Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

lisbeth

lisbeth

14-05-2013 om 12:09

Ik moet steeds aan die jongens denken.

vooral omdat ik bij het bunderbos ben opgegroeid, ik speelde daar als kind altijd.
vreselijk vind ik het gewoon. Ik hoop dat ze die jongens snel vinden.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wij wonen tussen Zeist en Doorn, dus hier speelt het nogal. Veel oproepen om te helpen zoeken ook. Ik heb daar niet aan meegedaan, want ik denk echt niet dat die jongens hier in de buurt te vinden zijn.
Waar ik mij dan wel kwaad om kan maken is van die zogenaamde paragnosten en dergelijke die willen 'helpen'. Dan komen ze met opmerkingen als "ik zie een laan met bomen" of "ik zie iets met schapen". Rot toch op zeg, wat helpt dat nou?? En dan achteraf, als ze gevonden zijn, en er zijn bomen of schapen in de buurt natuurlijk roepen: jaaa, zie je wel, ik wìst het!"
Bah!
Als er nou echt zoiets bestond, als er echt iemand was met 'zieners' gaven, dan waren die jongens toch allang gevonden? Dus dit is (wederom) een uitstekend bewijs dat het allemaal flauwekul is.

Rode Vulpeninkt

Rode Vulpeninkt

14-05-2013 om 13:30

Die moeder laat me niet los

Vooral omdat ze op haar facebook schreef dat ze hier altijd al bang voor was geweest.

Ik ben voorzichtig met aannames en speculeren, maar wat heeft die vrouw al niet meegemaakt?

Petr@

Petr@

14-05-2013 om 13:50

Verschrikkelijk

Het laat mij ook niet los. Waar kunnen die jongens nou toch zijn?
En waarom was de liefde voor zijn kinderen niet groter dan de haat voor zijn ex? Als ik het nieuws mag geloven heeft vader e.e.a. zeer goed voorbereid en is het geen wanhoopsdaad geweest, dus hij wilde blijkbaar zijn ex op de meest verschrikkelijke manier kwetsen.

Ik snap er helemaal niets van...

Barbara

Barbara

14-05-2013 om 13:58

Laat me ook niet los

Ja het is ongelooflijk. Hoe moet die moeder ooit verder leven.
Ook vind ik het heel erg voor de grootouders (van beide kanten natuurlijk), evt ooms/tantes en neefjes en zo, en voor de vriendjes van de kinderen. Voor hun klasgenootjes. De juf (of meester). Echt heel erg afschuwelijk.
Maar ook voor die jongens zelf. Als gebeurd is wat we allemaal verwachten/vrezen (met een vaag vleugje hoop dat hij een vriend zo gek kreeg ze een tijdje te ontvoeren/op vakantie te gaan, en dat ze straks springlevend weer opduiken- maar het zal wel niet): door je eigen vader het leven ontnomen. Het is zo intens zielig. De laatste momenten. Maar ook hun jonge afgebroken leven.
Ik woon in Zeist maar het grijpt me sowieso erg aan.
Groeten, Barbara

Monique D*

Monique D*

14-05-2013 om 15:15

Hopelijk gaat het geheim niet mee naar het graf van vader

Petr@: "En waarom was de liefde voor zijn kinderen niet groter dan de haat voor zijn ex?"
Als vader heeft gedacht dat hij het leven zat is dan kan hij besluiten de twee jongens mee te nemen. Dan zijn ze voor altijd bij elkaar.. Dus twee dingen: hij heeft de kinderen voorgoed bij zich (en zijn ex krijgt ze nooit meer terug) en heeft zijn ex een enorme hak gezet. Alles wat zij lief heeft, heeft hij afgenomen.
Petr@: "Als ik het nieuws mag geloven heeft vader e.e.a. zeer goed voorbereid en is het geen wanhoopsdaad geweest, dus hij wilde blijkbaar zijn ex op de meest verschrikkelijke manier kwetsen."
Dat klopt inderdaad. Hij heeft dit heel goed uitgedacht. Hij heeft eerst de jongens gedumpt op een plek waar men volgens hem nooit aan zal denken om daar te zoeken en dan heeft hij zichzelf op een heel andere plaats van kant gemaakt. Het is heel slim om tijdens de rit zijn gsm later uit te zetten. Het spoor loopt dan letterlijk dood.
Elke keer hoop ik dat ze die jongens hebben gevonden. Elke keer lijkt het alsof ze een bruikbare tip hebben. Maar dat klopt achteraf dus niet. Dan komt er weer een bruikbare tip die achteraf niet klopt.. Dit is een dwaalspoor. Heel triest.
Ik hoop dat ze snel worden gevonden, want anders zal het geheim inderdaad meegaan naar het graf van de vader. Hij heeft dan "gewonnen", net zoals Joran van der Sloot (met verschil dat hij leeft, maar vertelt alleen maar leugens om de waarheid te omzeilen, hij weet alleen de waarheid waar het lijk van Nathalee zich bevindt).

