Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Inschrijving kinderfeuilleton!

Bij het lopen van OO-feuilleton 3, dat net is afgesloten en weer voor veel plezier heeft gezorgd, bleek dat er ook kinderen van forummers het leuk zouden vinden om aan zoiets mee te doen. Er zijn zelfs kinderen, onder wie mijn oudste zoon, die actief hebben meegedacht bij dat feuilleton.
Daarom gaan we nu hier de inschrijving starten voor het kinderfeuilleton, dat volledig geschreven gaat worden door kinderen van OO-forummers. Natuurlijk mag je als ouders wel meehelpen met typen, maar alles in de marge - het gaat om de ideeën en verhaallijnen die de kinderen bedenken. OO-jeugd: meld je aan! Zet erbij op welke dagen je beslist niet kunt, dan houden we daar met de indeling rekening mee. De inschrijving sluit op 31 januari en op 1 februari start ik in Gezèllug de draad met de lijst van wie wanneer aan de beurt is. Omdat het soms nog niet meevalt om van een idee een echt verhaal te maken, geven we iedereen twee dagen de tijd om de aflevering te schrijven.
De eerste twee inschrijvingen: Genistazoon (10), die graag de laatste aflevering wil schrijven en Genistadochter (7). Wie volgt? En zegt het voort in andere rubrieken! Het verhaal speelt zich af in een fantasiewereld, zodat iedereen wel een ei kwijt kan, en Pellezoon mag iemand vermoorden in zijn aflevering


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Starry Night

Starry Night

23-01-2010 om 15:35

Twee inschrijvingen hier

Starrydochter (12) en Starryzoon (10).

Starry Night

Starry Night

23-01-2010 om 15:37

Overigens...

... ik kan me voorstellen dat mijn kinderen niet als 'Starrydochter en - zoon willen worden gepresenteerd... Mogen ze een eigen nick kiezen en is het dan misschien leuk voor de volwassen meelezers dat in het uiteindelijke schema achter die nick staat van wie 'het er één is'?

Sancy

Sancy

23-01-2010 om 15:47

Ha!

Sancydochter (10) meldt zich ook aan! Wat de dagen betreft: ik zal wel even via de haar bekende sluiproute Genista influisteren wat het meest geschikt is, in verband met co-ouderschap.
En inderdaad Starry, ik had ook al bedacht dat Saqncydochter een eigen nick mag gaan verzinnen

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-01-2010 om 17:00

Hier ook één

Tot mijn verbazing reageerde het jongste ijsvogeltje direct positief en wil héél graag meedoen. Maar eh... hij is wel wat jonger dan de anderen, nog maar net 8. Ik zal dus wel even meelezen en zorgen dat er niet te veel schrijffouten in staan.
Liever niet op maandag/dinsdag/woensdag!

Tineke

Tineke

23-01-2010 om 19:42

Drie stuks

Dochter, dochter en zoon willen graag meedoen. Dochter 1 vist naar het mogen schrijven van de eerste aflevering.

Gaia*

Gaia*

23-01-2010 om 20:14

Zoon vragen

Ik ga het aan zoon (8) vragen. Ik denk dat hij het wel leuk vind. Al heel wat half-afgeschreven boeken hier op de harde schijf
Wat een leuk idee zeg

Genista

Genista

23-01-2010 om 21:11 Topicstarter

Wat een enthousiasme! wat dingen

Nu heb ik blijkbaar een aantal liefhebbers voor deel 1... Mijn eigen zoon had het ook wel willen doen, maar zwichtte omdat Sancydochter het eigenlijk ook wel wilde doen - en nu zijn er nog meer Ik zal moeten loten.
Starry, prima voorstel als kinderen onder een eigen gelegenheidsnick kiezen. Geef het maar aan, dan zet ik je onder die nick in het schema en zet erachter "van wie je er eentje bent". Pracht uitdrukking, zó bekend...
En ijsvogeltje, hij is niet de jongste hoor - mijn eigen dochter is 7. Ik zal haar echt wel ietwat moeten helpen, maar als het aan mij ligt, blijft dat beperkt tot letterlijk tikken wat ze zegt

Wat is precies de bedoeling

ik heb geloof ik ergens een draad gemist.

waar komt dat feuilleton te staan? Hier bij Off-topic? Is het dan de bedoeling dat iedere dag een ander kind een stuk van een verhaal verzint?

