Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

watzalikdoen?

watzalikdoen?

29-08-2009 om 19:44

Ik verveel me... en wat doe ik eraan?

Hallo,

Ik ben moeder van een puber (14). Ik werk een paar dagen (3) buitenshuis. Nu heb ik het volgende probleem. Doordat ik geen groot gezin heb, heb ik het niet erg druk. Ik heb geen hobby's. Nu mijn puberkind veel meer van huis is doordat de schooldagen langer duren en er na schooltijd ook met vrienden afgesproken wordt, heb ik niet meer zoveel de zorg voor mijn kind. De andere 2 dagen die ik niet werk ben ik zo door mijn huishouden heen en doordat ik geen hobby's heb verveel ik me best. Voel me een beetje doelloos en overbodig. Aan de andere kant wil ik ook niet fulltime werken, want dat vind ik weer te veel. Maar ik heb zo'n moeite om mezelf buiten het huishouden en mijn werk om te vermaken. Wie herkent dit ook? Als ik bijv. al 's morgens opsta dan kan mij al zo'n gevoel bekruipen van: Wat zullen we vandaag weer eens gaan doen?????? Ga me nou niet zeggen dat ik op een sportclub of zo moet, want dat kan ik lichamelijk niet. Ik heb het gevoel dat ik teveel vrije tijd heb. Wie heeft wijze raad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Er is meer dan sport

je hoeft niet meteen op een sportclub om iets te doen te hebben, er is zoveel meer.
zoek uit waar je interesse ligt,ga beeldhouwen,of bij een zangkoor,schilderen,kaarten maken,vrijwilligerswerk doen,er is zoveel keus,zoek een leuke hobby,vaak ontmoet je dan ook weer nieuwe mensen waar je iets mee kan afsprekenom iets leuks te gaan doen.

Jesse_1

Jesse_1

29-08-2009 om 20:26

Dit is de juiste tijd!

Nu beginnen er juist allerlei cursussen, en misschien ben je ook nog wel op tijd voor de voorlichtingsdag (alhoewel, van het creatieve gedeelte is hier in de stad deze toevallig vandaag geweest).
Zo heb ik een paar jaar terug mijn EHBO-diploma gehaald en volg daarvan nu de herhalingen. Daarna heb ik 2x een jaar Franse les gehad bij de plaatstelijke VU. Aan het eind van het cursusjaar ben ik er ook wel weer klaar mee, met het huiswerk en zo, maar zo aan het begin van het nieuwe 'schooljaar' heb ik wel weer zin in iets.
Maar een cursus beelhouden, koken, fotograferen etc kan natuurlijk ook. Of meld je aan bij de vrijwilligersvereniging.
Succes! Jesse

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2009 om 20:34

Er is meer dan sport

Vrijwilligerswerk, een cursus wat onder schooltijd gegeven wordt, meebeppen op oudersonline, kan ook leuk zij om je uren door te komen. En als je met je ziel onder je arm loopt waarom zou je dan niet extra gaan werken? Daar verdien je geld mee, met vervelen niet.

Kaaskopje

Kaaskopje

29-08-2009 om 20:34

Haha sus-anne

Ik zag nu pas dat ik dezelfde titel gekozen heb

Brianna F

Brianna F

29-08-2009 om 22:14

Wow

Ik sluit me aan bij de vorige tips, er zijn zoveel hobby's die je kunt doen, er zit altijd wel wat bij wat je aanspreekt.
Ik werk niet en kom nog tijd tekort.
Mijn probleem is: veel te veel hobbies.

Massi Nissa

Massi Nissa

30-08-2009 om 08:07

Vrijwilligerswerk

Als student zat ik bij de Zonnebloem (via via ingerold). Het bleek heel leuk, af en toe een dagje meedraaien met een uitje voor ouderen of een bingomiddag of een Kerstontbijt, dat soort dingen. En tussendoor had ik mijn 'eigen' ouderen (twee echtparen) die ik bezocht en die mij konden bellen als er iets was wat ik voor ze kon doen. Ze woonden heel dicht bij mij in de buurt. In het begin dacht ik: dit gaat snel vervelen, ik heb niets met bejaarden, ze gaan vast om mijn nek hangen. Daar bleek niets van waar, het waren lieve mensen. Ik denk nog steeds blij terug aan die periode.
Als ouderen niets voor jou zijn, is er echt ergens een andere groep mensen die dolblij zou zijn met een helpende hand of een kopje koffie. Jij hebt zeker zelf ook talenten en vaardigheden die je kunt inzetten. Mijn talent was voornamelijk vrolijk kletsen, haha, maar er waren ook mensen bij de Zonnebloem die belastingformulieren invulden, benedenwoningen zodanig inrichtten dat de rolstoel overal goed bijkon, tuintjes bijhouden, echt van alles.
En als je echt veel tijd over hebt en het ligt je, zijn er nog veel kinderen in Nederland die een (tijdelijk) warm onderkomen zoeken. Of je zoekt een baan die je zo leuk vindt dat je er wel vier dagen wilt werken.
Ik hoop dat er iets tussen zit, haha, ben benieuwd in welke richting je het gaat zoeken.
Groetjes
Massi

Bastet

Bastet

30-08-2009 om 08:13

Eerlijk gezegd:

Ik zeg eerlijk,ik herken het volstrekt niet,ik kom tijd tekort voor mijn hobbies.Maar als ik meer tijd had,zou ik gaan helpen op de egelopvang,op de wijktuin gaan helpen,een leuke opleiding/cursus volgen,noem maar op.
Echt er is zoveel te doen!
groetjes,bastet

Holiday

Holiday

30-08-2009 om 11:22

Functie

Laatst zag ik een oproep voor ambassadeur van cliniclowns. Benodigdheden twee dagdelen per maand, eigen auto en verder alleen enthousiasme. Leuk!!! Of wat dacht je van penningmeester bij de voetbalclub van je zoon. Zoiets, niet echt een hobby dus maar meer een 'functie'.

