Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ik heb ineens slag in mijn haar!

Als ultieme off-topic-er deze mededeling:
Ik kreeg van iemand een kappersbon en ging vandaag maar eens.

Normaal heb ik kort, steil haar, nu iets langer omdat ik de kapper niet kan betalen. Maar wilde graag een kapsel dat ik langer kan laten groeien zonder dat het alle model verliest. De kapster adviseerde een korte bob, die je makkelijk kunt laten groeien en niet onderhoudsgevoelig. Nu was het me de laatste tijd opgevallen (lees: had het me geirriteerd) dat het haar in mijn nek zo alle kanten opstond. Oh, zegt ze, je hebt wel wat slag. Ik dacht nog dat ik het verkeerd verstond, want ik heb supersteil haar, maar goed. Zij begint mijn haar te drogen, ik mijn bril weer op en verrek, het lijkt wel of ik slag/krul in mijn haar heb. Ja hoor, zegt ze, nu komt het weer wat meer op.
Ehhh weer wat meer op? Ik weet niet wat ik zie! Nog gedroogd met een diffuser (had ik nog nooit gebruikt), en zowaar, ik heb echt slag in mijn haar!

Lachen, het schijnt dat je haar van structuur kan veranderen, zo elke paar jaar, maar dit is echt nieuw voor me en ik moet er elke keer om grinniken als ik in de spiegel kijk...
(wat ik nu overigens eventjes vaak doe, haha)

Sorry, het is een absoluut non-onderwerp, maar ik wilde het zo graag iemand vertellen

groetjes,
Jons

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

07-07-2009 om 17:27

Ah!

Ik hoop nog elke dag dat ik 's ochtends nou eens wakker wordt met een enorme bos rode krullen...er is nog hoop dus

Vriendin van mij

... bleek krullen te hebben. Dit werd haar meegedeeld door een kapster. 'Nee, ik heb een slag in mijn haar' zei ze nog, maar de kapster ging aan het werk, en ziedaar: krul.
Ik heb echter de hoop opgegeven dat mij zoiets ooit overkomt... Ik ben nu bijna 41, maar ondanks vele verhalen over van structuur veranderend haar is mijn haar de laatste 40 jaar niet van structuur veranderd. Het is nog altijd glad, zacht, dun en stijl.

Groeten,

Temet

Klaartje

Klaartje

07-07-2009 om 21:29

Mijn zoon...

had in groep 8 zo'n bloempotkapsel. Geen gezicht want hij had supersteil, dun haar. Maar ja, het was mode dus wilde hij zo'n kapsel. In de vakantie net voor hij naar het VO ging, heeft hij het kort laten knippen met de tondeuze, dit heeft hij een jaar of 4 gehad. Hij wilde het toen weer laten groeien en ik zag de bui al hangen met z'n flutjeshaar Wat bleek; toen het langer werd bleek hij zoveel krul te hebben met zelfs kroeshaar rond zijn oren, dat als het langer was het helemaal in elkaar krulde.
We wisten niet wat hem overkwam. En nog behoorlijk dik ook. Hij stond erg leuk met zijn krullen, maar een paar maanden geleden is het weer kort gegaan, omdat hij het beu werd steeds zijn haar opnieuw te moeten wassen als hij het bv savonds nog opnieuw in model wilde brengen. Hij waste het soms 2 keer per dag. Ook zijn nu buitenlandse stage in een warm land speelde daarin mee.
Volgens de kapper komt het wel vaker voor in de puberteit dat het haar helemaal verandert.

jons

jons

07-07-2009 om 21:48 Topicstarter

Altijd steil

Ik heb altijd, echt altijd, supersteil en onhandelbaar haar gehad (5 kruinen, dun, niet te stylen). Dat ik dan nu iets van slag heb vind ik ongelooflijk. Ik kijk regelmatig in de spiegel of het er nog inzit en ben bang dat als ik mijn haren was, het er dan wel uit zal zijn, en ik gewoon weer steil haar heb...

Afwachten dus! Voor nu vind ik het erg leuk

Jons

Janeway

Janeway

07-07-2009 om 22:59

Ik ook

Ik heb binnen 2 jaar van een kort stijle coupe naar een langere bos krullend haar, mensen die mij een tijd niet hebben gezien weten niet wat ze zien, mijn schoonmoeder gelooft mij niet en denkt dat ik permanent heb hahaha. Ik ging eens naar een andere kapper, hij zij je hebt krullen, ik nog joh doe gewoon, nooit krullen gehad dus dat zal wel niet.. Zegt ie over een jaar ofzo heb jij krullen.. Hij had dus gelijk.. Kwestie van goed knippen/snijden. En eens in de 7 jaar schijnt je haar helemaal te veranderen. Ik vind het leuk.

Jakiro

Jakiro

07-07-2009 om 23:15

Zoals ik begonnen ben

Als dreumes/peuter had ik blonde pijpekrulletjes. Dat werd steeds steiler en slapper totdat ik aan het begin van mijn 20-er jaren iets slag kreeg.
En sinds een jaar heb ik krul !
Net zoals vroeger komen de pijpekrulletjes weer opzetten. Ik vind het nu eigenlijk wat minder schattig en föhn het er uit naar een elegante krul.
Alleen die momenten dat het miezert en ik toch naar buiten ga, of dat het zo vochtig warm buiten is.....
Jakiro

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.