Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Iris

Iris

02-11-2008 om 00:13

Ik hou niet van....


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
emmonis

emmonis

02-11-2008 om 21:05

En ik

Ik hou niet van familiereünies, en ik hou al helemaal niet van de reacties van mijn naaste familieleden, die zeggen dat ik maar gewoon moet gaan, omdat ik anders niet gezellig doe??

Ik hou niet van de laatste/nieuwste communicatievorm van mijn zoon (brullen om alles en niets). Ik word daar bijzonder chagrijnig van.

Ik hou wel van de sauna en van hele lange wandelingen maken.

krin

krin

02-11-2008 om 21:32

Bultjes

Ik heb onder meer een hekel aan:
- mensen die zich alleen amuseren als alle aandacht op hen gericht is;
- pate (de geur alleen al);
- (de boeken van) meneer Mulisch;
- mensen die zichzelf als maat van alle dingen zien;
- lichaamsbeharing verwijderen;
- het zeurtoontje dat zoonlief momenteel te vaak opzet;
- auto's en computers die stuk gaan, en dat ik dan te blond ben om het zelf te kunnen verhelpen

Kaaskopje

Kaaskopje

02-11-2008 om 21:44

Ik hou niet van

- Vettigheid waar ik met mijn handen aan moet komen
- dat manlief binnen rookt ondanks de afspraak dat hij dat niet zou doen
- mensen die in hun eentje menen verantwoordelijk te zijn voor de gezelligheid bij een feest en daarom met flauwe grappen komen, stiltes volkakelen, blèren dat het bier op is, e.d.
- als mijn dochter aan het eind van de avond al haar nieuwtjes wil vertellen. Daar heb ik dan niet zoveel zin meer in. (Ik luister wel hoor en ik begrijp het ook wel)
- het feit dat mijn dochter zo gemakzuchtig is met een paar zaken. Licht aanlaten, toiletpapier niet ophangen als de rol leeg is, wattenstokjes achter het afvalbakje gooien, alles om zich heenstrooien.
- als mijn man met zijn sokken nog aan in bed stapt. Ik ruik ze al bij de deur.
- jongeren die in de trein hun muziek veel te hard hebben staan.
- in het openbaar bellende mensen die luid en duidelijk te verstaan zijn
- het huishouden doen
- naaiklusjes (ik betaal liever om het te láten doen)
- in de regen fietsen, dan loop ik liever met een paraplu
- vroeg naar bed gaan
- klanten die mij vragen waarom ik geen ander werk zoek. Volgens mij zijn we verder van huis als ik en mijn collega's dat zouden doen.
- mensen die overal iets achter zoeken, elke verandering wantrouwen
- mensen die de schuld altijd bij een ander leggen
- Gerard Joling, wat een vreselijk ordinaire vent is dat geworden
- Marijke Helweger, volgens mij heeft de chirurg ook in haar hersens lopen snoeien
- Duitse Schlagers
- de stem van McCain, hopelijk hoef ik er de komende vier jaar niet naar te luisteren.
- de troep in onze tuin. Ik wil zo graag een mooie tuin, maar kan dat gewoon niet zelf meer aanpakken.
- vieze ramen en toch heb ik ze omdat ik geen zin heb om ze te wassen.
- in het donker naar huis moeten.
- onverwachte torenhoge rekeningen
- als mijn schoonouders bellen met 'we zijn er over een uur'. Help!!

Campings

Tis vreselijk volgens mij om als Nederlander toe te geven dat je niet van campings houd. Ik voel me soms erg eenzaam bij gesprekken die beginnen met "op welke camping waren jullie dit jaar???" Maar ik zie de lol er gewoon echt niet van in: in een oncomfortabele tentje hutje mutje met mensen die ik niet ken en ook niet wil léren kennen. In de rij staan voor douches en niet weten wie hem vóór je gebruikt heeft. Zogenaamd lekker primitief in een rij met koud water staan af te wassen met mensen die thuis gewoon een afwasmachine hebben. Een compleet ingericht centrum met supermarkt, zwembad, badpakkenwinkel, midgetgolfbaan en fulltime amusement voor de kids.
Brrrr... ik vind het echt tien keer niks. Volgens mij is het niet eens het kamperen wat me tegenstaat: het lijkt me bijvoorbeeld wel leuk om echt in een natuurreservaat of zo te kamperen, meer het scouting-idee.
Maar campings, nee... daar word ik nou echt niet blij van.
n@nny

Tirza G.