Genista

Genista

24-01-2010 om 09:59 Topicstarter

Liat

Heb je de andere drie feuilletons meegekregen? Zo niet, neem dan even een paar uren de tijd Het derde feuilleton dat net afgelopen woensdag is afgesloten, kun je nog vinden in Gezèllug. Traditioneel staat er een commentaardraad meteen onder, zodat iedereen lekker kan meepraten over wat er gebeurt terwijl het verhaal zelf mooi bij elkaar blijft.
Voor de rest staat het in het startbericht van deze draad uitgelegd: Niet elke dag een aflevering, maar elk kind krijgt twee dagen de tijd voor zijn aflevering. De inschrijving loopt in deze rubriek, omdat hier veel meer mensen lezen dan in Gezèllug, maar het feuilleton zelf en de commentaardraad gaan lopen in Gezèllug. De inschrijving hier loopt tot 31 januari, op 1 februari zet ik dan het schrijfschema neer als begin van het feuilleton. Degene die deel 1 heeft (en dat maak ik al eerder bekend hoor! Dan kan diegene vast aan het werk...) kan daar zijn of haar hoofdstuk onder zetten als, de tweede schrijver publiceert twee dagen later daar weer onder enz. Ik heb er alle vertrouwen in dat het leuk wordt. En aansluitend op Starry Night: ze mogen hun eigen gelegenheidsnick verzinnen - in het schema zet ik er wel bij welke forummer de bijbehorende ouder is Ik vind het ook wel leuk om de leeftijden erbij te zetten. Is iedereen daarmee akkoord?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-01-2010 om 13:53

Ja!

"Is iedereen daarmee akkoord?"

Ja hoor, prima. Zoon heeft er zin in en heeft even nagedacht over een nick. 'doe maar gewoon Daan'.

Dus Daan, 8 jaar, zoon van ijsvogeltje.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-01-2010 om 14:56

Nagedacht

maar besloten zoon niet te laten meedoen....ik vind het forum toch iets van mijzelf....vind het al niet prettig als hij over mijn schouder meekoekeloert....

Sannarah doet mee!

Mijn dochter van 7 wil ook wel meeschrijven. Met als nick: Sannarah. Ze kan op dinsdag, vrijdag of in het weekend, maar NIET 14/15/16 febr. want dan ben ik er niet. En ik heb beloofd dat ik zal typen.

Oh, en

ze las de beginpost van dit draadje en merkte op dat Gezellug verkeerd gespeld was. Dat moet met een i en niet met een u, zei ze, maar degene die dat getypt heeft heeft zich natuurlijk vergist want ze zitten vlak naast elkaar op het toetsenbord...

Toke

Toke

24-01-2010 om 21:19

Tokezoon

wil ietwat aarzelend ook meedoen, maar dat is de bekende drempelvrees, dus dat gaat wel lukken. Hij is nu nog 8. Hij gaat vast wel zelf een nick verzinnen.

Vic

Vic

24-01-2010 om 21:36

Dochter wil ook

Mijn dochter van 10 (we noemen haar Flo) wil ook graag meeschrijven. Het liefst op maandag of dinsdag.

Genista

Genista

25-01-2010 om 09:11 Topicstarter

Nick-update

Mijn kinderen mogen het forum ook niet van me overnemen, hoor Hier gaat het zo ongeveer als bij Pelle. Ze hebben een hele terugweg dwars door het land gisteren zitten peinzen op een fraaie nick.
Mijn zoon van 10 gaat meeschrijven als Marsupilami, mijn dochter van 7 (en een half, moest ik erbij zetten, dat ze vooral niet dachten dat ze te klein was...) gaat schitteren onder de nick Pegazus (die z is zo bedoeld!)

Tineke

Tineke

25-01-2010 om 10:19

Hmz

Mijn dochters hadden ooit een eigen OO-acount, maar die werd onmiddellijk door forumbeheer verwijderd (dachten dat ik vals speelde). Maar goed, ik zal vanmiddag hun (nieuwe) nicks vragen.

Annet

Annet

26-01-2010 om 08:58

Dochter wil ook meedoen

Ze is 12 jaar. We geven nick en geschikte dagen nog door.
Eerst wilde ik niet dat ze meedeed omdat ik niet wil dat ze bij ool rondhangt. Maar nu hebben we afgesproken dat ik voor haar de afleveringen in een worddocument zet. En dat ik ze dan inplak op het forum.

Hier ook eentje!

Reimer vond het interessant dat ik toen mijn verhaal moest schrijven en vroeg toen waar het over ging, ik heb het even in zeer korte lijnen verteld.
Nu ik vroeg of hij hieraan wil meedoen zei hij ja. Maar, zei hij peinzend, ik weet niet waar het over gaat! Dus ik heb nog een keer uitgelegd dat dat afhangt wat de kinderen voor jou schrijven. Of ik dan wil typen, ja dat wil ik wel. Ben heel benieuwd!
Hij ligt nu te slapen en ik ben vergeten te vragen naar een nick. Waarschijnlijk zegt hij: "doe maar gewoon Reimer" haha. Dat horen jullie dan nog wel even. Maar hij wil dus wel meedoen. Liefst "ergens in het midden van het verhaal". Graag niet op ma, di of wo ivm mijn werk.

