd in combinatie met hash gebruikt. Vandaar de spraakverwarring

Tirza

Kato

Kato

19-09-2008 om 21:02

Hier nogal tegenstelling

Ik heb zelf in mijn puberteit ooit 2 trekjes van een sigaret genomen, toen ik 19 was heb ik een paar minitrekjes van een joint gerookt, wel dronk ik regelmatig RoseUitOortjesFlessenVanDeAldi, een mixdrankje ging er ook prima in, maar echt misdragen op alcohol/drugsgebied heb ik me niet.
Mijn man daarentegen rookte sinds zijn 12de, blowde van zijn 16de tot zijn 50ste, slikte/snoof alles wat er te krijgen was, vrat paddoos in alle soorten en maten, dronk veel meer dan goed voor hem was, tot hij op zijn 30ste zijn verstand terug vond, mij ontdekte :p, een goede baan vond, 2 kinderen kreeg etc. etc.
Alleen de hasj/weed en drank in beperkte hoeveelheden bleven zijn leven veraangenamen, hij is nooit verslaafd geweest aan ook maar 1 ding dat hij gebruikte, kon tijdens vakanties probleemloos zonder deze middelen, maar is uiteindelijk toch met alles van de ene dag op de andere dag gestopt op advies van een arts.

Tijdens onze vakantie in Egypte hebben vader en zoons in Egypte samen enkele keren een waterpijp gerookt (vruchtengedoe). Tot nog toe hebben beide zoons van 16,5 jaar geen behoefte om zelf te roken, laat staan te blowen. Wel drinken ze af en toe een enkel biertje.
Kato

Sancy

Sancy

19-09-2008 om 21:40

Hier (&tirza)

ik ben ook bekend met het "gouden" tijdperk waarin roken stoer was, en bouwvakkers bier dronken en dames bessen. Meisjes die rookten waren niet langer rolpatronen aan het doorbreken, maar waren al geaccepteerd. Alleen heb ik werkelijk járenlang mijn vaders stem gehoord in mijn hoofd als ik op straat een sigaret aanstak: dát deden volgens mijn vader alleen sletten en sloeries
Ik ben begonnen met roken op mijn 12de. Ik rook nog steeds, hoewel ik tussendoor een periode van 8,5 jaar niet gerookt heb. Op mijn 14de was ik na 2 glazen bessen op een feestje zo dom om wat slokken bier te nemen en werd ik hondsberoerd. Daarna heeft alcohol heel lang geen rol meer gehad in mijn leven. Pas vanaf mijn 30ste ben ik weer gaan drinken, met mate: 1-2 glaasjes wijn of port per weekend. Soms met een feest werd dat 2 glazen Martini.
Een belangrijk deel van mijn pubertijd, adolescentie en volwassenheid stond in het teken van controle, zoals tihama ook al beschreef. Ik kon en wilde die niet verliezen, dus bleef ik nuchter en helder. toen heb ik heel wat vrienden geholpen die minder nuchter waren. Na een crisis en zware gesprekken met dierbaren die me (om heel andere redenen) wezen op het feit dat ik mijn pubertijd had overgeslagen, heb ik die drang tot controle losgelaten. Zo ver dat ik vorig jaar voor het eerst een jointje rookte. aangenaam af en toe, maar geen levensbehoefte.
Pillen, poeders, paddo's en andere geestverruimende middelen heb ik nooit geprobeerd en ook geen enkele nieuwsgierigheid naar.

Manus

Manus

19-09-2008 om 22:48

Tja....

Ook jong begonnen met roken (13 of zo) en vooral stiekem. Gestopt toen ik 36 was, omdat ik mijzelf als rokende ouder een absurd voorbeeld voor mijn nageslacht vond. Blowen heb ik braaf gedaan, vanaf mijn 14e totdat ik ergens rond de 30 een erg heftige bad-trip ervaring had. Bier vind ik vies, wijn stijgt naar mijn hoofd en van martini word ik zo nuchter als wat. Doe mij maar whisky of cognac - drinkt lekker door en geeft nul komma nul kater. Alhoewel... doorzakken doe ik tegenwoordig ook niet meer zo. 't Zal de leeftijd wel zijn!

Manus

Kaaskopje

Kaaskopje

20-09-2008 om 01:19

" en van martini word ik zo nuchter als wat"

Grappig is dat. Ik dronk vroeger een tijdlang flink wat Martini weg op een avond/nacht en liep gewoon rechtop weer naar buiten. Ik begrijp nu waarom... ik werd er juist nuchter van!

