Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Nasha 1st

Nasha 1st

01-08-2010 om 23:49

In het rijtje onnozele vragen

waarom heeft een boer rond zijn weiland met bijv aardappelen een strook met veldbloemen staan? Klaproos en zonnebloem oa. Vandaag in Zeeland viel het me weer op....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

02-08-2010 om 00:43

Aha!

Dat kan ik je wel vertellen, voor Zeeland althans. Die laatste paar centimeter van het land zijn machinaal niet te oogsten. En dus is daar een soort pluk-ze-initiatief ontstaan: boeren zaaien (semi)veldbloemen en je kunt voor 10 eu een pasje kopen waarmee je ze mag komen plukken.
Ennnnnnn het ziet er leuk uit voor de toeristen. Iedereen blij

Tirza

Boerin

Boerin

02-08-2010 om 08:48

Akkerranden

Google maar eens op akkerranden. Een paar jaar geleden gaf het ministerie van landbouw de akkerbouwers subsidie om akkerranden om hun gewassen heen aan te leggen.
Voordeel naast dat het er mooi uitziet: je krijgt een brede spuitvrije zone. De akkerranden mogen niet bespoten worden. En dat komt de sloten eromheen ook weer ten goede.
Nadeel voor de boeren: behalve een handjevol subsidie levert het je niets op, je bent een brede strook kwijt waarop je anders nog aardappels of iets anders kunt telen.

Nasha 1st

Nasha 1st

02-08-2010 om 21:12

Ah kijk!

Weer iets geleerd....ik dacht dat het was om insecten te lokken en dat die dan ook bij de aardappels langsgingen hahahahahaha

angel3

angel3

03-08-2010 om 11:47

Nasha ja ook

eigenlijk het het een natuurvriendelijke oever. Deze zijn bewust niet zo steil waardoor het water de randen niet afkalft. OOk is er een bredere strook tot aan het water waardoor mest stoffen e.d niet in het water komen. Een langzaam aflopende oever trekt allerlei beestjes en soorten aan en daar wordt wel delijk beleid op gemaakt. Het is goed voor de natuur en het landschappelijk aanzien. Het is dus niet 'zomaar' en ook niet voor de 'pluk'

ilsepilse

ilsepilse

08-08-2010 om 21:49

Belgische boeren niet

mijn vader was een belgische aardappelboer en daar werd alles volgeplant, en wij mochten dan de zijkanten handmatig rooien omdat de machine dat niet kon (

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.