Holiday

Holiday

30-08-2009 om 11:25

Eenmalige klus

Ja ik kan me voorstellen dat je ff stil staat.
Er schiet me nog iets te binnen, een kennis van mij heeft een zoontje met beperkingen. Heeft ze binnen de sportvereniging een lesuur opgezet voor kinderen met allerlei handicaps. Nu heeft de voetbalclub dankzij haar inspanningen een eigen G(ehandicapten)-team. Geweldig toch! Dat is een klus waar je je in kunt vastbijten en als het klaar is zoek je weer iets nieuws.

Rafelkap

Rafelkap

30-08-2009 om 11:27

Doe

de wasmachine en de stofzuiger weg en je zult zien dat je veel langer bezig bent met het huishouden
Misschien wat meer doen aan je sociale contacten, bijvoorbeeld door vrijwilligerswerk. Of begin een eigen bedrijfje aan huis, via internet.
(nee ik herken het niet)

reina

reina

30-08-2009 om 11:47

Vrijwilligerswerk?

Er is echt heel veel behoefte aan allerlei vrijwilligers. In veel plaatsen bestaat een vrijwilligerscentrale, een soort vacaturebank, zeg maar, daar kun je vast wel iets vinden wat wel bij jou past! En kun je helemaal niets van sport doen? Ik kan bijv niet gewoon sporten, maar ga 1 x per week naar warmwatertherapie, heel gezellig en ik sport ook tegelijkertijd.

ander nikje

ander nikje

30-08-2009 om 14:01

Ik snap je wel...

Mijn jongste is net naar school op mijn werk is het minder druk, waardoor ik tijdelijk maar 1 dag ipv 3 dgn werk.We hebben wel een groot huis dus ik moet flink poetsen en kan elke dag wel wat verzinnen, maar ik heb soms behoefte aan wat anders om handen. Ik kan nu tijdelijk niet sporten, blessure anders start ik daar de dag mee op en krijg ik een andere gevoel. Ik krijg ook weinig bezoek, iedereen werkt tegenwoordig veel. Als ik aan vrijwilligerswerk begin,moet ik daar ook mee doorgaan terwijl ik hoop dat het op ons werk snel weer drukker gaat worden. Ik was van plan om met een opleiding te beginnen, maar ben afgewezen en kan pas volgende jaar mei een nieuwe poging doen. Dus ik voel mij op veel dagen net als jou............
Toevallig heb ik mij net opgegeven als hulpmoeder op school, maar nog niets gehoord.

nog ander nikje

nog ander nikje

30-08-2009 om 17:19

Wel herkenning

Hoi watzalikdoen

Hier wel herkenning

Door tennisarm kan ik minder sporten. Mijn zwemmaatje is verhuisd alleen zwemmen vind ik saai. Creatieve cursussen zijn niet echt aan mij besteed. Dus ik ben echt aan het denken wat ik dit jaar zal doen met mijn vrije tijd. Ik hoop inspiratie te krijgen om alle achterstallige foto (analoog en digitaal) weg te werken. Echte tips heb ik niet voor je alleen herkenning.

Juist wel meer gaan werken

Ik weet niet precies wat voor werk je doet, maar ik heb de ervaring dat 3 dagen net niks is. Je mist een hoop en zult niet snel gevraagd worden voor de interessante klussen. Wel meer gaan werken dus, bovendien ben je een stuk aantrekkelijker voor de arbeidsmarkt (dus eventueel het wisselen van baan) als je (bijvoorbeeld) 4 dagen werkt. Als je nog redelijk jong bent dan kun je nu nog profiteren van het feit dat je juist weinig zorg voor je kind hebt en die energie in je baan steken. Daar krijg je (als het leuk werk is) ook weer energie van om andere dingen op te pakken.
Je zou ook je uren over meer dagen kunnen uitsmeren zodat je wat meer ritme in je dag krijgt. Als je 5 ochtenden zou werken sta je doordeweeks alvast niet meer op met het idee, wat zal ik nou weer eens gaan doen.......

4 dagen werken

Dat zou toch mijn tip zijn. Als je net 1 dag meer werkt houd je nog maar 1 dag over om de rest te doen. Dan moet je je andere dingen echt op die ene dag doen en is die dag vast sneller gevuld.
En inderdaad: wat zou je nou leuk vinden als hobby, wat voor mens ben je, wat wilde je vroeger graag doen... Misschien verstandig om eerst eens uitgebreid over na te denken, je komt vast wel op iets. Of misschien hebben man of zoon wel leuke ideeen, die kennen je tenslotte het best!

Groetjes,
Vonda

bertje1

bertje1

07-09-2009 om 20:43

Wou dat ik zo'n tijd had..

lezen, vrijwilligerswerk, krantenbaantje,internetten, muziek luisteren, tuinhobby of andere hobby nemen, naar de stad, hulpouder worden op een school...... kan wel even doorgaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.