Tirza G.

02-11-2008 om 22:40

Ik ben zo ontzettend geschikt voor

luxe. Het is gewoon wanstaltig. Ik hou van grote, zoevende auto's, mooie en dure apparaten, smaakvolle omgevingen, lekker eten, prettige geuren en temperaturen, mooie stoffen en kleren.

Ik ben zo ontzettend niet geschikt voor herrie, schreeuwende kleuren, kamperen, regen, vochtige klammigheid, brrrrr.

Tirza

Oh wat jammer - bedoeling van iris was volgens mij anders

Oh wat jammer dat dit een soort haatlijst is geworden. Ik had helemaal geen zin om een negatieve lijst te maken van alles waar je niet van houdt. Iris schreef, en dat was juist de meerwaarde van dit draadje vond ik: "....wat je eigenlijk wel zou moeten omdat iedereen het doet."
Daarom heb ik het in mijn posting bij 3 dingen gehouden, dingen waarvan ik altijd het gevoel heb dat iedereen ervan houdt behalve ik. Niemand houdt volgens mij van dreinende kinderen, mopperaars, hondenpoep op een speelveldje, maar het alleen opnoemen van negatieve dingen vind ik niet zo zinvol (en ook niet zo leuk).
Afijn stoor je niet aan mij. Ik ga eens hieronder kijken.

mem

mem

03-11-2008 om 00:39

Geerke

zo las ik het ook.
Zo hou ik totaal niet van drop( als nederlandse niet van drop houden ?), vind bier stinken( wonende in Belgie ..) en drink maar heel zelden wijn ( die telt dan dus niet).
Nu de derde nog....nou ja warm zomerweer, boven de 22graden ofzo hoeft van mij niet.

En ik houd niet van

1. koffie
2. wijn
3. bier
(ik rijd dus altijd terug
4. campings (en dan met name die met een 'wat is het hier gezellig gehalte)
5. overvol gebouwde Zuid-Europese kusten met te veel (foute) Engelsen
6. gebakken lever
7. fundamentalisten (van christenen tot moslims)
8. voetbal
9. mensen die denken dat er buiten de randstad alleen provinciaaltjes wonen (lees boeren)
10. sylvie meis
11. mensen die met hun vieze voeten je huis binnen banjeren
12. tuinieren

reina

reina

03-11-2008 om 08:49

Niet

Ik hou er niet van te bedenken wat ik allemaal niet leuk vind, dus dat doe ik dan ook niet

Zo las ik het ook

ik heb een paar 'afwijkingen' die je als normale gezonde vrouw niet 'schijnt' te mogen hebben of die tegen de mode van 't moment ingaan (zoals die musicals of senseo). heb er trouwens nog 1:
nieuwe kleding kopen!
vréselijk! en dan passen....zweet, zweet, zweet in zo'n te klein hokje en oo, mijn sokken stinken (even vergeten nieuwe aan te doen voor ik ging) en dan wéér te klein/groot en dan moet je weer aankleden voor een andere....ik stel dat dus altijd uit tot het allerlaatste moment en dan moét ik wel.
groeten albana

angel3

angel3

03-11-2008 om 10:21

Chocola

ik ben een vrouw en ALLE vrouwen houden van chocola (dat staat in de bladen).... ik niet...Ik lust het wel maar bonbons doe je mij geen plezier mee en mijn choc letter van Sint van vorig jaar staat er nog.

Ook Senseo vind ik niks, evenals de manie van een tijdje terug : Boer zoekt vrouw (ik telde echt niet meer mee op het werk omdat ik niet keek

Petr@

Petr@

03-11-2008 om 10:38

En ik

houd niet alcohol. Dat vind ik niet zo heel erg, behalve bij een chique diner als iedereen zo'n mooi glas wijn bij z'n bord heeft staan en ik dan met m'n glaasje cola zit.
Koffie vind ik ook niet te drinken, geef mij maar thee, maar dan geen rooibos of groene, brrr...
Verder houd ik niet van winkelen, vooral niet op zaterdag of in de decembermaand.

