Off-topic discussies Off-topic discussies

Off-topic discussies

MRI

MRI

23-07-2010 om 22:53

Is dit een broodje aap of is het waar? (tip bij gedwongen pinnen)

Onderstaand bericht kreeg ik via de mail van een bekende. Als het waar is, lijkt het me belangwekkende info. Ik kan het me haast niet voorstellen dus graag jullie kennis erover.

-begin bericht-

Tip vd politie!! (niet weggooien, erg
belangrijk en geen kettingbrief!!)-

Goede tip!......... Wisten jullie dit????

Wordt U gedwongen om te pinnen ?

... ZEER BELANGRIJK!

DEZE KLEINE INFORMATIE KAN VAN GROOT
NUT ZIJN ...

Indien U ooit gedwongen wordt om geld af te halen aan een geldautomaat om daarna te overhandigen aan uw belager, weet dat ALS U UW PINCODE ACHTERSTEVOREN INBRENGT (bv. indien uw code 1234 is , dient U 4321 als code in te tikken).

De machine erkent dat U de code met opzet achterstevoren hebt ingevoerd.
U krijgt inderdaad het geld maar tegelijkertijd wordt de politie verwittigd dat U bedreigd of bestolen wordt.

De politie kan U in dit geval dus te hulp komen.
Deze nuttige informatie werd via de TV
vrijgegeven en het blijkt dat slechts weinig mensen hiervan op de
hoogte zijn.
DAAROM IS HET RAADZAAM OM DIT BERICHT
DOOR TE STUREN.

Naar iedereen die U kent!!!
-einde bericht-

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
MRI

MRI

23-07-2010 om 22:57 Topicstarter

Nou

Ik heb het net even nagekeken op het web (had ik natuurlijk eerder moeten doen, sorry) en daar denken veel mensen dat het een hoax is. Niet iedereen maar ik denk net: ik kan het natuurlijk uitproberen. Hoe meer ik erover denk, hoe onmogelijker het me lijkt.

Onzin

Als je even googled op pincode achterstevoren of zoiets dan ontdek je snel dat 't onzin is.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2010 om 23:48

Waarom die moeite doen?

Er zijn 10.000 combinaties van cijfers mogelijk, zou het dan niet zo zijn dat de omgekeerde pincode gewoon de pincode van iemand anders is?

Jet Burg

Jet Burg

23-07-2010 om 23:54

Zodra

dit: "niet weggooien, erg belangrijk en geen kettingbrief!!" er staat, haak ik al af, want dan is het juist een kettingbrief. Vaak staan er veel hoofdletters en veel uitroeptekens. Zoiets is altijd een hoax.

Jet Burg

Jet Burg

23-07-2010 om 23:58

Ohja

Het is bedoelt om email adressen te verzamelen voor het versturen van spam. Men gebruikt meestal niet de balk cc met doorsturen, dus zijn alle email adressen van anderen zichtbaar voor iedereen.

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2010 om 00:08

Combi

Als het goed is, identificeert de lezer zowel je kaart (nummer enzo) en je pincode.
Natuurlijk is dit niet waar. Als dit waar zou zijn, had de politie al 100 keer bij mijn dementerende schoonmoeder op de stoep gestaan.
Ik heb een andere tip, gewoon zelfbedacht: je pasje doorknakken/breken, zodat-ie wordt geweigerd.

Tirza

Niet waar

Aan de stijl waarin de brief in opgesteld is al te merken dat het om een hoax gaat.

Verder, stel nu dat je pincode 4224 is, dan heb je elke keer als je pint de politie naast je???

Puck

Puck

24-07-2010 om 09:39

Wenli

Dat is dan wel de ultieme manier om altijd veilig te pinnen
En Tirza, ik vraag me af of je als er een crimineel met een mes in je rug prikt je nog steeds je pinpasje wilt knakken. Ik denk toch dat ik maar zou kiezen voor geld geven, geeft anzienlijk minder rotzooi dan een mes tussen mijn ribben...

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2010 om 14:19

Ik hoop er op

dat ik de genen van mijn tante heb geerfd. Zij deed dat zelfs met een pistool op haar gericht. Ze was gewoon zo superboos, dat ze onder het knakken dingen riep als ZO. En DAAR en DAAR en DAAR en nou OPsodemieteren met je pasje. Heb je er lekker niks meer aan, etterbak.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

24-07-2010 om 15:25

Koelbloedig

van je tante Tirza!
Man heeft altijd geleerd van zijn voormalige werkgever dat je maar gewoon moet doen wat de overvaller(s) eisen. Geen agressie aanwakkeren. Hij heeft een paar overvallen meegemaakt. Je leest wel eens van manmoedig gedrag, zoals Tirza's tante, en daar kun je alleen maar respect voor hebben. Wel héél prettig dat het daarmee goed is afgelopen.

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2010 om 21:56

Absoluut

En achteraf vond ze zichzelf hartstikke stom en helemaal niet dapper. Maar ze was zo bóós! Zo'n snotkoker en dan een beetje oudere dames overvallen, rats rats rats DAAR met je pasje! Snotneus! En nou oprotten! Daarna begon ze pas te trillen
Ik denk dat de overvaller de combi echte woede en strenge moeder herkende

Tirza

Femke:-)

Femke:-)

24-07-2010 om 22:16

Niet waar hoor!

Het is trouwens al een hele oude hoax hoor! Het verbaast me dat het nog steeds rondgestuurd wordt.

Ik heb bij een bank gewerkt en geloof me...de geldautomaat geeft het echt niet door hoor als jij je pincode andersom intoetst!! Dat ding kan veel, maar maakt echt geen melding met de politie!

Het enige wat geregistreerd wordt is dat je je pincode fout hebt ingetoetst en na 3x fout intoetsen slikt hij je pasje in...maar ja, of je dat wil riskeren met een pistool in je rug?? Ikke niet

Maxime.M

Maxime.M

25-07-2010 om 21:18

Pelle

Hoi Pelle,

Ik heb dat een paar keer gedaan naar iemand, terugmailen dus met de mededeling dat het een hoax was en alle uitleg erbij... was die persoon toch beledigd! ( met verschillende mensen gebeurd, een oud collega en een vriendin van een vriendin) idioot toch? Tegenwoordig mik ik het maar meteen in de prullenbak en maak ik er geen woorden meer aan vuil, de meesten snappen het toch niet en blijven klakkeloos alles doorsturen. Types op hyves die dat doen die verwijder ik gewoon als vriend. Ik merk, denk door hyves, dat ik dit met mijn mail bijna niet meer heb, krijg die zooi nu via hyves dus.

Maxime

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.