Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

judiths mama

judiths mama

30-03-2013 om 16:35

Inspiratie gevraagd

Ik heb 100 euro gekregen, met de uitdrukkelijke boodschap om er iets voor mezelf van te kopen.
Daar ben ik niet zo goed in... Als ik iets koop is het vaak voor het gezin, het huishouden en àls ik iets voor mezelf koop zijn het de hoognodige schoenen of kleding.

Ik zou graag van jullie ideeën horen wat jullie voor jezelf zouden kopen, wie weet krijg ik er inspiratie door!

Saskia

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lou

Lou

30-03-2013 om 16:51

Jurk of etentje of of of

Ik koop elk jaar een jurk van het verjaardagsgeld van mijn schoonmoeder. Ook als ik hem niet nodig heb, gewoon een mooie jurk kopen vind ik leuk. En anders: 100 euro leent zich ook erg goed voor een etentje samen met een vriendin. Zou ik ook erg leuk vinden. Of een of andere chique schoonheidsbehandeling. Of een stapeltje nieuwe boeken. Nee ik zou geen moeite hebben met deze opdracht geloof ik

Ely

Ely

30-03-2013 om 17:20

O heerlijk

Dit zou ik doen ermee
Sauna
Massage
Pedi/mani
Mooi kleertje
Jaarabonnement op tijdschrift

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Fiorucci

Fiorucci

30-03-2013 om 18:22

Poeh...

Ik zou echt heel veel kunnen verzinnen, een dagje sauna, een mooie ring, kleding, een mooie tas, of toch maar in mijn tattoo potje stoppen..)

Geen probleem

Ik krijg ongeveer hetzelfde bedrag jaarlijks als kerstgeschenk van het werk en dan koop ik ook altijd iets voor mezelf, wat ik anders misschien niet zo snel zou kopen. Even nadenken wat er de afgelopen jaren zoal aangeschaft is:
- rolkoffertje (mag mee als handbagage)
- luxe badjas
- lingerie
- (kook)boeken
- felgekleurde tas (hele goede investering!)
- perfect keukenmes
- chique amuse kommetjes

Veel plezier met het besteden en koop vooral iets wat je normaal niet zou kopen omdat je het net te duur vindt, of niet praktisch genoeg, of te luxe etc.!

Karly

Egel

Egel

30-03-2013 om 21:48

Of eventueel

...eventueel iets wat je wel leuk vindt maar ook nodig hebt, maar dan een type/uitvoering die je normaal te chique voor je budget vindt. Dat is ook wel eens lekker toch?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-03-2013 om 22:36

Vrouwendingen

Luxe lippenstift, make up van Bobbi Brown, parfum van Serge Lutens, oorbellen, tas, iets laten inlijsten, pashmina.

Rosa van der Zanden

Een mooi boek

Kleren en make-up boeien me niet zo maar een paar mooie (foto)boeken, Cd's, een beeld voor in huis.?

Sinilind

Een tablet?

Ik krijg met kerst of vakantie ook wel eens zo geld van mijn ouders met dezelfde opdracht. En ze willen dan wél weten of het écht aan mij is besteed....dus ik durf niet anders, ze zijn in staat het dan maar nooit meer te doen omdat ik het niet voor mezelf besteed.
Een té dure jurk die me echt fantastisch staat en die zo is dat je 'm met een andere kleur jasje of accesoires voor vele sjieke gelegenheden kan dragen.
De keer er na té dure laarzen die bij die jurk passen.
Een tablet.
Een mobiele telefoon.
Dagje uit met vriendin inclusief etentje en concert (vriendin betaalde voor zichzelf).
Een nieuwe tas.
Wederom een tablet.
Een curcus die ik anders nooit gedaan had.
Die curcus is de laatste keer
Mijn ouders zouden zeker iets als 'fiets' ook al is ie voor mezelf ook niet écht voor mezelf vinden....Die scharen ze onder de 'huis-tuin-keuken' onkosten. Zelfs niet als ik die fiets écht nodig zou hebben.
Heb ik een klein beetje geld 'over' zoals met die jurk ofzo dan koop ik iets erbij dat je erbij kan gebruiken. B.v. een leuke ketting of jasje. Bij de tablet heb ik een hoesje gekocht.
Na de aanschaf verwachten ze dat ik minstens het gekocht bij de hen kom showen.....Volgens hen is de nu net voor hén het leukste. En ze willen er zelf ook wel wat plezier aan hebben Er zijn mensen die zo'n geldkado met ook nog 's voorwaarden maar 'raar' vinden heb ik gemerkt. Ik snap het wel. Ze maken een bewuste keuze van die en die verdient een extraatje (ik in dit geval) en hebben daarmee een doel voor ogen. Het is niet dat ze dat precies pas verdelen over hun kinderen/kleinkinderen. Ze geven wat met een reden. Zo hebben ze broer en gezin een abbonnement op bepaalde uitjes gedaan (groot gezin) en onze kinderen die betalen ze een jaar lang een hobby (zijn ouder en ook geen groot gezin). En andere broer een bijdrage voor zijn auto (geen gezin).Zo geven ze iedereen een keertje wat afhankelijk van hun situatie en afhankelijk van hun voorkeuren en behoeftes.
En ik moet per sé wat voor mezelf doen omdat ik dat anders niet doe...
Tsja...
groeten albana

