Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Tirza G.

Tirza G.

19-11-2010 om 19:54

Iets wat ik me afvraag - graffiti

Ik reisde gisteren met de trein door het Hollandsche land. Rondom veel stations is graffiti te zien, op de betonnen schutmuurtjes langs de rails. En nou zit ik me zomaar af te vragen hoe graffiti-spuiters dat doen. Of eigenlijk: hoe ze het léren. Ik zag heel veel verschillende stijlen, ik weet dat iedereen z'n eigen "tag" heeft enzo, maar dan nog: oefenen ze thuis op een plaat hardboard? Op de garagemuur? Hoe krijgen ze die enorme dingen zo groot en kaarsrecht op een muur met een spuitding? Werken ze met sjablonen? Hoe komen ze aan het ruimtelijk inzicht dat die "tag" gaat passen op dat muurtje? Kortom, van die dingen dus

Tirza

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

19-11-2010 om 20:29

Oh ja

Oefenen: op papier, tijdens de lessen. En in oude gebouwen, op wc-deuren, in tunnels. Overal. Midden in de nacht. Gewoon altijd een paar spuitbussen in je rugzak gooien voortaan

Fiorucci

Fiorucci

20-11-2010 om 08:11

En hier in de stad zijn een paar legale plekken waar je mag spuiten..

fladder

fladder

20-11-2010 om 11:18

Graffiti

Er zit heel wat tinnef tussen, maar zo af en toe zie ik "in het wild" stukken graffiti waarbij ik denk: "Wauw...!"

Tirza G.

Tirza G.

20-11-2010 om 14:32

O ja

Ik snap wel van de overlast enzo en dat het weghalen geld kost, maar zo van achter het treinraampje vind ik het toch wel leuk en boeiend om te zien. Die suffe muurtjes langs de spoorrails: dat mag best van mij een beetje worden opgeleukt.
Dus als ik het goed begrijp doen die gasten dat allemaal uit de losse pols? Ook die rechte strakke lijnen? En oefenen ze zich kleurenblind tot ze die grote vakken ook in de goeie proporties kunnen vullen? Dan zal ik wel iets niet snappen, maar dat vind ik dus knáp. Tjonge.

Tirza (die vierkante rondjes en platte liters kan tekenen)

Tirza

vierkante rondjes tekenen ,dat is pas knap! heb jij inmiddels ook een spuitbus?lijkt mij heel leuk om onderweg tegen te komen,vierkante rondjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.