Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

Lorwyn

Lorwyn

05-07-2010 om 09:50

Is dit de verruwing van de samenleving of een op zich staand geval?

Gisteren fietsten we met het hele gezin door ons stadje. Door een volkswijkje met smalle straten kwam mijn dochter per ongeluk met haar stuur tegen een bus die daar geparkeerd stond (tja net iets breder dan de auto's).
Ze begon daarop meteen erg hard te huilen het deed ook even goed zeer want haar hand zat er ook nog tussen (gelukkig gaat het nu wel weer, vingers zijn wel wat blauw). Meteen kwam er een mevrouw naar buiten en bekeek de bus en begon over schade formulieren. Er was echter geen kras te zien alleen wat rubbervegen. Om het slachtoffer werd niet gemaald.
Daar was ik behoorlijk verbaasd over eigenlijk. Eigenlijk vond ik het nogal hufterig van die mevrouw. Heeft ze geen hart dacht ik nog.
Ik kan me van vroeger herinneren dat ik als kind ooit tegen een geparkeerde auto was gefietst dat de eigenaar (die net wilde instappen) heel anders reageerde. Die auto had wel een deuk, maar hij was wel om mij bezorgd.
Is dit nu de tendens waar iedereen het over heeft? Of ben ik toevallig gewoon een ongezellig type tegengekomen?
Ik maak de laatste paar jaar wel vaker hufterige dingen mee maar op een of andere manier raakte dit me nogal, ik kon er zelfs slecht van slapen.
Het was overigens een geleaste bedrijfsbus dus mocht er schade zijn is het allemaal verzekeringswerk.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

05-07-2010 om 10:13

Iedereen is anders

Toen onze dochter vorig jaar in stromende regen en gierende storm tegen een caravan botste die op straat geparkeerd stond, kwam de eigenaar naar buiten rennen. Een en al bezorgdheid, want ze was flink gevallen. Of alles goed was en nee, ze hoefde zich geen zorgen te maken over die deuk, hij wist waar we woonden, hij zou nog weleens langs komen. Die caravan was NB net terug van een reparatie.

Kaaskopje

Kaaskopje

05-07-2010 om 11:58

Van alle tijden

Ik ben ooit op het zebrapad aangereden door een auto. Ik stak over met mijn fiets met achterop mijn peuterdochter en werd tegen mijn achterwiel geraakt. Dochter op de grond, ik de fiets op mijn enkel, wat nog steeds te zien is.... de auto reed door. De omstanders spraken er schande van en hebben ons goed geholpen.

Asootje

Asootje

05-07-2010 om 16:05

Lease-auto

Allereerst zou ik eerst vragen hoe het met je dochter is, natuurlijk! Maar daarna zou ook ik toch kijken hoe de schade is en hoe we dat gaan regelen, zeker als het onbekenden zijn.

Het argument dat het om een lease-auto gaat en dus wordt het wel betaald gaat dus echt niet altijd op hoor. Zo weet ik van een collega dat hij € 150 eigen risico per schade heeft. Als er dus 10x per jaar iemand een kras maakt op de auto en vervolgens weg rijdt (want dat gebeurt n.l. ook heeeeeel asociaal heel vaak!) dan gaat dat best wel in de papieren lopen.

En iemand met een lease-auto betekent echt niet per definitie dat hij of zij een goed betaalde baan heeft.

Ik hoop dat je dochter snel opknapt en weinig last van haar vingers heeft.

Maxime.M

Maxime.M

05-07-2010 om 17:11

Dus...

dit was gewoon een stom wijf...daar heb je er meer van op deze aardbol. Wel erg jammer dat je kind dat al zo vroeg moet meemaken.
Had je daar trouwens toch niet iets van kunnen zeggen? Ik vind haar gedrag nogal belachelijk.. maar ja...meestal weet ik de juiste woorden pas een paar uur later en ben ik dat moment te verbaasd om adequaat te reageren op dit soort onredelijkheid.

Hier is mijn zoontje een keer de stuipen op het lijf gejaagd toen er een mevrouw 2 straten verderop (hij zal 8 geweest zijn) krijsend naar buiten kwam omdat er rotjes in haar tuin waren gegooid. Zoon werd bijna bij zijn lurven gepakt en ze zou de politie gaan bellen, maar zoon kon toch nog gauw wegrennen. Zoon is toen thuis gekomen, volledig in paniek onder zijn bed gaan liggen. (terwijl ik verbaasd achter hem aan rende omdat ik niet wist wat er gebeurd was)

Hij heeft het erg nog lang moeilijk mee gehad, wat wij ook zeiden.

Maxime

We zijn trouwens wel teruggegaan naar dat mens, met zoon, terwijl de politie daar al voor de deur stond, ze had dus echt gebeld. Andere kinderen hadden die rotjes gegooid, zoon had zelf nog nooit vuurwerk in zijn handen gehad op die leeftijd. Ze was net als die vrouw bij jullie totaal niet onder de indruk van zijn verdriet, alleen maar met zichzelf bezig. Bah nare types en gelukkig zijn de meeste mensen wel lief... !!

