Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

In slaap gevallen, wakker maken?

Recht voor ons huis staat een bushokje. Vanmiddag was er iemand die op de bus aan het wachten was rechtop in slaap gevallen op het bankje bij het bushokje. En echt diep in slaap. Er waren al twee bussen langsgereden, maar hij sliep gewoon verder en viel zelfs bijna van het bankje af. Niemand die daar ook op de bus stond te wachten, maakte hem wakker. Ik vond het zo sneu dat ik dat dus maar ben gaan doen.
Ik vond het merkwaardig om te zien dat werkelijk iedereen hem zo liet zitten.
Wat zouden jullie doen en waarom?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ligt eraan

Als de man in slaap zou vallen waar ik bij was dan zou ik hem wakker maken als de bus komt. Ik heb ook weleens iemand gewekt bij de laatste halte. Maar als de man al zou slapen als ik bij de halte kwam, misschien wel, misschien niet. Als er andere mensen bij waren zou ik wel even overleggen wat te doen. Of ik zou de chauffeur vragen wat hij/zij vindt. Denk ik. Maar misschien zou ik wel (als ik in mijn eentje was) even heel hard kuchen ofzo.
Wel grappig dilemma. Goed van je dat je de man wakker gemaakt hebt!

Monique D*

Monique D*

08-08-2012 om 23:34

Hangt ervan af..

Ik heb het aan mijn dochter (15) gevraagd. Zij zou het sowieso niet doen, zij kent hem niet en hij zoekt het maar uit,volgens haar.
Of ik het zou doen hangt ervan af wat voor type het is. Misschien klink ik heel erg bevooroordeeld, maar als het iemand is die eruit ziet als een junk/zwerver/alcoholist, dan doe ik dat liever niet... ik weet niet hoe hij zou reageren als ik hem wakker maak.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-08-2012 om 01:15

Goeie vraag

Ik weet het echt niet. Als ik de indruk zou hebben dat het een 'keurig nette' man is, dan zou ik het misschien wel doen, maar als ik de indruk heb dat het misschien toch een vaag figuur is, nee dan niet. Maar dat kun je pas inschatten als het echt gebeurt.

Jip

Jip

09-08-2012 om 07:46

Net als monique

Hangt het er helemaal vanaf wat voor type het is. Maar ik zou me ook wel een beetje zorgen maken of er niet iets anders was. Je valt in enkele minuten toch niet in zo'n diepe slaap dat je zelfs niet meer wakker wordt als de bus eraan komt?

Jongvolwassene in speeltuintje

Het is al wel jaren geleden...Jongste was denk ik 7 of 8 ofzo. Na school ging ze spelen in speeltuintje hier in de straat...met buurmeisje en kwam mij halen omdat er een 'jongen' lang te slapen op de picknicktafel daar. Zat op bankje en lag met hoofd op de armen te slapen op de tafel...Echt diep in slaap...beide meisjes waren al zeker een 30 minuten luid kwebbelend daar aan het koppeltje duiken op het duikelrek al springend en doende en die jongen sliep een meter ofzo van ze af...
Buurmeisje 's ouders waren er nog niet (was ook zo afgesproken, ik was de oppas voor een uurtje). Dus ik mee...kuchen hielp niet. Luid praten met de kinderen ook niet...Zag eruit als een jongen van jaartje of 19,20. Midden op de middag! Gewoon doordeweeks...
Zijn fiets met krantetassen lag ergens in de bosjes...Ik werd toen ongerust...Er kon wel wat met 'm zijn! Dus heb ik hem wakker gemaakt. Jongen 'wilde' niet wakker worden...mompelde iets van 'la me met rust!' Zoals je tegen je moeder zou zeggen als je nog even verder wil slapen...
Ik moest tegen 'm aan praten dat dit toch écht niet kon zo midden op de dag in een kinderspeeltuin en dat ie thuis moest slapen....Hij mompelde iets als 'wil nie naar huis' en bleef maar zo liggen...
Héél raar. Uiteindelijk had hij genoeg van ons 'gezeur' zo leek het en stond hij enigzins bozig op, pakte zijn fiets en ging ervandoor.
Zonder iets verder uit te leggen, te zeggen of wat dan ook.
Héél raar. Mijn inschatting is achteraf...dat jongen ruzie ofzo heeft gehad (op school? Met ouders?) en daar al de hele middag zo heeft gelegen denk ik. Misschien de nacht ook al buiten doorgebracht? Hij leek nog steeds doodmoe...Maar zag er verder wel 'verzorgt' uit. Tijdens onze wakkermaaksessie heb ik zelfs nog aangeboden dat ie even met me mee naar ons ging...om zich op te frissen of wat te eten, of om even bij de komen. Dat was het moment dat ie ervandoor ging.
Nooit meer gezien....de bewuste jongen dus.
Maar geen spijt ervan..er kon best écht wat zijn.
In bushokje en als het lang duurt zou ik het ook doen.
Iemand kan ook wel niet goed geworden zijn ofzo.
groeten albana