Iris

Iris

03-11-2008 om 11:15

Grappig, ben ik weer.

Wat een grappige en herkenbare reacties maakt dit los. Maar inderdaad, ik bedoelde dingen waar iedereen van moet houden, en niet alleen mar iets waar je je aan ergert zoals een rokende man in de kamer, zijn zweetsokken, haren in de douche of zo. Want daar ergert iedereen zich aan.
Ik heb er nog één. Ik houd dus niet van blaadjes sla op een broodje. Getver. Als je een broodje besteld zit er meestal sla op, omdat dat dat er gezond uitziet. ik vind het smerig.
Garnalen, mosselen vind ik ook goor, bovendien wordt ik er ziek van.

Cobi

Ik weet het ook niet, ik vind zijn stem al zo irritant dat ik direct wegzap.
Paul de Leeuw als presentator kan ik dus al niet erg waarderen (en inderdaad lijkt het mij ook een vrij vervelend en lawaaiïg programma), maar Paul de Leeuw als zanger vind ik echt erg.
Maar ja, ik heb dus ook steeds het idee dat ik iets mis. Aan mijn antwoord heb je dus niets, maar ik wil alleen maar even laten weten dat je de enige niet bent.

Overigens: als je wilt weten wat er zo geweldig aan PdL is, moet je de Varagids kopen. Daar staat een rubriek 'Buis en Haard' in, en iedere week verklaren de geïnterviewden van die week dat ze dol zijn op PdL, en waarom. Dus dan weet je het.
Iets met echtheid en vakmanschap ofzo geloof ik.

Groeten,

Temet

Overigens

..hou ik niet van een bezoek aan de kapper/sauna/schoonheidsiets. Dat laatste ben ik al nooit aan begonnen, het eerste kom ik niet onderuit, helaas, en de sauna heb ik een keer geprobeerd, en inderdaad, van mij hoeft het niet.

En ik heb een hekel aan schoenen kopen.

Eigenlijk ben ik een man, namelijk .

O nee, ik houd wel erg van chocola en - belangrijker - ik begrijp nog steeds de buitenspelregel niet echt.

Een gemankeerde vrouw dus toch. Ik heb ook al geen handtas...

Groeten,

Temet

Temet

Ik kan jouw gemankeerde vrouw relaas zo knippen en plakken. Helemaal toepasbaar op mij, alleen ben ik niet dol op chocola, en ik vermoed dat ik die buitenspelregel wel snap. Ik houd dan weer niet van telefoneren...

En dan te bedenken

dat waar je je het meest aan ergert bij anderen, vaak iets is van jezelf (moet ik, tot mijn schande, ook bij mezelf concluderen..owow..)

Verder hou ik wel van Senseo, niet van sla en andere groente (behalve tomaat) op brood (getderrie het wordt zo´n ontiegelijke kleffe hap), wel van chocola (meestal vooral een week in de maand), wel van tv kijken, niet van de telefoon (als ie weer es ongevraagd, rinkelt), wel weer van kletsen, maar dan op momenten die ik zelf bepaal
...

Qua eten lust ik steeds meer, mijn smaak verandert met de tijd (of ik probeer meer) er is weinig wat ik niet lust (terwijl ik vroeger toch echt pertinent geen olijven, rode kool, witlof..en ga zo maar door, at)

En ik

Ik houd niet van vrouwenseries (House, SATC, Gooische vrouwen en meer van dat soort onzin)
Ik houd niet van handtassen
Ik houd niet van winkelen
Ik houd er niet van om mijn verjaardag te vieren, veel te veel gedoe en wat boeit mij dat ene jaartje nou...
En de ergste van allemaal (volgens anderen dan): Ik houd niet van andermans kinderen. Mijn eigen kinderen zijn de mooiste, liefste, leukste, grappigste enz enz kids van de hele wereld, die van een ander vind gewoon niet zo. Tuurlijk, ik ben lief voor ze, kids mogen altijd iemand meenemen, met buurtvriendjes hier spelen of wat dan ook. Niemand die het aan me zal merken en ik kan ook echt wel zien of een ander kind knap is, of grappig ofzo. Maar ik ben niet iemand die alle kinderen leuk vind, nooit geweest.