Tinus snapt 't

tinus zegt:
'Albana, ik vrees dat je in de war bent met iets anders: Je kunt jezelf dwingen om je te concentreren; en ook met 2 biertjes lukt dat nog best aardig -maar je bent niet zo helder en alert als wanneer je nuchter bent.'

kijk en vervang die 2 biertjes nu 's voor 1 gedeelde joint en je hebt wat ik bedoel. dit in tegenstelling met als ik 2 biertjes drink! dan reageer ik véél heftiger. ik denk dat het effect van die 2 biertjes bij mij ongeveer zo is als bij de gemiddelde mensen 12......
dát bedoel ik nu de hele tijd. het effect van alcohol op mij is extreem, terwijl dat van softdrugs heel 'gewoon' is. daarom júist ben ik na een paar experimenten meteen met die alcohol gestopt. met dat blowen is het met een beetje 'al goed' (zoals 2 biertjes) ik heb ook geen behoefte maar door en door te gaan, of verlangens naar diepere gronden.en 't wordt dus nooit zo erg dat ik niet meer thuis kan komen of 'raar' ga doen. dit in tegenstelling met alcohol.

zo allert als dat ik nuchter ben hoef ik ook niet te zijn, als ik de 'controle' maar niet verlies! (dus niks weten, gek doen, lallen etc.) dát was de hele tijd wat ik bedoelde.

en nee ik vindt het ook allemaal niks, zowel drinken als blowen. meer als leuk voor een keer in ieder geval niet. zodra het dagelijkse kost wordt (elke dag een pilsje/blowtje) vindt ik het al erg trickie worden. zeker ook niet omdat het 'gewoonte' is en omdat je dat altijd al doet dat vindt ik allemaal al 'neigen' naar een verslaving.
wij hadden een buurman vroeger, nou je kan 't verhaal wel raden denk ik?

groeten albana

mama-van-louiza

mama-van-louiza

20-09-2008 om 13:32

Als puber niet

Ik was de braafste puber die ik zelf kende: ik rookte, dronk en blowde nooit. Pas op de universiteit gingen de remmen los en heb ik zes jaar lang feestgevierd (meestal met alcohol trouwens, ik koester nogal wat argwaan tegenover drugs. Wel af en toe een jointje gerookt bij concerten of muziek van Miles Davis ofzo, maar nooit iets sterkers). Nu drink ik nog tien glazen per jaar (schat ik zo). Ik rook wel weer (stom, ben al heel vaak gestopt maar ik kan er zo moeilijk afblijven - ik snap Manda echt heel goed).
Ik ben ook vreselijk verslavingsgevoelig (erfelijk belast), mede daarom drink ik zo weinig alcohol. Ik weet zeker dat ik binnen de kortste keren een probleem heb als ik elke week, of elke dag zou drinken.
Groetjes
Marieke

Asa Torell

Asa Torell

20-09-2008 om 20:53

Inderdaad pas als student

en ver kwam ik niet met dat blowen, want van sigaretten ging ik alleen vreselijk hoesten. Gelukkig daardoor ook nooit gaan roken - ik hoefde ook niet zo nodig, dus heb niet erg mijn best gedaan. Maar ik ken echt mensen die het meteen lekker vonden, dus wie weet was ik er dan ook wel aan begonnen.
Wel 1 x spacecake gegeten om het ook eens mee te maken en een vreselijke bad trip gehad dus dat was ook meteen de laatste keer.
Ik vond het wel een duidelijk verschil met alcohol, ik had het idee echt veel minder controle over mijn geest te hebben, enge dwanggedachten enzo die ik echt niet op kon laten houden. Zoiets heb ik met alcohol (ben al best een aantal keer flink dronken geweest) echt nooit meegemaakt. Plus dat het langer duurde, de volgende dag na die cake was ik nog helemaal van de wereld.
Ik heb trouwens wel de indruk dat bijna iedereen die ik ken wel eens geblowd heeft, of regelmatig. Inclusief mijn ouders. Dus ik kijk er van op dat er in deze draad toch heel veel mensen het nooit hebben geprobeerd.

Asa Torell

Asa Torell

20-09-2008 om 20:54

Fladderbeestje

Ik ken inderdaad ook iemand die wiet medisch gebruikt, vanwege een ernstige huidziekte die hij heeft. Je zou toch denken dat het wel als medicijn verkocht zou mogen worden.

