Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

06-06-2011 om 21:54

Hmmm

Hmmm, mijn bijdrage aan deze discussie is dat het aantal woninginbraken in mijn huis dit jaar gelijk is aan het jaar ervoor (en daarvoor, en daarvoor, en daarvoor).

Rosase

Rosase

07-06-2011 om 00:43

Ja dat zag ik vandaag ook

Beide berichten stonden ook op nu.nl en ik las ze achterelkaar. Heb nog even teruggebladerd om te kijken of ik het echt niet verkeerd gelezen had.

Waarheid zal dan wel ergens in het midden liggen denk ik

Puck

Puck

07-06-2011 om 20:11

Kan best samen gaan

Volgens mij kan het best samen gaan. Het totaal aantal inbraken kan best gestegen zijn, maar wordt nu door andere mensen dan junks gepleegd.

Puck, dat dacht ik eerst ook

Maar in het junk-stuk staat letterlijk dat het aantal woninginbraken de afgelopen 10 jaar spectaculair is gedaald...

Gerdina

Gerdina

07-06-2011 om 22:11

Misschien meer in koophuizen

en minder in huurhuizen?
Het eerste bericht was toch van de vereniging van eigenaren? (ik kan het bericht niet meer zien).
Dus dat het totaal aantal inbraken wel is gedaald, maar dat er in verhouding nu dus veel meer in koophuizen wordt ingebroken?

Rosase

Rosase

08-06-2011 om 12:12

En bij ons stond juist in de krant

dat inbrekers eerder kiezen voor de wat armere wijken. Omdat ze daar vaak zelf ook wonen of gewoond hebben, er de weg beter kennen en ook weten waar wat te halen valt.

Komt nog bij denk ik dat de duurdere huizen beter beveiligd zijn en voor de gelegenheidsdief een moeilijk te nemen vesting vormen. Het hoekhuis van de buren 3 deuren verderop is dat vaak wat minder.

Je hebt er weinig aan

als het aantal woninginbraken zijn gedaald, maar juist in jouw (lees mijn) woonplaats spectaculair zijn gestegen...

Tink

Tink

11-06-2011 om 23:31

Ik begreep

... uit een zinnetje in een krantenartikel dat over een lange termijn gezien het aantal inbraken daalt, maar dat er nu weer even een opleving is. Zoiets als zo'n beursgrafiekje, daar zitten ook pieken en dalen in, maar over de lange termijn gekeken stijgt ie.
Ik kan het bewuste artikel nu natuurlijk weer niet terugvinden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.