sinas

sinas

14-05-2013 om 15:52

Vergelijkbaar met die tweeling uit zwitserland

die door de vader werden meegenomen en ook nooit meer gevonden zijn. Die had dan nog wel een briefje achter gelaten, maar niettemin leeft die moeder ook al 2 jaar in onzekerheid. Dit lijkt er dus heel sterk op en is door de vader inderdaad heel erg goed voorbereid. Triest. Waarom kunnen mensen niet meer "normaal" scheiden? Waarom moet men elkaar daarna nog zo n pijn doen?

Medea

Het thema kindermoord, uit wanhoop en woede, aan het eind van een relatie met een geliefde is al oud, bijvoorbeeld in Europides Medea uitgewerkt, behalve dat het hier om een vader gaat en niet om een moeder die de gezamenlijke kinderen ombrengt.
http://vorige.nrc.nl/krant/article1573260.ece
"In Mamma Medea draait het uiteindelijk om een roep om liefde en aandacht. Medea eist van Jason de volledige verliefde verliefdheid, die nooit in de versukkeling mag geraken. Hij moet echter erkennen dat de passie voorbij is, the thrill has gone. Het huwelijk kan niet gered worden en op het ogenblik dat Medea deze voor haar verschrikkelijke ontdekking doet, neemt ze haar besluit.''
"Onherroepelijk komt het slot, vallen de kinderen ten prooi aan het gevecht tussen hun ouders. Dat gebeurt in tal van huwelijken in het klein, bij Euripides wordt het conflict in die kleine kring van vader, moeder en kinderen tot reusachtige en wrede dimensies uitvergroot. Daarom is die tragedie zo onthutsend. Het is een dodendans. Medea trekt de uiterste consequenties van wat ooit begon als haar Grote Liefde.''
Maar ook: Lanoye en Rijnders behouden compassie voor Medea en toch erkennen ze dat de kindermoord nog steeds, na al die jaren schrijven en maanden repeteren, onvoorstelbaar blijft.

Tigress

Tigress

14-05-2013 om 17:44

Afschuwelijk!

Voor de moeder moet dit zo ontzettend zijn, dat er eigenlijk geen woorden zijn die ook maar in de buurt komen van wat ze doormaakt.
We maken het helaas maar al te vaak mee dat bij een gezinsdrama de kinderen mee worden genomen in de zelfmoord van de ouder. "Als ik ze niet mag hebben, dan jij ook niet." Of inderdaad: "Zo blijven we bij elkaar."
Wat er zich in het hoofd van zo iemand afspeelt om tot zo'n daad te komen? Wanhoop? Wraak?
Vanavond is aandacht voor deze zaak in het programma 'Opsporing Verzocht'.

Hombre

Hombre

14-05-2013 om 19:25

Sinas

"Waarom kunnen mensen niet meer "normaal" scheiden? Waarom moet men elkaar daarna nog zo n pijn doen?"

Hebben 'ze' dat ooit wel gekund dan? Het is nog niet zo lang geleden dat mensen massaal zijn gaan scheiden. Vroeger was die optie er gewoon niet. Misschien maakten ze elkaar toen op een andere manier gek.

Maar laten we a.j.b. niet doen alsof dit tegenwoordig normaal is. Dit is een hoge zeldzaamheid. Gooi a.j.b. niet de 'gewone' scheidingsproblemen op 1 hoop met dit soort gekken. Want veel anders kun je toch niet zijn als je iemand anders probeert te kwetsen door je eigen kinderen te doden.

sinas

sinas

14-05-2013 om 20:01

Nou hoge zeldzaamheid

die toch wel steeds vaker lijkt voor te komen, sorry.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-05-2013 om 23:47

Wanhoop

Ik kan me voorstellen dat iemand in zijn wanhoop zelfmoord pleegt, maar hoe iemand in vrédesnaam zijn kinderen kan vermoorden is mij echt een raadsel. Ik word misselijk van de gedachte alleen al.
Ik vrees dat deze vader het ook gedaan heeft, maar laat de kinderen dan tenminste gevonden worden.