Margriet*

Margriet*

20-09-2008 om 21:35

Niet heel braaf (zoals ik hier lees)

maar het zullen de Amsterdamse invloeden wel zijn .
Toen ik studeerde: veel alcohol, veel gerookt, veel geblowd, een paar keer spacecake (zo stoned ben ik nog nooit geweest daarna) wel eens een pilletje geslik (xtc). Blowen en alcohol was wel vaak in het weekeinde. Man woonde in een studentenhuis en daar werd ook Poppers gesnoven (in de homoscene veel gebruikt in het verleden), coke gesnoven, lsd gebruikt en paddo's.
Maar het zijn nu allemaal redelijk brave vaders en moeders. Alleen ontremmen we nog wel eens in de alcohol of rookgedrag maar da's incidenteel. Iedereen is nu achter in de dertig. Trouwens wel altijd lol gehad nooit agressie meegemaakt dus de gebruikers waren toch altijd redelijk gecontroleerd. En heerlijke lachkicks gehad van het blowen.

*Sophie*

*Sophie*

21-09-2008 om 00:19

Fladderbeestje, maripharm is zo'n bedrijf

http://www.maripharm.nl/

voor medische toepassingen van cannabis (marihuana, wiet).

Ik heb ze in 1996 nog uitgebreid aan de telefoon gehad voor evenuele medicatie tegen extreme misselijkheid tijdens mijn 2de zwangerschap.

Maar ook hebben mijn man en ik jaaaren geleden al eens wiet cadeau gedaan (onder de kerstboom aan mijn zwager met psoriasis. Hij heeft het echter niet willen proberen...
En hebben we de overbuurjongen met terminale kanker voorzien van zijn grote behoefte zijn lijden een ietsje te verlichten. Dat was in 1999. Hij heeft het veelvuldig gebruikt tot het helaas niet meer nodig was...

http://www.maripharm.nl/?rubriek=info&page=indicaties

Ik heb begrepen dat het ook kan helpen bij migraine en MS, maar dat laatste schrijf jij ook al

groetjes, Sophie

Maylise

Maylise

21-09-2008 om 01:45

Fladderbeestje

Ik weet niet zo veel van space cake af maar als je last heb van benauwdheid is het dan niet beter om iets van ventolin te gebruiken?

Maylise

Maylise

21-09-2008 om 01:47

Tirza g.

Oh zit dat zo met die waterpijp. Ik heb nooit een waterpijp met hash gehad dus vandaar dat ik in de war was waarom iedereen dat zo schadelijk vond.

*Sophie*

*Sophie*

21-09-2008 om 13:17

Klontje boter

Als je het in theevorm wil gebruiken moet je er wel een klontje boter in doen. Het werkzame bestanddeel hecht zich nl aan boter. Zeiden ze bij Maripharm tegen mij.
Thee voorkomt weer dat je je longen belast zoals bij roken. Maar cake kan dan natuurlijk ook.

*Sophie*

*Sophie*

21-09-2008 om 15:00

Interessante site

http://www.trimbos.nl/default12.html

Lezend in deze lijst denk ik dat ik misschien 'DXM' of anders 'Ketamine' in mijn glas heb gekregen....

Iemand bekend met het vroeger gebruikte DXM, in het verleden verkrijgbaar geweest onder de naam robo?

In dit deel wordt gesteld dat hasj en wiet (THC): "...THC vermindert het concentratievermogen, het reactievermogen en het kortetermijn geheugen. ...Logisch nadenken wordt moeilijker..."

Interessant misschien in bovenstaande discussie over het wel/niet direct alert kunnen zijn bij gebruik.

http://www.trimbos.nl/default640.html

groetjes, Sophie.

Dirkje

Dirkje

21-09-2008 om 15:12

Supersaai as ever

Ik heb ooit als puber wel eens bessen-7 up gedronken, maar nooit ergens anders dan thuis. Daarna tot ver op de universtiteit geen alcolhol meer. Nu wel eens een glas wijn, of twee. Als dat al eens twee dagen achter elkaar gebeurt, dan daarna toch weer een hele tijd niet. Hard- of softdrugs: nooit gebruikt. Nooit de behoefte gehad om dat te doen ook. Mijn grootste 'zonden' zijn chocolade en drop. Hmm, ga me toch wel een suffe muts voelen nu. Maar voel me er wel bij.
groet,
Dirkje

Tirza G.

Tirza G.

21-09-2008 om 15:24

Drie plakken

Cobi cobi cobi dat is ook wel een beeeeeetje veel ) Spacecake is als het goed is een vrij stevige, lage cake (beetje kruidkoek-achtig) en daar nibbel je één plakje van weg Geeeeeeeen drie plakken naar binnen schuiven, dan moet je spugen

Tirza

Sophie.

Sophie.

