Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Ilva

Ilva

20-01-2010 om 22:39

Iq test bnn

Zoals ieder jaar, wie heeft er meegedaan. Ik deed weer mee en gelukkig ik ben nog steeds hoogbegaafd (haha). Ik heb een score van 132 (45 vragen goed).
Ik vond het best pittig en heb een aantal vragen gegokt. Toevallig een aantal keer goed gegokt dus.

Wat was jullie score?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

20-01-2010 om 22:51

145

en dit keer niet zoveel gegokt.
Ik was wel erg blij dat er geen richtingdingen in zaten!

Nasha 1st

Nasha 1st

20-01-2010 om 23:04

Pissed

zat hem net te doen via internet, loopt ie vast!!! En nee, ik heb geen zin hem overnieuw te doen!!! Was bij vraag 49....

tonny

tonny

20-01-2010 om 23:30

112

heeel gewoontjes dus. En waarschijnlijk eígenlijk 107, zoals het gemiddelde van Nederland, want ik had een paar vragen die ik niet kon volgen goed gegokt.

Ik vond het trouwens een erg vervelende test. Die stomme ballen op die stokjes. En die rijtjes.

En waarom vroegen ze niet wat meer over de column van Joep (toch?), daar had ik juist zo goed opgelet

Hal-half

een beetje meegedaan, ik zat tussendoor te chatten. Het begin (de taalvragen) vond ik duidelijk moeilijker dan voorgaande jaren. De rest viel wel mee. Ik kwam op 135- 140 uit of zo. Ik denk dat mijn echte IQ wel wat lager ligt...

Nasha

Hij liep gisteren bij iedereen die het online probeerde vast, bij dezelfde vraag: de plaatjes met geluidjes. Tenminste, iedereen die ik ken die het gisteravond online probeerde klaagde daarover, incl. ikzelf.
Ik heb m vanochtend nog wel een keer gedaan, nu ging het goed. Score: 140

Suzanne

Suzanne

21-01-2010 om 10:56

Valt me nog mee..

127, had het veel beroerder verwacht, wat een kl*re vragen..

Guinevere

Guinevere

21-01-2010 om 11:32

Beetje vreemd

Een beetje vreemd dat het gemiddelde van Volendam op 125 zat. Het lijkt me dat de test niet klopt als het gemiddelde van een groep op een waarde vér boven de 100 ligt. Of de groep is niet representatief natuurlijk. Niet om Volendammers de grond in te boren, het hadden natuurlijk net zo goed eh... Utrechters kunnen zijn oid.
Overigens heb ik niet meegedaan, ik had gisteren een stressvolle dag en had geen zin om 's avonds ook nog eens te moeten opletten bij al die vragen.

tonny

tonny

21-01-2010 om 11:37

Snel

Bij mij ging het vooral mis door de snelheid, ik redde het vaak niet binnen 5 seconden.

Tja, de leeftijd he...

Domme vragen

Wilde de test meedoen, maar kreeg telefoon dus heb het allemaal maar half gevolgd.
Wat mij nog wel bijbleef was de (af en toe) domheid van de vragen. Zo moet een vraag als: "hoeveel koptelefoons zie je?" eigenlijk ongeacht het antwoord goedgekeurd worden... En zo waren er nog wel meer vragen.
Echt bnn zullen we maar zeggen.
n@nny

Chippie

Chippie

21-01-2010 om 14:40

Guinevere

Het bewijs dat vis gewoon erg gezond is voor je hersencelletjes.

Nasha 1st

Nasha 1st

21-01-2010 om 16:30

Esmee

inderdaad, bij die vragen ging het mis! En omdat het al laat was gister geen zin meer om hem te doen....misschien van het weekend en anders, laat maar....

noname

noname

22-01-2010 om 20:52

Ingehaald door dochter

Had er zelf 7 fout (143), maar mijn dochter van 15 had er maar 1 fout! Ze had wel vier keer gegokt. En ik moet zeggen, als de piep ging konden wij nog schrijven, dat kan in de studio natuurlijk niet. Maar ja, je zag de antwoorden dan ook niet meer dus die winst is niet heel groot.

142

Belachelijke score van 142 en als ik 'm over 3 maanden had gedaan was het 151 geweest (dan wordt ik 40). Ik vond de test behoorlijk makkelijk. Ik ben best slim denk ik en vooral goed in die reeksen en ruimtelijk denken (bèta), maar met een IQ van 142 ben je behoorlijk geniaal en dat ben ik in de praktijk nou ook weer niet.

Net bij de start van de test begon mijn zoon boven te huilen en had ik via het UPC-kastje de uitzending op pauze gezet. Na het troosten gestart en omdat ik achterliep op de echte uitzending kon ik al dat geneuzel met de tribunes en die columns enzo lekker doorzappen. Komen er als verrassing aan het einde van de test ineens vragen over die column die ik doorgezapt had!! Ha, ha.

Vic

Vic

22-01-2010 om 21:59

Klinkt betrouwbaar

Flinke scores allemaal. Dat lijkt me niet helemaal betrouwbaar, tenzij hier alleen maar hoogbegaafden reageren. Ik heb het programma niet gezien maar als ik hoor dat een groep Volendammers een gemiddelde haalt van 125, denk ik hmmmmm. Niets ten nadele van Volendammers, ik ken een aantal heel slimme, maar statistisch gezien zou het rond de 100 moeten zijn. Of waren het allemaal WO-opgeleide Volendammers?

Niny

Niny

24-01-2010 om 12:39

Vraagje

Ik wilde ook de iq-test maken, maar moet ik me nu echt door een uitzending van ruim 2 uur heenworstelen? Of kun je gewoon ergens de vragen vinden zonder al die flauwekul?

Niny

Nasha 1st

Nasha 1st

24-01-2010 om 13:55

Ja hoor

op de bnn site

Niny

Niny

24-01-2010 om 13:59

Ja maar...

Waar dan op de site? Want waar ik ook op klik, ik krijg steeds die uitzending van 2 uur te zien.

Niny

107

Volgens mij was de gemiddelde score van alle deelnemers 107. Dat is niet 100 maar daar toch niet zo erg veel vanaf.

Niny

Niny

24-01-2010 om 15:47

Pelle

Als ik dat doe moet ik allereerst mijn naam en e-mailadres opgeven, klopt dat?

Niny

Polly Shearman

Polly Shearman

24-01-2010 om 21:34

Pelle!

"toen was polly zelfs hoger"
HOE DURF JE !!!!!!!

ik ga gewoon NU ook die test doen.. en ik ga over je heen!!!!!!!!!!!!

Polly Shearman

Polly Shearman

24-01-2010 om 23:22

Pelle

Hier ben ik weer... ik heb de test gedaan, en ik heb een IQ van 120 !!!
whahahahahahahhahahaha

jij word gewoon heel dom van dat in bed liggen! je komt nergens meer.. je hangt maar thuis met die gipsen poot whahahah

Polly Shearman

Polly Shearman

25-01-2010 om 13:21

Tja

als je dus NET 40 bent, en je hebt 45 goed, is je IQ 132 en nog net GEEN 40 en je hebt 45 goed is het maar 122... dat scheelt wel heeeeeeeeeeel veel vind ik zelf...??!?!?
hoe ouder je word, hoe slimmer je lijkt dus!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.