Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tonny

tonny

17-09-2008 om 23:14

'iedereen' probeert als puber weleens een blowtje?


Sanseveria

Sanseveria

27-10-2013 om 13:42

Niet mee eens

Ik ben mijn leven lang nooit dronken geweest. Heb anderhalve sigaret gerookt. Geen wiet aangeraakt. Ook al geen wisselende seks.

Ik ben saaaai.

mirreke

mirreke

28-10-2013 om 01:30

Viel best mee eigenlijk

Alcohol ben ik pas met mate gaan drinken toen ik achtien was, en toen voornamelijk door de eindexamenfeesten van het laatste schooljaar. In die tijd ben ik ook 1x echt dronken geweest. Vooral door de mixdrank. Bier lustte ik toen helemaal niet.
Toen ik studeerde ben ik ook 1x echt (heel erg) dronken geweest, toen ben ik zo vreselijk ziek geweest, daarna was dat dus voor eens en voor altijd over. Voor de goede orde, ik vind wijn bij het eten erg lekker, maar het blijft meestal bij 1 glaasje, wat ik eigenlijk nooit helemaal op drink. Bier drink ik nauwelijks.
Roken heb ik eigenlijk nooit gedaan, behalve toen ik 1x op vakantie heb geblowd. Jawel, echt! Omdat ik niet rookte was het blowen wat lastig. Ik merkte er voor mijn gevoel helemaal niets van, maar ben vervolgens wel naar buiten gezigzagd en heb uren lang naar een schitterende sterrenhemel zitten kijken. In Portugal was dat.
Dat was het. Geen roken, geen drugs, recreatiedrinken en nooit meer dronken geweest na die twee keer.

Ik vind het helemaal niet fijn om de controle over mijzelf kwijt te raken, en diepzinnig doen of juist heel flauw zijn kan ik van mezelf ook. En

Ik hoor trouwens van mijn dochter dat inderdaad vrijwel iedereen als ze uitgaan wel drugs gebruikt, van blowen tot pillen en weet ik wat. Veel meer dan in mijn tijd vroeger volgens mij, of het moet zijn dat alles helemaal langs me heen is gegaan toen. Kan makkelijk hoor, ik was nogal dromerig.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-10-2013 om 11:29

Ja, daar hoor ik toch wel bij

Ik zal het deels uit 'erbij willen horen' gedaan hebben, maar ook zonder dat zou ik denk ik wel zijn gaan roken, drinken, blowen, e.d.. Met roken ben ik op mijn 12de begonnen. Echt om stoerder te lijken dan ik was. Mijn eerste ervaring met teveel drank was tijdens een werkweek van school. Ik was 15 jaar en gooide het ene na het andere naar binnen. Uiteraard misselijk geworden, maar het was gelukkig een vrolijke dronk, want ik heb me suf gelachen toen we in bed lagen. Ik heb tijdens het stappen en bij feestjes altijd vrij veel gedronken. Ik kon dat meestal vrij goed hebben, maar niet altijd. Eens maar nooit weer, was ook geen uitspraak die op mij van toepassing was. Misschien heb ik wel geboft dat ik niet echt totaal verkeerde mensen getroffen heb in die jaren. Ik weet nog dat ik met een vriend (ik deed toen vooral aan 'tijdelijke') in Amsterdam uit was en dat die vriend tegen een ander zei dat ze mij niets aan mochten bieden. Hij beschermde mij dus. Ik bedoel maar...

Het keerpunt was toen ik van een tijdelijke 'lover' een beetje speed kreeg. "Ja hoor wil ik wel eens proberen." Het was waarschijnlijk teveel om het leuk te houden, want ik was de dag erna volledig van slag. Ik ben ook flauwgevallen. Iets wat daarvoor en daarna nooit (meer) is gebeurd. Sindsdien is het klaar met het geëxperimenteer. Ik heb daarna nog wel geblowd en met roken ben ik gestopt toen ik zwanger werd. Sindsdien ben ik ontzettend 'braaf'. Amper alcohol (op uitspattingkjes bij feestjes na), geen tabak, en zéker geen andere zaken.

Ik heb geen spijt van die 'wilde haren-jaren'. Het was een roerige tijd, dan weer gelukkig, dan weer ongelukkig, maar ik schaar het vooral onder 'levenservaring'. Ik weet enigszins waarover ik praat als ik met mijn dochters praat.