Cobi (volslagen ot)

Ja en of Eik en Linde er nog zit. Niet al het goede gaat verloren, gelukkig

Groeten,

Temet

Sassefras

Sassefras

03-11-2008 om 14:50

Heb je even?

1-Met stip: Ruim 1,5 maand na onze verhuizing nogsteeds geen aansluiting hebben voor i-net, telefoon en tv hebben!
2-Vroeg opstaan.
3-Asociaal geparkeerde auto's van ouders bij de school; en als je er dan vriendelijk iets van zegt, je toegesnauwd krijgt dat ze haast hebben! Alsof niet iedereen 's morgens op tijd staat, grrr...(Sta gewoon iets eerder op!)
4-De 'ikke-ikke-ikke, en de rest kan stikke'- mentaliteit van veel mensen tegenwoordig.
5-Olijven
6-Rabarber
7-Strijken
8-Kinderen die niet willen eten, en vervolgens wel om snoep vragen (mijn eigen wel te verstaan)
9-Onopgevoede kinderen die wangedrag vertonen. Eigenlijk heb ik dus een nóg grotere hekel aan de desinteresse van hun ouders.
10-Mensen die een ander hun geloof of levenswijze op willen dringen, omdat het in hun ogen de énige juiste is. Zó dom en kortzichtig...
11-Koude voeten in bed.
12-Haast hebben; dan ben ik op m'n slechtst
13-Verjaardagsfeestjes met mensen waar ik helemaal níets mee heb; ik klap dan helemaal dicht.
Dit waren zo een paar zaken die mij het eerst te binnen schoten...
Sassefras

wendelien

wendelien

03-11-2008 om 15:16

Pdl

Ik weet niet waar ik moet beginnen om mijn chronische afkeer van dit fenomeen te schetsen. Hij breidt zich uit als een olievlek en dat zal nog wel erger worden nu zijn prijzenkast compleet is. Wat een verarming en verkokering! En wat ben ik blij dat we een afstandsbediening hebben en dat de rest van mijn huisgenoten hem evenmin toegedaan is (hier is ws. wel sprake van enige indoctrinatie). Ik zou de VARA op mijn knieën willen smeken al die vooraankondigingen van al die voor- en na"pret" terug te schroeven - die zijn zo mogelijk nog erger dan al die voorproefjes van akelige films en programma's terwijl je juist zo hard toe was aan iets "feelgoods".

Sassefras

Sassefras

03-11-2008 om 15:39

Personen op tv

Paul de Leeuw word hier genoemd als hoogst irritant persoon; ikzelf heb niet zo'n moeite met hem, maar inderdaad is er op het moment wel een beetje een overkill aan Paul op tv.
Nee, dan zijn er wel andere mensen die ik echt wegzap als ik ze tegenkom op tv. Mensen als Dries Roelvink, of Jannes of een Hans Kraay Junior of HenkJan Smits! Brrr..wat een irritantjes, ik krijg er echt pukkeltjes van! Qua dames krijg ik licht allergische reacties van o.a. Jolanthe Cabeau van Casbergen, Silvie Meis, Leontien van Moorsel en natuurlijk niet te vergeten, Sonja Bakker! Van die types die niets zinnigs te melden hebben en er letterlijk álles voor doen om maar in de belangstelling te blijven staan. Ik verbaas mij er telkens weer over dat ze die media-aandacht toch krijgen en het ze dus nog lukt ook...
Sassefras

Tja

Waar ik niet tegen kan zijn hyperende mensen. En of dat dan een Paul de Leeuw is, of een overblije kleuterjuf...ik haak snel af. Blijkbaar heb ik een aangeboren talent om zulke mensen te mijden, want het was me helemaal niet opgevallen dat Paul de Leeuw zo veel op tv was.

Asa Torell

Asa Torell

03-11-2008 om 20:06

O ja lidwientje

dat commentaar als je niet gewoon brood met kaas eet bij de lunch, verschrikkelijk! Vooral mijn vriend kan er over meepraten, als duitser heeft ie wat moeite met brood tussen de middag en dan neemt hij vaak vis-uit-blik mee voor erbij ofzo, en er wordt echt elke keer wat van gezegd... dat mensen daar dan niet moe van worden?

