Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

tuc

tuc

20-07-2011 om 00:14

Indeling voetbal (pupillen)

weet iemand iets af van indeling bij voetbal? Kan een elftal dat vorg seizoen nog hoofdklasse speelde (F-pupil) nu 2e klasse spelen? En hoe werkt dat dan? Bij de verenigin van zoon waren F1 en F2 allebij in de hoofdklasse, nu is F1 wel in de hoofdklasse en dan waar F2 afgelopen seizoen zat (hoofdklasse C) en zit F2 in de 2e klasse. ik snap daar nix van.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tuc

Dat kan. Clubs kunnen van tevoren aangeven op welk niveau ze willen spelen. Als het F1 van vorig jaar hoofdklasse speelde en het de club ziet dat met het komende F1 niet zitten, kunnen ze op een ander niveau inschrijven.

Tenzij

je in de hoofdklasse speelt dan kan je niet meer lager ingedeeld worden. In de hoofdklasse wordt 1 competitie gespeeld, je speelt dus een heel seizoen lang in de hoofdklasse. Als het in de praktijk tegen valt, heb je pech gehad.

tuc

tuc

20-07-2011 om 20:11

dan is het duidelijk. Dacht dat de KNVB dat deed, maar de club geeft dat dus aan. Jammer als je een jaar 2 teams in de hoofdklasse hebt dat je dan 1 team naar de 2e klasse laat gaan. Of is er geen 1e klasse?

Puck

Puck

21-07-2011 om 14:31

Nog een maar

als de club nu inschat dat het niveau van de nieuwe teams beduidend lager is dan hebben ze niets in de hoofdklasse te zoeken en zullen die kinderen ook geen plezier beleven als ze iedere week met dubbele cijfers ingemaakt worden. Het gaat er bij de jeugd toch helemaal niet om dat je zoveel mogelijk teams in de hoofdklasse hebt, maar dat ieder voetballertje lekker op zijn niveau kan spelen. Waarom vind jij het jammer dat er nog maar 1team in de hoofdklasse zit?

tuc

tuc

21-07-2011 om 16:00

Hoe hadden ze het gedaan

dat weet ik eigenlijk niet meer en ik kan dat ook niet nakijken. Misschien komt het ook wel dat vrijwel het hele F2 een nieuw team is? Maar ik zei al, is er geen 1e klasse dan?

Er zijn wel meer hoodklassen hier, ene zat in hoofdklasse C andere hoofdklasse D (of B en C, dat weet ik ook niet meer precies). Niet bij elkaar dus.

tuc

tuc

21-07-2011 om 16:01

Puck

tuurlijk, je hebt ook gelijk. Ik vroeg het me gewoon af, dat is alles.

tuc

tuc

21-07-2011 om 23:24

Zitten zoeken

maar van afgelopen seizoen is niet terug te vinden bij de KNVB. Gek. Wel van het seizoen daarvoor en toen speelden beide teams zelfs in de 3e klasse. Het zegt dus inderdaad niks.

tuc

tuc

21-07-2011 om 23:26

En wat ik ook nog zag

dat bij de F1 inderdaad 2 teams van eenzelfde vereniging in dezelfde competitie zitten.

Wanneer is bij jullie de indeling dan bekend?

Dit jaar is het een beetje later, ivm omstandigheden, daardoor weten we pas rond begin augustus de teamindeling. Maar ook de laatste jaren was de team indeling pas bij de start van de zomervakantie bekend.
Hoe lang weten jullie al in welk team zoon (of dochter) wordt ingedeeld voor volgend seizoen?

tuc

tuc

23-07-2011 om 19:25

Teamindeling

was hier begin juni al bekend, zijn voorlopige teamindelingen dan. en sinds een paar weken is ook de indeling van de competitie bekendgemaakt.

Gisteren

Teamindeling is gisteravond bekend gemaakt. Nu nog de indeling bij de knvb. Nieuwe club, dus het loopt een beetje anders dan anders.

tuc

tuc

26-07-2011 om 12:08

Opgevraagd

en de F2 is inderdaad niet zo hoog geeindigd met ook een doelsaldo van -33. 83 tegen, 50 voor. Wat ik dan alleen niet snap. Over die club die hun F1 en F2 in dezelfde hoofdklasse hebben komend seizoen, die F2 had het nog slechter gedaan.

Maar goed, inmiddels snap ik hoe het werkt.

Puck

Puck

26-07-2011 om 12:16

Tuc

Misschien zijn bij die andere vereniging de teams helemaal door elkaar gegooid en verwachten ze dat beide teams op hoofdklasseniveau kunnen spelen. En er zijn altijd ook clubs die prestige belangrijker vinden dan sportplezier en daarom teams heel hoog inschrijven.

tuc

tuc

26-07-2011 om 12:29

Puck

misschien wel inderdaad. Ach, we gaan met goede moed aan een nieuw seizoen starten en hoop dat zoons allebei weer veel lol gaan beleven, met zo nu en dan ook een gewonnen wedstrijd.

tuc

tuc

28-07-2011 om 23:35

Toch nog een vraag

kan de vereniging ook voor de start van de competitie nog vragen om een wijziging? Niet dat ik dit denk, maar ik zie wel veel oefenpartijen staan tegen hoger ingedeelde ploegen, dus kunnen ze dan, als ze denken dat het toch een hoger nivo is, dit nog voor aanvang van de competitie voor elkaar krijgen?

tuc

tuc

29-07-2011 om 19:51

Dank

ik vroeg het me gewoon af. in het voorjaarsseizoen is er bij 1 van mijn kinderen toch wel een club naar een andere competitie verplaatst en kregen wij er een andere bij, daarom dacht ik dat dit ook nog kon. Dit gebeurde namelijk toen de competitie al begonnen was. (en die club zelfs al wedstrijden gespeeld had)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.