Hombre

Hombre

15-05-2013 om 09:11

Sinas perspectief

De kans om de hoofdprijs in de loterij te winnen is nog altijd veel hoger dan om vermoord te worden door je vader of moeder.

Maar het levert natuurlijk gigantisch veel publiciteit op, daarom krijgen mensen waarschijnlijk een overdreven idee dat het erger wordt.

Misschien wordt het wel erger, maar ik kan daar zo gauw geen statistieken over vinden.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-05-2013 om 10:38

Kopieergedrag

Ik kan me alleen maar bedenken dat het kopieergedrag kan zijn als het vaker voor komt.

Kopieergedrag

Ik heb ergens gelezen dat juist om kopieergedrag te voorkomen er bij dit soort zaken zo min mogelijk details bekend gemaakt worden. Dat daar heel terughoudend mee omgegaan wordt. Omdat het nu zo lang duurt en de jongens maar niet gevonden worden, worden er toch steeds meer details wel bekend gemaakt in de hoop dat het aanwijzingen oplevert.
Maar ook dat vind ik moeilijk te bevatten: wie hoort zoiets nu aan en denk dan: Oh, dat is een goed idee!

P

P

15-05-2013 om 13:53

Kopieergedrag

Dit ontstond in 1997 dus het kinderen vermoorden is al wat langer bezig al was het toen ook met hele gezinnen.

Ik vermoed wel dat mensen die dit van plan zijn de 'lol' er wel van in zien om de kinderen eerst onvindbaar te maken. Als je ergens aandacht mee trekt en je ex het leven zuur kan maken is het dit wel maar ja wat moet je anders? Geen aandacht aan besteden dat er twee jongens weg zijn?

sinas

sinas

15-05-2013 om 14:31

Ik kan maar niet geloven

dat iemand werkelijk zijn of haar kinderen om kan brengen. Aan de andere kant, velen geloven dat vader ze ergens heeft ondergebracht. Als dat zo is, dan moet dat een persoon zijn die verstoken is van media, ergens ver van de bewoonde wereld. Want anders snap ik niet dat je dit kunt, een moeder zo kwellen!!

P

P

15-05-2013 om 16:20

Sinas

Ik spreek niemand die dat gelooft. Waarom zou je daarin geloven en dan ook nog denken dat die persoon verstoken is van de media?

Kom op zeg, dat kan niet. Die jongens zijn gewoon vermoord.

sinas

sinas

15-05-2013 om 16:48

Ik spreek ook niemand

dat LEES ik op de Facebookpagina die als steun voor de moeder is opgericht : https://www.facebook.com/groups/550542354985255/?hc_location=stream
Daar zijn mensen die daadwerkelijk geloven dat deze jongens bij iemand zijn ondergebracht.

Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat ze nog leven. Op basis van de tips is de politie (met hulp van mariniers) nu vanmiddag weer begonnen met zoeken tussen Rhenen en Doorn. Ik denk niet dat ze verwachten de jongens daar ergens levend aan te treffen...

P

P

15-05-2013 om 17:08

Aha

Ja je gaat op een facebookpagina ter steun van de moeder natuurlijk niet allemaal roepen dat ze dood zijn en waarschijnlijk heel goed 'verstopt'.

Mensen die dat geloven geloven ook in sprookjes!

sinas

sinas

15-05-2013 om 17:22

Nou voor die moeder

hoop ik natuurlijk dat die kinderen inderdaad ergens veilig zijn ondergebracht, maar mijn verstand zegt ook dat ze allang omgebracht zijn. Hoe erg ik dat ook vind, voor alle betrokkenen.

Dood inderdaad

Hoe erg ik het ook vind ben ik ervan overtuigd dat de jongens door vader vermoord zijn en ergens goed verstopt, om de moeder verder te kwellen. Ik weet niet wat er zich tussen de vader en moeder afgespeeld heeft tijdens/na hun scheiding maar sommige mensen draaien blijkbaar helemaal door.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tja

Ik geloof ook niet dat ze nog leven. En ik dacht ook meteen aan dat drama van de Italiaans-zwitserse tweelingmeisjes die ook nooit zijn teruggevonden.