Asa Torell

Asa Torell

03-11-2008 om 20:11

Waar ik niet van houd

en veel anderen wel:
Laarzen als schoeisel - dwz. ik vind het bij anderen soms best leuk staan maar kan me niet voorstellen dat ik die zelf ooit koop.
Verzorging met cremes, ontharing, enzovoort o wat vind ik dat een gedoe. Ben nog net ijdel genoeg voor contactlenzen maar meer echt niet.
Fietsen, wat een irritante activiteit en je wordt er moe van . (ben stiekem evengoed blij dat ik het elke dag doe naar het werk, want dan hoef ik tenminste niet op een echte sport).
Chocola lust ik wel, maar een stuk minder graag dan de man hier in huis.

Asa Torell

Asa Torell

03-11-2008 om 20:14

Oja en schaam

eigenlijk houd ik ook niet zo van de kinderen naar bed brengen... ben altijd blij als papa dat doet en ik al kan gaan luieren.
Ook vind ik het vaak vervelend als er iemand een praatje met me wil maken, zowel hier thuis als bij het werk. Ik word best graag met rust gelaten, behalve als ik zelf aandacht wil .

Uhhhh en massi nissa

Ik hou niet van:

Koffie (walgelijk)
Alcohol (ik ben altijd de BO
Sla op broodjes, las ik ook ergens, mij te gezond haha.
Sommige kinderen van familie/vrienden (erg he, bloos)
Sauna
Drop

Ik las ergens (van Massi Nissa) dat ze een hekel heeft aan mensen met reuma die zichzelf zielig vinden. Haha ik heb hetzelfde, ik heb zelf erge reuma en ken sommige mensen met reuma die zichzelf heel zielig vinden en ook zo leven. Jammer voor hun, zoveel verloren kansen. Terwijl het leven zo mooi kan zijn, met of zonder handicap trouwens.

Er is vast nog veel meer, maar voor nu was dit wel genoeg :o)

Pinkelot

Tirza G.

Tirza G.

03-11-2008 om 22:59

Cobicobicobicobicobi

Wij kennen ons, dat kan niet anders. Ik was daar óók bij de lancering van Paul de Leeuw. Jemigdepemig. En net als jij hadden wij zoiets van: wat een sneue jongen en pisten we bijna in onze broek van Fred Emmer. Ik heb nooit meer serieus naar die man kunnen kijken/luisteren, alhoewel hij toen wel al uitgejournaald was. Niet veel later zat dezelfde combi bij Sonja in haar TVshow.

Tirza

Lidwientje

O ja, ik haat dat als er geen speiegel is in een pashokje. Ik gluurde wel eens stiekem om het gordijntje om er zeker van te zijn dat er niemand in de buurt is voor ik er uit kwam. Helaas toch te vaak meegemaakt dat er zo'n hysterische verkoopster naar je toe beent: en hoe zit het?
Maar eigenlijk mijd ik nu ook dit soort pashokjes.
Ik houd van nieuwe kleren maar houd (niet meer) van winkelen. De overkill aan keus maakt me kriegel.

Verder houd ik niet van sterk geurende parfums, thee met vruchtensmaakjes. Gezeur aan mijn hoofd, wil soms gewoon helemaal met rust gelaten worden. Honden, vooral als zo'n beest zo'n vieze natte snuit in het gezicht van mijn dreumesje duwt, bah. In mijn eentje alle kinderen naar bed brengen (gebeurt helaas iets te vaak), met alle kinderen boodschappen doen, help!

Rafelkap

Rafelkap

04-11-2008 om 09:35

ja Geerke je hebt gelijk. Ik had het ook niet helemaal goed opgevat maar even zin in klagen. Bepaalde personen op tv (ook P. de Leeuw) zap ik meteen weg als ik het hoofd zie.
Ik houd niet van de kapper, ik vind geaai over m'n bolletje wel prettig, maar niet dat getut, die luchtjes, de muziek en de oppervlakkige praatjes. Ik ga dus bijna nooit, eens in de ca. 4 mnd (ik "moet" zaterdag weer). Komt ook bij dat ik een (weliswaar heel mooi genezen) litteken op mijn voorhoofd heb (die je niet ziet door mijn pony) en ik daar vaak opmerkingen over krijg waar ik geen zin in heb, dat is iets voor intimi. Je zit bij de kapper vaak open en bloot en dat voelt niet prettig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.