tonny

tonny

09-08-2012 om 10:17

Wat zei hij?

toen je hem gewekt had?

Jeekaa

Jeekaa

09-08-2012 om 11:38 Topicstarter

Tonny

Hij wist zich geen houding te geven, schaamde zich volgens mij heel erg. Dus ik ben maar snel weer naar binnen gegaan.

Vic

Vic

09-08-2012 om 17:24

Trein

Toen ik nog met de trein naar mijn werk reisde ben ik zo vaak 's morgens in slaap gevallen. Was soms best vervelend, dan werd ik door de conducteur wakker gemaakt en bleek dat ik een eind had zwart gereisd. Stapte ik maar weer zonder kaartje in een trein terug, maar ben gelukkig nooit beboet

Ik zou

Ik zou hem gewoon even wakker maken. Omdat hij daar toch zeer waarschijnlijk zit om de bus te halen, toch?

Hier....

Waar ik woon zijn slapende op de bus wachtende personen meestal OF dronken, OF aan de drugs. En die laat ik lekker knorren....

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jaymza

Jaymza

12-08-2012 om 10:59

Hoe weet je dat?

Mijn zoon werd eens onderweg maar Ijn werk ineens heel beroerd. Dizzy en misselijk op de grond zittend is het niet
leuk als mensen in een boog om je heen lopen en opmerkingen maken als junk en dronkenlap.

Jaymza

Wel eens flauw gevallen bij bushalte

Toen ik nog een hippy-achtige Galaxias was ben ik wel eens flauw gevallen tijdens het wachten op de bus. Ik kwam bij en lag nog steeds op de grond en niemand vroeg mij hoe het ging of wat er aan de hand was. Dat vond ik echt verschrikkelijk. Ik denk dat ze dachten dat ik een junk was, maar dan nog laat je iemand toch niet zo liggen ?
G

Merel

Merel

12-08-2012 om 22:32

Een keer

Ik heb een keer iemand in de middag (rond een uur of 13.00) langs een paadje zien liggen, half tegen een boompje. Het zag er niet echt uit of hij omgevallen was, maar het was niet echt normaal. Ik heb hem aansgestoten/wakker gemaakt, terwijl mijn moeder zei..."nee laat hem, kom nou mee". Ik zei 'hee wat is er? Ben je ziek? Dronken?", nou volgens mij kwam eruit dat ie dronken was en lag daar zijn roes uit te slapen. Ik heb hem maar zo laten liggen, het was niet op een verlaten stuk, dus ik dacht als er echt iets is, dan kan hij altijd nog hulp krijgen/vragen.
Ik zou dat echt erg vinden, als mijn kind zich niet lekker zou vinden en mensen zouden denken dat hij een verslaafde was ofzo. (Nu zie je hier in de omgeving nooit verslaafden/ zwervers of dronkelappen, dus dat zullen mensen niet zo gauw van anderen denken hier, lijkt me zo)

In eerste instantie

In eerste instantie was m'n reactie er meteen een van, ja gelijk wakker maken maar ik weet dat als je dat doet, sommige mensen heel vreemd kunnen reageren. Daarom zou ik de politie bellen met de vraag of ze even langs willen gaan. Die hebben ervaring met omgaan met agressie (eventueel) en hebben korte lijntjes naar artsen etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.