Heirthe

Heirthe

05-07-2010 om 19:59

Asociaal

van dat mens zeg! Maar ook hier vervelende ervaringen te over t.o.v. mijn kinderen. Helaas zijn ook zij al vroeg geconfronteerd met de verruwing van de maatschappij.

Vic

Vic

05-07-2010 om 22:09

Eerste reactie

Ik heb eens lekkage gehad van de wasmachine van de bovenbuurvrouw. Nogal in paniek belde ik bij haar aan, en haar eerste reactie was dat hij net nieuw was en hoe erg dat wel niet was voor haar. Geen teken van medeleven over mijn keuken die blank stond. Tja, niet zo aardig, maar ik zou zelf net zo kunnen reageren. Gevalletje weinig inlevingsvermogen en primair reageren. De buurvrouw stond overigens de volgende dag met bloemen en excuses voor de deur.
Als er een kind tegen mijn auto aan fietst, er geen bloed vloeit, en het kind alleen huilt om een zere hand, zou ik zomaar een schadeformulier onder je neus kunnen houden. Dan krijg je wel koffie als je het komt invullen, en een koud doekje voor de hand van het kind. Maar dat bedenk ik dan pas 5 minuten later.

Maxime.M

Maxime.M

06-07-2010 om 12:12

Sire reclame

Zelfs sire maakt hier tegenwoordig toch reclame voor. Sommige mensen weten blijkbaar niet meer hoe het moet om aardig te zijn, of zijn het niet gewend om aardige mensen tegen te komen.
Zie de site van sire: http://www.pasopaardig.nl/

Maxime

Maxime.M

Maxime.M

06-07-2010 om 16:21

Wantrouwige vrouw

ik vind het eigenlijk wel kloppen. Die vrouw was wantrouwig want ze ging er waarschijnlijk vanuit dat Lorwyn snel weg zou fietsen. (jij schreef dat zelfs in je grapje) en is het dus blijkbaar niet gewend dat er ook mensen te goeder trouw (en dus aardig) zijn, die echt wel blijven staan en gewoon een schadeformulier invullen.

Maxime

Tirza G.

Tirza G.

06-07-2010 om 21:35

Maar aan de andere kant

heb je dan toch altijd weer mensen die de NOS gaan mailen tijdens de Tour de France om te vragen hoe het met de hónd is die zo stom was om het peloton in te lopen. Alsof er daar geen mensen op de grond gelegen hebben. Onbegrijpelijk.

Tirza

Buurman

Wij hadden vroeger een buurman die getraumatiseerd uit de oorlog was gekomen. Ontzettend lieve man, maar als hij een knal hoorde sloeg hij helemaal op tilt. Oud en nieuw was verschrikkelijk voor hem, hij sloeg links en rechts wild om zich heen naar jongetjes met rotjes. Heeft ooit een jongetje in zijn schuur opgesloten en toen de politie gebeld om 'm op te halen. De politie heeft het kind natuurlijk gewoon vrijgelaten en dat begreep de buurman helemaal niet, voor hem was het arme kind de vijand. Voor de ouders van dat kind was het natuurlijk onbegrijpelijk dat de buurman zo overtrokken reageerde. Moraal: er zit vaak een verhaal achter zulk gedrag.
Ooit had ik een baan waarin ik vreselijk onder druk werd gezet door een nare baas. Op zondag mepte ik alle frustratie eruit op het hockeyveld. Ik sloeg een keer een bal keihard tegen iemands enkel en het enige wat ik deed was een vrije slag claimen. Achteraf schaamde ik me kapot en ben ik nog naar het 'slachtoffer' gegaan met excuses. Die werden maar met moeite geaccepteerd en dat begreep ik ook heel goed.

Carmen

Carmen

07-07-2010 om 21:16

Mijn meest recente ervaring

De theaterschool hier in de buurt had een paar weken geleden de afsluitende uitvoeringen van het seizoen. Dit vond plaats in het buurttheater. Helaas bleek op dezelfde dag de jaarlijkse triathlon te zijn. Op zich geen probleem, alleen zou een deel van de weg naar het theater toe tijdelijk afgezet zijn, ook voor voetgangers en fietsers. Dat was ver vantevoren bekend. Het stond onderweg aangegeven, het stond in de kranten, de theaterschool had het nog rondgemaild. Helaas vertrok ik zelf tien minuten later van huis dan gepland, en ik stond voor de afzetting. Met mij nog een aantal mensen, en een vader die ook naar het theater moest. Iedereen reageerde laconiek en probeerde oplossingen te bedenken. Behalve die vader. De begon de medewerkers van de triathlon uit te schelden en heeft een enorm grote bek opgezet. Je wilt niet weten wat er voor taal uitkwam. Ongelooflijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.