Maartje Toch

Maartje Toch

31-03-2013 om 15:26

Wat is je levensstijl?

Daar ik altijd op de centen moet letten, zoek ook ik het vaak in iets dat ik nodig heb maar dan met een ruimer budget. Iets heel erg saais en nuttigs kan dat niet zijn (is niet leuk voor de gever) maar kleren vallen daarbuiten. Ook keukenspullen als een mooie fruitschaal of olie-en-azijnstel mogen, vind ik. Een nieuwe koekenpan of snijplank kunnen dan weer niet.

Heb je een ruimer budget, dan zou ik het inderdaad zoeken in verwennerij als sauna, massage, beautybehandeling of als dat je stijl niet is, mooie boeken of een abonnement op een blad.

guera

guera

31-03-2013 om 17:41

Even denken

Parfum of mooie dagcrème of mooie make up (dure mascara die ik normaal niet zou kopen).
Dat zou mijn keus zijn ...

judiths mama

judiths mama

31-03-2013 om 17:58

Leuk, al die verschillende dingen!

Karly, jij slaat de spijker wel op z'n kop. Ik vind dingen, kleren bijv. vaak te duur, of niet praktisch genoeg. Ik ga denk ik binnenkort eens de stad in om rond te kijken. Ik denk dat het inderdaad een leuk jurkje of schoenen gaat worden.
Albana, ik begrijp dat wel, van je ouders. Zij willen geld geven en hebben daar een bedoeling bij. Dat je het echt uitgeeft voor jezelf en niet aan nuttige, praktische zaken.
Nog meer suggesties zijn van harte welkom, trouwens. Sowieso leuk om te lezen wat ieders wensen zijn.
Saskia

Mussie

Mussie

31-03-2013 om 19:04

Sieraden denk ik

Ik zou een hangertje kopen. Ik heb 2 kettingen die ik vaak draag met verschillende hangertjes eraan. Laatst zag ik weer een leuk hangertje, wilde ik graag hebben maar het was 75 euro. Dat koop ik dan toch niet voor mezelf. Of een armbandje, die vind ik vaak ook zo leuk maar duur!

Kaaskopje

Kaaskopje

31-03-2013 om 19:58

E-reader

Ik heb voor mijn verjaardag een e-reader van Kobo gekregen. Dat is een hele goede. Samen met een hoes met daarin een leeslampje ben je iets meer dan 100 euro kwijt. 110 euro volgens mij. Boeken worden je waarschijnlijk van alle kanten gratis aangeboden door bekenden van je. En anders zijn hier op OO genoeg mensen waar je leesvoer van kunt krijgen.

Vera*

Vera*

31-03-2013 om 20:21

Eboeken ot

pas gehoord: google op 8800 epubs..........

Hombre

Hombre

02-04-2013 om 12:11

Vera

Of de NY Times top 50 bestseller list van Maart 2013, in 5 minuutjes binnen... Dan heb je die e-reader er snel uit.

Ik begrijp wel waarom die uitgevers (en schrijvers) zo zenuwachtig worden.

En het ergste is dat als je dan eens iets koopt, in mijn geval via de iBooks store op de iPad, dat je er dan weinig mee kunt. Probeer het maar eens op een andere e-reader te laden. Heel gedoe, als het je al lukt.

Dus het kost meer en als je het betaalt word je er ook nog eens voor 'gestraft' met gebruiksbeperkingen.

PS: Het zijn er trouwens maar 8775, stelletje oplichters...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.