Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nieka

Nieka

10-04-2011 om 21:54

In belgie, vangnetten bij ziekte alleenstaand ouder?

Een vraag voor een vriendin van me. Ze ligt in een ziekenhuis in belgie, met een zwaar gebroken been, ze zal nog heel lang plat moeten liggen. Ze werkt in Nederland maar woont in Belgie. Ze is alleenstaand ouder van 2 kinderen, een puber en een zoon van 7. De kinderen hebben nu gelukkig vakantie, dus kunnen elders in de familie ondergebracht worden. Maar wat als de school weer begint, en als de vriendin weer ontslagen is uit ziekenhuis. Familie woont 70 km verderop, hoe kan ze dit oplossen ? Er is niemand die haar 24 uur per dag kan helpen, of 12 uur per dag. Bestaan er vangnetten in belgie voor dit soort situaties, ik heb zo te doen met haar, en hoop dat er iets mogelijk is. in het ziekenhuis zouden ze het nog navragen maar dat is nu een week geleden... Oja, een vader is er niet. niet ' in the picture'

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Katrien

Katrien

11-04-2011 om 12:56

Familiehulp

http://www.familiehulp.be/home/index.php

http://www.landelijkethuiszorg.be/ZORG/tabid/321/language/nl-NL/Default.aspx

Dit zijn al een paar voorbeelden van instanties waar ze om hulp kan vragen, maar er zijn er nog. Best dat ze ook haar ziekenkas contacteert ivm terugbetalingen.

Katrien

Cheshire

Cheshire

12-04-2011 om 12:29

Crisisopvang

Bij Familiehulp e.d. ga je niet terecht kunnen.
Je moet een crisisopvang zoeken voor kinderen, b.v. regio Gent, Sloeberhof. Tarieven worden berekend naar inkomen.

Succes en sterkte !

Katrien

Katrien

13-04-2011 om 17:44

Crisisopvang?

Voor zover ik weet dient crisisopvang voor acute nood, een plotse noodsituatie en om de veiligheid van kinderen te garanderen en ik denk niet dat deze situatie hiervoor in aanmerking komt of dat het wenselijk is voor de kinderen om naar crisisopvang gestuurd te worden.

Er is tijd om iets te regelen. Zolang de moeder in het ziekenhuis ligt, is er opvang voor de kinderen nodig. Familie indien mogelijk tijdens de schoolvakantie.

Familiehulp dient net voor het ondersteunen van het gezin bijvoorbeeld bij ziekte van de ouder(s). Toen mijn moeder geopereerd was, kwam er iedere dag iemand van Familiehulp die het huishouden deed, eten maakte enz.

Anders eventueel contact opnemen met OCMW en daar raad vragen?

Katrien

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.