Als 'iemand' die jongens ergens vasthoudt, zit diegene ook in het complot en zal ze bewust verstoppen - maar dat lijkt mij erg moeiljk met een jongen van 9.

En ik denk dus niet dat dat gebeurd is, helaas.

Berber.

Berber.

15-05-2013 om 19:14

Gewoon?

'Kom op zeg, dat kan niet. Die jongens zijn gewoon vermoord.'

Lieve hemel, wat een smakeloos draadje is dit. Ik hoop dat de moeder van de jongetjes waar het hier over gaat niet meeleest. Ik zou me plaatsvervangend kapot schamen.

Tigress

Tigress

15-05-2013 om 19:46

Met tiplijn gebeld

Ik had dan wel geen tip. Wel een suggestie: Zoek niet beneden maar in de bomen. Resten van een sleepkabel, restanten van een spanband.
De mevrouw die ik aan de lijn had; "Dat is een goeie, die hebben we nog niet gehad.'. En: "Goh, misshien heeft vader ze wel opgehangen." Ik heb rillend de telefoon opgehangen. Maar wie weet?n Hoe was de vader eraan toe? Wat zat er in zijn hoofd?

P

P

15-05-2013 om 20:12

Berber

Ik kan er niet tegen dat er blijkbaar mensen zijn die allerlei idiote situaties gaan verzinnen wat 'ook mogelijk' zou zijn zoals ergens logeren bij iemand die verstookt is van de media. Yeah right. Dat vind ik nog veel erger dan gewoon hardop zeggen wat iedereen echt denkt.

Dat jij valt over dat gewoon is niet mijn bedoeling geweest.

Ely

Ely

15-05-2013 om 21:51

Op het moment lijkt het mij sympathieker de gevoelens van de moeder die dit overkomt te sparen dan rekening te houden met waar jij niet tegen kan in deze.

Enne.... Kun je dan enig idee hebben hoe jij je zou voelen als dit jou zou overkomen? Waar jij behoefte aan zou hebben?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Berber.

Berber.

15-05-2013 om 22:22

Ik vind eigenlijk

dat je helemaal niet moet speculeren. Niet over wat er gebeurt is, niet over wat die man heeft bezield en niet over wat die moeder nu doormaakt. Wat je allemaal denkt en aanneemt moet je maar "gewoon" even voor jezelf houden. Je weet namelijk helemaal niks. Als je het echt niet binnen kunt houden, bespreek het dan prive, met je partner, de buurvrouw, de hond voor mijn part, maar niet hier, op een openbaar forum. Waar het nu en tot in lengte van dagen door iedereen gelezen kan worden. Ik vind dat smakeloos.

Berber.

Berber.

16-05-2013 om 07:07

Ik zit mijn laatste bericht terug te lezen, onder het genot van een kop koffie, en het zou het wel eens kunnen lijken alsof ik dat rechtstreeks en alleen aan jou richt. Dat is niet zo, het is een algemeen verhaal. En uiteindelijk ook alleen maar een mening.

P

P

16-05-2013 om 07:22

Ely

Gevoelens van de moeder sparen kun je ook gewoon doen door naast die moeder te gaan staan, haar te helpen en haar te laten praten. Je hoeft haar echt niet te gaan vertellen dat haar jongens vast bij een persoon zitten die geen media heeft.

Als moeder zou ik in ieder geval geen algemene forums lezen over dit onderwerp!

Ik las eens het verhaal van iemand die bij een auto ongeluk als eerst ter plaatse was. Vader zat met twee (wat oudere) kinderen in de auto, kreeg lekke band en is doodgereden toen hij die band aan de kant van de weg stond te vervangen.

Ze stuurde een stukje op internet over dat ongeluk mee en de reacties daaronder waren niet prettig. Je kon aan de foto zien dat de man zijn auto totaal niet veilig op de vluchtstrook had gezet en mensen die de plek kenden wisten dat hij maar 500 m had moeten doorrijden voor een ECHT veilige plek. Het betreffende wiel lag maar een meter van de streep waar het gewone verkeer langs reed.

Tja dit soort dingen kun je verwachten, op internet nalezen is niet fijn en dat was het ook niet voor de vrouw van dat slachtoffer maar het was duidelijk de waarheid.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.