100%mama

100%mama

29-10-2013 om 16:27

Ook niet als puber

maar een blow gerookt toen ik zo'n 25 was....vreselijk! Nooit meer gedaan, wat een hel was dat zeg! Als ik nbu ergens een damp ruik trek ik snel aan mijn stutten, bweh!

Ik rook dus wel...voor een ander die niet rookt waarschijnlijk net zo smerig als ik een blow lucht vind...1 van mijn zondes...

Alcohol heb ik ook nooit veel gedronken ook op 1x na...god wat was ik bezopen zeg, de hele wereld draaide om mij heen en ik mij maar af vragen hoe dat kon. Eenmaal na boven de pot te hebben gehangen en een belabberde after day nooit meer dronken of zelfs aangeschoten geweest. Thuis drinken we nooit, ik zeg altijd ik drink omdat ik dorst heb en het staat zo slordig een glas wijn in 1x naar binnen te gloggen, maar op een feestje wil ik wel een wijntje nemen....eentje maar, want ben als de dood dat ik er van een 2e aangeschoten wordt hihi

door het oog van de naald

Een keer heb ik een plukje weed of zoiets aangeschaft en er wat van gerookt. Het deed niets, dus ik was het alweer zo'n beetje vergeten. Tot we met vrienden naar Duitsland gingen. Bleek dat stukje weed nog in de brillekoker van mijn zonnebril te zitten. Er stond toen meen ik 5 jaar gevangenisstraf op in Duitsland. We gingen de grens over en ja, ik zat bij 2 jongemannen achterin dus we werden gecontroleerd, met honden die in de asbak kwamen snuffelen! Pfffff..... Niet gevonden gelukkig, anders was het een heel ander verhaal geworden.
Dat was het wel, daarna heb ik nooit meer neigingen gehad.

Bianca

Bianca

30-10-2013 om 13:33

Ik heb alles tegen me

Maar ik ben dus erg braaf. Vroeger op de middelbare school was ik een alto, min of meer. Ik ging in ieder geval veel met die mensen om die er ook nog erg punk uitzagen. Van wilde kapsels was ik in ieder geval niet vies. En dat vind ik nog leuk, maar om geaccepteerd te worden in mijn werk hou ik me enigszins in.
En de meesten van mijn vrienden rookten, dronken stevig en blowden.
Ik deed er niet aan mee, vooral omdat ik ook vrij fanatiek sportte en een beetje fit wilde blijven.

Ik rookte dus niet (getver!) dronk matig (nooit meer dan 2 glazen en alleen in het weekend) drugs heb ik nooit geprobeerd (een keer per abuis weetcake, werd ik wel een beetje raar in mijn hoof van) en heb mijn hele leven maar een man in bed gehad.

En met die man ben ik nu samen. We gaan regelmatig naar rock-punk concerten en festivals. En men verwacht dan dat we daar dingen doen als zuipen blowen (en vreemdgaan).
Afgelopen Lowlands festival heb ik per dag maar een biertje op. Dat is voor mij gewoon genoeg. En ja daar krijg ik van mijn festivalvrienden dus echt commentaar op.
Maar daar genieten we gewoon van de muziek en ik vermaak me 100%.

Maar mijn omgeving denkt dat ik een ruig type ben en zijn bijna verbaasd als ik ze vertel hoe het zit (niet dat dat vertellen er vaak van komt). Ook als mensen me beter leren kennen vinden ze me vaak aardiger en liever dan ze dachten...

Ook al zo braaf

Ik rook niet, drink hooguit 2 glazen wijn in de week en eet vegetarisch, drugs heb ik nooit gebruikt. Zelfs koffie drink ik maar heel beperkt. Dit kan wel gevolgen hebben...
Na de bevalling van mijn dochter, die per keizersnede geboren werd, kreeg ik pijnstilling. Maar akelig dat ik ervan werd, ik wist niet meer wat links en rechts was en had het gevoel dat ik in een zwarte afgrond gezogen werd en viel daarna in een zeer diepe slaap.
Toen ik eenmaal wakker was en mijn nood daarover aan de verpleegster klaagde, zei ze, bent u misschien niets gewend, nauwelijks drinken en geen koffie? Dan hebben we u waarschijnlijk wat teveel pijnstiller gegeven!
Na die diepe slaap herstelde ik trouwens wel sneller dan mijn medelotgenotes die verbaasd toekeken hoe gemakkelijk en snel ik weer op de been was. Maar de eerste dag van mijn nieuwe kind heb ik dus goeddeels verslapen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.