Transformer

Reimers nick is "transformer"

Toke

Toke

27-01-2010 om 18:22

Tokezoon heet

Fabian
naar zijn grote voorbeeld uit Anubis

Toke

Toke

27-01-2010 om 18:24

Einde

En Fabian heeft al een eind bedacht

"Toen kwam er een robot en die maakte iedereen dood."

Ehhhhh, misschien toch maar in het midden een aflevering schrijven?

Sancy

Sancy

28-01-2010 om 20:16

Ik ben genista niet

Maar ik heb ook geen maximum leeftijd zien staan dus wat mij betreft mag ze meedoen Jessica5

Genista

Genista

29-01-2010 om 07:34 Topicstarter

Jessica

Natuurlijk, alles wat jeugdig is en een verhaal bedenken kan, mag meeschrijven. Toen ik de belangstelling peilde in de commentaardraad in Gezèllug, omschreef ik het als "van 1 tot 18, maar is ook buiten dat nog wel rekbaar " Dus als ze wil meeschrijven, gewoon doen. Hebben jouw meeschrijvers ook nog een eigen nick, of willen ze door het leven als jessica5kind1, jessica5kind2 en jessica5kind3?

Annet

Annet

29-01-2010 om 09:44

Gegevens van dochter

Haar nick wordt: Ginny. Ze is 12 jaar.
Ze kan niet op dindag, woensdag en donderdag in verband met andere activiteiten.
Verder ook niet in het weekend van 6/7 februari en tijdens de voorjaarsvakantie (20-28 februari).

Genista

Genista

31-01-2010 om 11:03 Topicstarter

En de eerste aflevering gaat naar...

...na zorgvuldige en eerlijke loting door Notaris Marsupilami en zijn charmante assistente Genista: Heksenvetdochter 1!
Wil iedereen eventueel gewenste nicks die nog niet bekend waren, vandaag doorgeven? Vanavond maak ik een mooi schema waarin ik probeer met zoveel mogelijk wensen rekening te houden.

Genista

Genista

31-01-2010 om 20:51 Topicstarter

Voorlopige lijst van aanmelders

Uit de draad en chatgesprekken en mij toegekomen mails heb ik de volgende voorlopige lijst samengesteld, bestaande uit maar liefst 19 auteurs (!):
Druif (14), dochter van Kaatje Heksenvet
Aardbeitje (14), dochter van Kaatje Heksenvet
Stratocaster (11), zoon van Kaatje Heksenvet
Marsupilami (10), zoon van Genista
Pegazus (7), dochter van Genista
Cavia (14), zoon van Fladderbeestje
Starrydochter (12), dochter van Starry Night
Starryzoon (10), zoon van Starry Night
Kili (10), dochter van Sancy (niet van 5-12 feb, 19-26feb, 5-12 mrt, 19-26 mrt)
PelleOudste (10/11), zoon van Pelle (niet in het weekend, niet op donderdag 4 feb)
Daan (8), zoon van ijsvogeltje, niet op ma/di/wo
Sannarah (7), dochter van egberdien, op dinsdag, vrijdag of in het weekend, maar NIET 14/15/16 febr
Fabian (8), zoon van Toke
Flo (10), dochter van Vic, liefst maandag of dinsdag
Ginny (12), dochter van Annet, niet op di/ wo/do, niet op 6/7 feb en niet in vak 20-28 feb
Transformer , zoon van Geerke, niet op ma/di/wo
Pepper (7), tweeling van jessica5
Bow Warrior (12), zoon van jessica5, niet op ma en do
Princess (16), dochter van jessica5, niet op vr/za
Let wel, dit is niet de volgorde van schrijven, die ga ik morgen pas indelen.

Genista?

Hopelijk wil je mijn transformer ook niet indelen op 5, 6 of 7 feb, dan zijn we een weekend weg en hebben we niet eens internet tot onze beschikking.....
Sorry ik denk er nu pas aan.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

31-01-2010 om 22:12

Genista?

Ook hier een kleine aanvulling: graag niet in het weekend van 14 februari! Sorry, hop dat ik het je niet te lastig maak.

Carmen

Carmen

31-01-2010 om 23:26

Hahaha! (o.t.)

Wat een geweldige nicks hebben de kinderen (of de ouders?) bedacht!

Carmen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.