21-09-2008 om 18:37

Altijd al saai geweest

blijkbaar en nooit veranderd.
Ik lust graag een glaasje wijn, maar dronken of aangeschoten ben ik nooit geweest. En andere drugs heb ik nooit aangeraakt.
Ik wil gewoon te graag controle houden over alles en zie de meerwaarde er niet van in.
Ik heb genoeg lol in mijn leven als ik mezelf ben.
Sophie

*Sophie*

*Sophie*

21-09-2008 om 23:15

Echt, yta

super attent en heel leuk voor d'r!!!
Verder zeg ik niks

Puck2

Puck2

22-09-2008 om 14:22

Dirkje ook suffe muts

Ach Dirkje, ook ik ben zo'n suffe muts hoor. In mijn hele leven ooit 2 trekjes van 1 sigaret geproefd, nog nooit hard- of softdrugs gebruikt en nog nooit meer dan 2 glazen alcohol op 1 avond genuttigd. Alleen al het idee dat ik als ik dronken zou zijn dingen zou kunnen doen waar ik me later te pletter voor zou kunnen schamen is voor mij al genoeg om nog nooit dronken of aangeschoten te zijn geweest. Ik voel me er ook prima bij. Maar zet ook mij geen bak chocola voor....

Emmawee

Emmawee

24-09-2008 om 14:50

Ook au!

Té grappig Cobi!
groeten, Maw.

Emmawee

Emmawee

25-09-2008 om 23:08

Yta

Ik moest erg lachen om Yta. Heb het net nog aan mijn man zitten vertellen. Ben wel benieuwd of Cobi's man nog actie gaat ondernemen.
Groeten, Maw.

De uber-supermuts

Dat ben ik.
Nooit sigaretten gerookt.
Ooit 3 trekjes van een sigaar (stoer voor de tent op een camping om de muggen uit de buurt te houden)
Nooit geblowd. Ik zou eens verslaafd kunnen worden, mij niet gezien!
Nooit spacecake gehad, wel aangeboden gekregen op de studentenflat, maar mij niet gezien. Ik vond het alleen jammer dat ik geen cake kreeg...
Ook paddo's, drugs, pillen en andere zooi gingen mijn deur voorbij.
Alcohol: sporadisch. Het aangeschotendst dat ik ooit ben geweest was na een gewonnen cocktailparty bij mij thuis toen we de overgebleven drankjes opdronken (ik rende door de kamer en riep: "ik zweef"!)
Mijn enige (?) zonden zijn drop en (in mindere mate) chocola en snoep.
Mijn huidige verslaving is Bubble Shooter (... en bedankt, Geerke!). Ik heb geprobeerd af te kicken, heb de site uitgezet, maar ik sta er niet voor in dat ik straks niet nog weer...)

Vonda
(heerlijk, saai zijn! Dat belooft wat als ik ooit naar de meeting zou durven gaan)

Nee hoor vonda

Dat ben ik. Jij hebt tenminste nog ooit 3 trekjes van een sigaar gehad (bahhhh)
Hier geen sigaretten, geen drugs in wat voor vorm dan ook, en drinken doe ik ook maar sporadisch. Ik sta na anderhalf glas alcohol al ongeveer op mijn hoofd en daar heb ik een hekel aan. Bovendien vind ik de meeste alcoholische drankjes gewoon vies.
Saai? Nee hoor, feestjes zijn ook zonder alcohol echt heel gezellig en ikzelf ben dat ook

Stenna

Stenna

27-10-2013 om 10:21

studententijd

Tijdens mijn studententijd alles uitgeprobeerd, redelijk wat alcohol, paar jaar gerookt, en drie keer een joint geprobeerd. En wisselende seks, niet te vergeten. Daarvoor, als puber helemaal niets en daarna, bij eerste baan, eigen huis etcetc ook nooit meer. Is een afgesloten, wild-experimentele periode voor mij, nodig om uit te vinden dat ik die dingen niet nodig heb en me er ook helemaal niet beter van ga voelen (van drank en joints werd ik vreselijk misselijk, van drank nog steeds, zelfs van 1 glas).

Rafelkap

Rafelkap

27-10-2013 om 13:13

ook braaf

Ik heb als puber wel eens een sigaartje geprobeerd, maar dat vond ik vies. Sigaretten ook, hooguit een paar trekjes genomen. Blowen vond ik vies ruiken en ik wist dat ik toch niet kon inhaleren, daarbij wilde ik de controle over mijzelf niet verliezen. Ik ben een avond heel licht aangeschoten geweest na wat wijn. Xtc-pilletjes geweigerd. Als student per ongeluk een stukje wietcake gegeten, maar daar had ik weinig last van gelukkig.
Een paar keer bier geprobeerd, maar dat was ook niets.
Ook qua sexleven een vreselijk braaf verleden, ik wilde geen scharrel zijn.
Nu drink ik een paar glazen wijn per jaar.
Ik hield wel van belletje trekken, als kind.
En ik vind mijzelf niet saai.
Ik ben wel 'braver' dan mijn ouders en dan mijn man.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.